V nedávno uniklých informacích o hardwarové specifikaci herních konzolí PlayStation 5 a Xbox Series X se kromě jiného objevila i zmínka o 3D zvuku nové generace. Tvůrci ze studia Ninja Theory v rozhovoru pro VDC, které patří pod Microsoft, ale prozradili, že se v oblasti zvuku máme těšit na mnohem více.
Oproti minulosti, kdy sice konzole podporovaly i trojrozměrný zvuk a technologii Dolby Atmos, totiž s novou konzolí přichází změna. Zvukoví inženýři a umělci totiž dostanou k dispozici samostatný výkonný zvukový čip a nebudou tak muset bojovat o prostředky v podobě času na hlavním procesoru, který zároveň zpracovává spousty dalších významnějších úloh.
Díky plné hardwarové akceleraci 3D zvuku bude možné vytvářet zcela nové zážitky, a to i ve spojení s omezenou zvukovou aparaturou. Zpracování zvuku může reflektovat i materiály a spoustu objektů, které generují zvuk, takže celá scéna může být zvukově komplexní a z uměleckého pohledu mnohem více kreativní. Tvůrci nebudou konečně omezeni a doslova mluví o „zvukovém ray tracingu.“
Mezi prvními potvrzenými hrami, která nových možností zvuku využije je Hellblade 2.