Vypiplaný Radeon HD 4670 s GDDR4 vs. nová GF 9600 GSO

Diskuze čtenářů k článku

27. 03. 2009 09:45

cakal som podla toho uvodu, ze nova 9600GSO bude mat vykonovo blizsie k 9600GT nez stara...a pritom je to uplne naopak. z toho usudzujem, ze ma k nej blizsie akurat parametrovo, ale je to imho dost zmatocne napisane.

inak dobry clanok a dobre porovnanie. od ddr4 na 4670 by som nic neocakaval, takze tomu prekvapeniu nie celkom rozumiem,... a nova 9600GSO je dost velkym sklamanim, predsa G92jek je este dost vela nevypredanych, vykonovo je to uz na dnesnu dobu prislabe, hlavne ked za 2 stovky vyssie sa da kupit nie len 9600GT ale rovno aj 9800GT...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 03. 2009 21:44

0xAA, 0xAF?! (Assasin´s Creed, Bioshock...)

Neviem kto to bude hrať v takom nastavení , žeby samotný autor p.Vágner?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 03. 2009 00:43

Co se AA týče, Bioshock bez AA bych šacoval na 95 % lidí, co ho kdy pod DX10 hráli, protože prostě nestudují, co mají na co přejmenovat, co mají kde zakázat a co mají kde vynutit, aby jim to pod DX10 chodilo s AA.

Když jsem řešil, jak podobné problematické hry testovat, rozhodl jsem se držet většiny a pravidla, že pokud se k tomu nedá dopracovat normálním způsobem na všech kartách (ideálně přímo ve hře, přinejhorším přes ovladače), budu testovat na nejvhodnějším nastavení, kterého se dá dosáhnout bez editace konfiguračních souborů, klíčů v registrech, nebo přejmenováváním souborů kvůli oblbnutí ovladačů.

Co se AC týče, pokud to v minimech při minutovém hraní osciluje většinou mezi 22 a 40 fps a průměr je kolem té třicítky, je to pro tyhle karty tak akorát vhodné nastavení.

V tomto konkrétním případě je to ještě dáno tím, že výkonnější karty testujeme na 1920, při kterém AA nejde povolit, a pro těch pár slabších karet necháváme stejnou úroveň detailů a snižujeme jen rozlišení na 1680.

AF se u obou inkriminovaných her schovává pod nějakou úrovní detailů (z level of detail 3/3 a graphic quality 3/3, ani Anisotropic=1 v assassin.ini to při nejlepší vůli nevyčtu), takže je zapnuté,. Opravdu si netroufám ze screenshotů bez stopro správné reference odhadovat, jestli je to 4×, 8× nebo 16×. V bioshocku by to mělo být 4×, ale v nastavení je rovněž jen anizo zapnout/vypnout.

Takže ano, do popisku by se asi spíš hodilo něco pěkně neurčitého, třeba jako AF, AF ano, nebo AF zapnuto, protože nějaké (neurčité) AF při testovaném nastavení běží.

Nejsem z těch, kteří jsou skálopevně přesvědčení, že když někde v ovladačích nastaví vynucení šestnáctky, tak tam doopravdy bude na všech kartách a všech ovladačích a nebudu měřit kraviny. Není nic neobvyklého, že se ovladače tváří jako všemocné, přičemž na zobrazení ve hře nemá "vynucení" čehokoliv pražádný vliv. Nebývá výjimkou, že si toho "recenzent" nevšimne a do recenze to vpálí jako fakt a potom porovnává neporovnatelné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
28. 03. 2009 20:03

OK, inak tie grafy priebehu sú jedinečné!(CZ-SK)

Pekná robota!

BiOSHOCK...ide hlave o AF, AA nasilu vynútené neriešim.

Assassin´s Creed...ja som mal s Patch-om v1.02 možnosť nastavenia až 4/4.(quality...nepisať 0AA+0AF ale set. 3/3...)...na túto kategóriu VGA(LOW+)je 20 a 22" rozlíšenie na MAX problém.(optimal pre MAX je 1280x1024...or MED 1680x1050)

MoH Airborne(UT3 engine)...tiež hlavne AF.

Good job!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor