WinRAR, WinZip a další pamětníci balení souborů. 5 jsme jich otestovali

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 74

Názory k článku

29. 08. 2020 10:28

V článku píšete, že Winrar v aktuálnej verzii 5.81, ale už dlho je aktuálna verzia 5.91 :) Práve vo verzii 5.90 bola zrýchlená rýchlosť kompresie pre CPU so 16 a viac jadrami. Otázka tak znie, na čom ste testovali vy a či pre niekoho je zaujímavá len čo najvyššia kompresia alebo aj samotná rýchlosť kompresie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
ex-šéfredaktor Živě.cz | 28. 08. 2020 15:28

Upřímně jsem dost překvapen, jak se zde komprimace stále řeší, dožadují se srovnávací tabulky atd. My téma brali spíše jen jako "retro" a měření jsme proto nepřikládali nijakou velkou váhu. Tabulku jsme nevytvářeli z důvodu lenosti, ale protože nám to přišlo prostě zbytečné. Ovšem když už jsme něco naměřili a tabulku chcete, máte ji mít - je doplněna na začátku článku. Je tam zároveň i vysvětleno, proč jsme zkoušeli dále komprimovat již komprimované formáty JPG a MP3.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
28. 08. 2020 14:48

7zip rulez

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 08. 2020 12:57

Podporou LHA (PeaZip) bych se příliš nechlubil, neboť příslušná knihovna byla shledána potenciálně nebezpečnou (pokud není použita nová, záplatovaná).
WinRar má také konzolovou verzi "rar.exe" s množsvím parametrů, například s parametrem "-mc" můžeme volit kompresi optimalizovanou pro audio, text, RGB barvy ...
WinRar umí samorozbalovací soubory nebo "solid" archivy, výhodné pro velké množství malých souborků.
A to nemluvím o možnosti zvolit úroveň komprese v 6ti stupních od prostého uložení až po maximální kompresi a rozdělení výsledku do několika menších souborů.
Nový Rar ve verzích 5x má také nový formát archivu, viz nápověda k WinRaRu nebo zde:
Differences between RAR4 and RAR5 Compression
https://www.remosoftware.com/info/differences-between-...
---
7-Zip má kromě toho okna, které autor článku předvádí, také možnost dvou oken, takže funguje jako dvouoknový aprávce souborů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
28. 08. 2020 12:15

V casoch arj a pkzip bol rar super. WinRar je kvalitny nastroj, to sa niekomu urcite hodi. Teraz mi bohato staci zadarmo 7-zip (7-zip ZS, PeaZip).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 08. 2020 12:08

Zajímalo by mě porovnání s UHARC, to bylo jednu dobu (2000) nejlepší pakování souborů vůbec, neskutečná komprese, ale náročné na výkon. Dneska by mohl být celkem svižný

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 08. 2020 10:44

Kdyby chtěli být autoři opravdu užiteční, tak otestují ty méně tradiční formáty. Například zmiňovaný PeaZip pracuje i s formáty jako ARC, Brotli, Pea, ZSTD nebo *PAQ. Musel jsem si tedy ty testy (plus ještě testy nějakých starých legend) udělat sám a výsledek bych shrnul takto (vše s nastavením nejvyšší možné komprese):1) Nejlepší kompresi dosahují kompresory z rodiny *PAQ. Přičemž nejpoužitelnější je asi LPAQ8, který má o něco lepší kompresi než 7z a není o moc pomalejší. Nejvyšší kompresi dosahuje jednoznačně PAQ8O, ale ten je tak pomalý, že je nepoužitelný na soubory větší než několik megabajtů. ZPAQ je na úrovni 7z.2) Nejvýhodnější je asi 7z, protože má druhou nejlepší kompresi, je rozšířený (i jako pluginy různých souborových manažerů (takže lze například v Total Commanderu nebo Altap Salamanderu pracovat se 7z jako se složkami) a lze docela detailně nastavovat parametry komprese (např. když víme, že budeme chtít prohlížet konkrétní souboru v archivu a zároveň nechceme obětovat efektivnost komprese, tak nastavíme velikost bloku na několik jednotek MB, takže dekomprese jakéhokoliv souboru je docela rychlá, protože soubory dekomprimuje pouze z daného bloku, ale pořád je větší komprese než když je každý soubor samostatným blokem).3) Archivátory, které byly v minulosti špičky benchmarků v úrovni komprese jako UHARC (když se porovnávali s archivátory jako Zip, Arj nebo Rar), už dnes jsou tak nezáří, protože jsou na podobné úrovni jako 7z a vzhledem k tomu, že už nejsou vyvíjeny, tak nemá cenu je používat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
28. 08. 2020 10:43

TC.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 08. 2020 10:16

Taky mi vadí ty kapitoly a absence souhrnné tabulky na konci, ale chápu, proč to dělají tak blbě. Kvůli reklamám. Když bude na konci souhrn, tak to většina lidí neprokliká všechno, ale půjde hned na konec.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
28. 08. 2020 09:46

Pamatuju na skvělé komprimační programy z Amigy:
Power Packer byl skvělý.Spakované soubory texty nebo hudební moduly se při otevření sami rozbalily v pozadí.Dále Turbo Imploder byl na kompresi spustitelných programů.Pak ještě LZX a nebo DiskMasher na kompresi image disket.
https://www.youtube.com/watch

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
28. 08. 2020 03:18

Reklamy lezou už snad všude, debilní vynucování cookies, premium články o ničem a ostatní články jak by smet.
Rád jsem chodil na zive.cz přečíst si co je nového - líbilo se mi, že to autoři většinou brali ve zkratce - nemusel jsem číst dlouhé texty, ale ta úroveň je čím dál tím horší.
Jak zde psali lidi přede mnou - srovnávací stránka? (tu dejte jen pro "premium" aby se to vyplatilo Nastavení programů?
A co další komprimační nástroje? Víc jich asi není co? A co komprimační programy pro jiná Os Mac, Linux? Taky nic?
Nu hledám alternativu pro tento portál, protože tady se člověk toho očividně moc nedozví.
Ale i tak pěkný článek, třeba to nějakému začátečníkovi, co se v životě nesetkal s problémem komprimace souborů pomůže.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
27. 08. 2020 22:45

Nevím zda jsem u nějakého podobného softwaru něco nepřehlédl, ale strašně mi chybí funkce kterou jsem používal na Sam Coupé ve svém Explosionu: soubor jsem zkomprimoval a v případě použití jsem tento zkomprimovaný soubor pouze spustil. On se natáhl do paměti, automaticky se roztáhl a spustil. Rozbalení trvalo maximálně do 3 sekund, ale často i 2 nebo 1 sekundu. A to na 6 MHz procesoru. Tedy něco jako zkomprimované dokumenty pod Officem.Tohle to běžné komprimování a potom rozbalovaní někam, i když je samorozbalovací archív mi přijde strašně nešikovné. Proč nejde zkomprimovat exe, obrázek, cokoli a pak jen poklepat a spustit? Proč to musím zase někam rozbalovat a teprve potom případně znovu spouštět? Podobnou funkci umí snad jen Windows, ale důvěřovat MS se mi příliš nechce (problémy s klíči, novým Windows, přenášením atd.).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
27. 08. 2020 21:59

Trochu mi přijde že tim symbolem programu pro komprimaci není WinZIP ale WinRAR. Jinak co se týká zkušební verze, nevšiml jsem si že by byla nějak časově omezená. Snad na všech počítačích jsem viděl nainstalovanou zkušební verzi a to tam byla rozhodně déle než 40 dnů. Akorát po uplynutí té doby začne vyskakovat při spuštění to licenční okno. Stačí zavřít a jede se dál

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
27. 08. 2020 21:35

Ubohost zdejších článků se stupňuje.
Mimo trapného dělení na kapitoly bez shrnutí, by mě třeba zajímalo, jestli pan autor vůbec pochopil, že u těch komprimačních nástrojů se nechají nastavit i parametry komprese. Každý normální člověk by se totiž o tato nastavení podělil, protože jinak nemá porovnání žádný smysl. Jeden program na defaultní nastavení může preferovat rychlost, druhý maximální kompresi, třetí volí nějakou střední cestu...
Ale klidně pokračujte v současném trendu. Čím hloupější články, tím méně čtenářů, tím menší ochota si zaplatit (opravdu si nedovedu představit, že by někoho takovýto článek mohl namotivovat k tomu, aby si zdejší web předplatil) a tím méně peněz pro autory, z čehož plyne, že nikdo, kdo něco umí, sem nenapíše ani řádek, takže už zbývají jen ti... co sem píší a dělají webu jen ostudu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
27. 08. 2020 20:46

WinRar bych označil spíše jako nástroj pro archivaci, ne jako "obyčejný" pakovač typu WinZip.
Když něco někomu posílám, tak většinou v ZIP (ale vytvářený WinRarem). WinRar (koupený 🙂) hodně používám na pokročilější věci typu "zabal mi do solid archivu tento adresář včetně podadresářů, ale nedávej tam *.tmp, chci tam jen soubory změněné po DD.MM.RRRR a do jména archivu přidej dnešní rok a měsíc", protože má fantastické možnosti a je kompletně ovladatelný z příkazové řádky a tak skvělý na scripty. Nápověda https://documentation.help/WinRAR/HELPCommandLineSyn... je pěkně výživná 😁.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
27. 08. 2020 19:52

1) Srovnávací tabulku si musím vytvořit sám nebo autor spoléhá, že mám fotografickou paměť? Ale chápu, že každý překlik mezi kapitolou = nové reklamy, takže win pro autora...
2) By mě zajímalo, kolik lidi si opravu WinRAR koupilo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
27. 08. 2020 19:48

Škoda, že autor nesrovnal ještě nějakou variantu zpaq, pravděpodobně dosud nejúčinnějšího kompresního nástroje, a neudělal na konci srovnávací tabulku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
27. 08. 2020 19:36

pouzivam 7zip. Predtim winrar, pak rar a predtim jeste arj

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
27. 08. 2020 19:35

To je opravdu takový problém u těchto článků udělat kapitolu navíc s názvem závěr, kde by třeba byly ty výsledky shrnuté hezky přehledně pohromadě? To už se dnes nedělá?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
27. 08. 2020 19:34

Každý s těch softů má něco... Já kdysi sehnal výhodně licenci na WinRAR a od té doby ho používám a nemám důvod měnit (zatím).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
27. 08. 2020 19:23

Takto to dopada, kdyz je autor takovy dement, ze kvuli reklame rozdeli clanek na 5 kapitol a neudela jednu souhrnou tabulku s vysledky pro srovnani. Proste Kilian.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 08. 2020 19:16

Jako chápu, že kvůli reklamám to musí mít hodně stránek. Ale nebylo by alespoň možné plácnou na konec článku ještě jednu stránku se srovnávací tabulkou?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
27. 08. 2020 19:05

Ty dokumenty v Excelu jsou mysleny .XLS nebo .XLSX? To je pro komprimaci zasadni rozdil...Mimochodem "zazipovat" se nerika kvuli WinZipu, ale jeho davnemu predchudci "pkzip" - to slovo bylo bezne jeste pred existenci WinZipu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor