Co se AA týče, Bioshock bez AA bych šacoval na 95 % lidí, co ho kdy pod DX10 hráli, protože prostě nestudují, co mají na co přejmenovat, co mají kde zakázat a co mají kde vynutit, aby jim to pod DX10 chodilo s AA.
Když jsem řešil, jak podobné problematické hry testovat, rozhodl jsem se držet většiny a pravidla, že pokud se k tomu nedá dopracovat normálním způsobem na všech kartách (ideálně přímo ve hře, přinejhorším přes ovladače), budu testovat na nejvhodnějším nastavení, kterého se dá dosáhnout bez editace konfiguračních souborů, klíčů v registrech, nebo přejmenováváním souborů kvůli oblbnutí ovladačů.
Co se AC týče, pokud to v minimech při minutovém hraní osciluje většinou mezi 22 a 40 fps a průměr je kolem té třicítky, je to pro tyhle karty tak akorát vhodné nastavení.
V tomto konkrétním případě je to ještě dáno tím, že výkonnější karty testujeme na 1920, při kterém AA nejde povolit, a pro těch pár slabších karet necháváme stejnou úroveň detailů a snižujeme jen rozlišení na 1680.
AF se u obou inkriminovaných her schovává pod nějakou úrovní detailů (z level of detail 3/3 a graphic quality 3/3, ani Anisotropic=1 v assassin.ini to při nejlepší vůli nevyčtu), takže je zapnuté,. Opravdu si netroufám ze screenshotů bez stopro správné reference odhadovat, jestli je to 4×, 8× nebo 16×. V bioshocku by to mělo být 4×, ale v nastavení je rovněž jen anizo zapnout/vypnout.
Takže ano, do popisku by se asi spíš hodilo něco pěkně neurčitého, třeba jako AF, AF ano, nebo AF zapnuto, protože nějaké (neurčité) AF při testovaném nastavení běží.
Nejsem z těch, kteří jsou skálopevně přesvědčení, že když někde v ovladačích nastaví vynucení šestnáctky, tak tam doopravdy bude na všech kartách a všech ovladačích a nebudu měřit kraviny. Není nic neobvyklého, že se ovladače tváří jako všemocné, přičemž na zobrazení ve hře nemá "vynucení" čehokoliv pražádný vliv. Nebývá výjimkou, že si toho "recenzent" nevšimne a do recenze to vpálí jako fakt a potom porovnává neporovnatelné.