reklama

Yahoo! se nedaří, Američané na něj ale chodí nejčastěji

Yahoo! se nedaří, zájem o něj projevil Microsoft. Jaká je ale realita v USA? Server comSource zveřejnil statistiky návštěvnosti.

V posledních dnech se na poli největších světových internetových portálů dějí pozoruhodné věci. Nejprve americký portál Yahoo! oznámil, že propustí tisícovku svých zaměstnanců, záhy se však objevila blesková zpráva z konkurenčního Microsoftu, který nabídl za případnou fůzi 45 miliard amerických dolarů.

Zánik legendárního impéria se však nezamlouvá šéfovi Yahoo! Terry Semelovi, který ohlašuje svou rezignaci a managementu, který chce nabídku vytáhnout ještě výše taktickými námluvami s posledním ze silné trojky – gigantem Google.

V tomto světle získávají zcela nový rozměr výsledky šetření americké společnosti comScore, která na konci ledna zveřejnila zajímavé statistiky amerického internetového trhu za listopad a prosinec 2007.

Yahoo! přilákal v prosinci nejvíce unikátních návštěvníků

Ačkoliv se společnosti Yahoo! v poslední době příliš nedaří, v prosinci 2007 přilákala na své webové služby nejvíce unikátních návštěvníků.

USA – návštěvnost v prosinci 2007

SpolečnostUnikátní návštěvy
Yahoo!136 634 000
Google132 954 000
Microsoft120 034 000
Time Warner119 545 000
Fox Interactive Media81 847 000
eBay79 892 000
Amazon65 205 000
Wikipedia51 851 000
Ask49 509 000
Apple47 724 000

Návštěvnost v posledním měsíci roku se řídí poněkud jinými pravidly. Lidé více nakupují a vyhledávají. To se odrazilo také ve statistice unikátních návštěvníků na amerických webech. Na prvním místě se neohroženě drží společnost Yahoo! následovaná Google a společností Microsoft. Vánoční období výrazně pomohlo společnosti Apple, která se dostala do první desítky díky nakupování přehrávačů iPod a chytrých telefonů iPhone.

Z hlediska kategorií Američané v předvánočním období hledali na internetu především kosmetiku, šperky, konzumní zboží a muziku. Jen tyto vybrané kategorie v prosinci přitáhly podle comSource k webovému prohlížeči na 100 milionů unikátních návštěvníků

Google je zatím nepřemožitelný vyhledávač

Yahoo! se svými službami na americkém trhu jednoznačně vedl v počtu unikátních návštěvníků. Zcela jiná situace je však na poli vyhledávání. Zde se dostává do popředí praktický neohrožený Google a součástí první desítky jsou také některé komunitní weby.

USA – vyhledávání v prosinci 2007

SpolečnostVyhledaných frází
Google a YouTube7 165 000 000
Yahoo!2 363 000 000
Microsoft963 000 000
Time Warner784 000 000
eBay508 000 000
Ask416 000 000
Fox Interactive Media350 000 000
Craigslist220 000 000
Amazon215 000 000
Facebook102 000 000

Google (včetně YouTube) v počtu vyhledávání jednoznačně převyšuje konkurenci i v případě pohlcení Yahoo! společností Microsoft. Na třetím místě se pak drží Time Warner, provozovatel služeb AOL a mapového portálu MapQuest. Fox Interactive pro změnu realizuje komunitní službu MySpace. Do první desítky se dostal také poměrně mladý Facebook.

Skokan roku 2007

Zajímavý je také graf meziročního vývoje vyhledávačů. Zatímco Google rostl a počet vyhledávaných frází se během roku zvýšil o 30 procent, Yahoo! naopak pocítil čtyřprocentní ztrátu. Mírný růst můžete sledovat také u Microsoftu a Ask.

USA – vyhledávání v prosinci 2006 a 2007

SpolečnostVyhledávání 12/06Vyhledávání 12/07Relativní změna
Google4 317 000 0005 629 000 00030%
Yahoo!2 300 000 0002 211 000 000-4%
Microsoft871 000 000940 000 0008%
Time Warner465 000 000442 000 000-5%
Ask396 000 000415 000 0005%

Čísla jsou poněkud nižší než v předchozí tabulce, jelikož comSource do statistiky nezapočítal doprovodné služby YouTube (Google) aj.

Americký internet žil v průběhu roku 2007 zejména zábavou, vzděláváním, ale především komunitními službami pro ženy a politikou. Amerika byla ve varu blížících se prezidentských voleb, společnost však zajímal také bulvár v čele s Britney Spears a smrtí Anny Nicole Smith.

Američané se zajímali o zdraví – návštěvnost serveru everydayhealth.com vzrostla během roku o 349 procent na 12 073 000 unikátních návštěvníků v prosinci 2007. O 81 procent vzrostla také meziroční návštěvnost komunitní služby Facebook. Zatímco v prosinci 2006 jej navštívilo 19 000 000 unikátních návštěvníků, o rok později se počet návštěvníků vyšplhal na úctyhodných 34 658 000 unikátních návštěvníků z USA.

Kde narazíte na nejvíce reklamních bannerů?

Na počátku února zveřejnil comScore statistiku, která ukazuje, na jakém portálu narazíte na nejvíce reklamy. Tato statistika ovšem považuje za reklamní banner pouze statický obrázek nebo Flash. comSource bohužel nebere v podtaz textovou reklamu, která tvoří drtivou většinu reklamního obsahu Google a v tabulce níže je to velmi znát.

Na poli klasické internetové reklamy tak opět vítězí Yahoo! s téměř 19% podílem na americkém trhu. Na druhém místě se drží weby Fox Interactive a bronz náleží Microsoftu s 6,7% podílem na trhu. Poměrně dobře se daří také komunitní službě Facebook. Google se umístil až na 7. místě s 1% podílem trhu.

USA – podíl zobrazované reklamy v listopadu 2007

SpolečnostPodíl na trhuReklam na návštěvu
Yahoo!18,80%20,5
Fox Interactive16,30%47,5
Microsoft6,70%9,8
Time Warner5,80%10,1
Facebook1,50%8,4
eBay1,20%8,4
Google1%1,3
Viacom1%20,6
United Online0,50%18,3

Poněkud jiná je situace z hlediska počtu zobrazených reklam na jednu návštěvu. V tomto případě je nejefektivnější Fox Interactive, který na jednu návštěvu zobrazí bezmála 46 reklamních bannerů. Nejméně grafických a Flash reklamních prvků naopak zobrazí Google.

Americký internet dnes ovládají tři klíčoví hráči. Yahoo!, Microsoft a Google následovaní webovými službami Time Warner a Fox Interactive. Na poli vyhledávání se velmi daří také komunitní službě Facebook. Pokud dojde k pohlcení Yahoo! Microsoftem, vznikne na americkém internetu nový veleobr s návštěvností vysoce přesahující služby Google. Pokud by však byl zachován poměr sil na poli vyhledávání, nemusí se Google ničeho bát.

Yahoo! i Microsoft dnes nabízí velmi podobné služby. Lze očekávat, že po případné fůzi by Microsoft dal přednost své mapové službě Virtual Earth před Yahoo! Maps. Společnost Yahoo! však na CES 2008 v Las Vegas zároveň oznámila, že hodlá svůj mapový portál nadále rozvíjet a poskytnout tuto službu ve vysoké kvalitě díky prohloubení spolupráce se společností Navteq ve více než 77 zemích světa.

Tiskové zprávy na serveru comScore

Návštěvnost amerického internetu v prosinci 2007
Vyhledávače na americkém internetu v listopadu a prosinci 2007

Skokani roku na americkém internetu v prosinci 2006 a 2007
Reklama na americkém internetu v listopadu 2007

Témata článku: Microsoft, Google, Yahoo, Fox, Ask, Time, Britney Spears, Terry

8 komentářů

Nejnovější komentáře

  • www.pcspace.sk 8. 2. 2008 19:39:17
    mozno len blufuje, aby im stupli akcie. Ballmer z Microsoftu to skusil,...
  • t 8. 2. 2008 13:06:04
    radsej M$???!!! si normalny?!
  • xy 8. 2. 2008 10:13:32
    nejde o unikatni uzivatele, MS ziska stale zakazniky yahoo. Ale radsi MS...
reklama
Určitě si přečtěte

UPC překopli páteřní kabel. V Brně i druhý den nejede internet ani kabelovka

UPC překopli páteřní kabel. V Brně i druhý den nejede internet ani kabelovka

** V Brně byl velký výpadek služeb UPC ** Důvodem je překopnutý páteřní kabel ** V některých lokalitách služby stále nefungují

Včera | Jakub Čížek | 94

ASUS ZenBook 3 se začal prodávat v Česku. Je ve všem lepší než MacBook, ale bude to stačit?

ASUS ZenBook 3 se začal prodávat v Česku. Je ve všem lepší než MacBook, ale bude to stačit?

** Novinka od Asusu míří přímo proti MacBooku od Applu ** Nabídne daleko více výkonu za stejné peníze

2.  12.  2016 | David Polesný | 139


reklama