Vybíráme notebook do firmy, zkrátka pro práci

Diskuze čtenářů k článku

avatar
tnx
13. 05. 2008 06:44

Napsat, ze HP pouziva sofistikovany nastroj na zalohovani ..... to je snad vtip. Je to akorat tak nastroj, ktery zprasi rozdeleni partition disku. Pokud se na nej podivate nejakym nastrojem tretich firem, tak casto zjistite, ze se "prekryvaji" partition, coz uz samo o sobe zni dost udesne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 05. 2008 18:37

V praci mame pouzivame dell, a musim rict, ze s tim nemam dobre zkusenosti. Plasty praskaji, panty maji vule jako blazen, pomerne casto odchazi panel, kde je zapinani, diody numlock, caps. Oproti memu ThinkPadu T41 jsou to bakelitove hracky a hlavne i tezke.

Je to jen muj nazor, nechci tu vyvolavat flame, ale po ostahani obouch bych uz nic jineho nez ThinkPad nekoupil. Jen me mrzi, ze treba takovy ThinkPad neni mozne koupit bez os, nebo s linux. Pomalu ani neni mozne to koupit s Win XP. Trochu mi to zavani kooperaci Lenova s Mrkvosoftem. Chtelo by to nejakou antimonopolni pokuticku, aby se jim to v hlave srovnalo. U noveho auta, prece take nejsem nucen koupit tazny vozik.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 05. 2008 18:20

V práci máme Delly a záruka je fantastická. Za lehký příplatek je zárka, při které můžu notebook uplně 3x zničit a dostanu nový. Plus veškerá záruka je next bussines day a to nemusí bt přímo v práci, ale skoro po celé Evropě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
11. 05. 2008 18:25

To ze ti to opravi NBD skoro v cele Evrope je normalni i u jinych znacek, pokud mas tuto zaruku. To jen uzivatel Male_zvire tady spletal nesmysly jak je u nej zvykem. Je to nejakej opravar HP, tak pomlouva konkurenci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 05. 2008 11:12

Ještě by stálo za to zmínit klávesnici. 17" notebooky mají samostatnou numerickou část klávesnice, pro normální práci neocenitelná věc. Už si nedovedu představit psát čísla přes num přepínání. Ani necítím potřebu připojovat k NTB normální klávesnici, rozdíl je minimální.

Pro toho, kdo nemusí tahat NTB každý den, jsou 17ky plnohodnotnou náhradou stolního PC (zvláště s dockinou, aby se nemusely pořád připojovat - odpojovt všechny ty kábly okolo) navíc s možností přenést to na občasné jednání, na přechodné pracoviště, odjet s tím na stavbu, .... a pořád máte s sebou slušný stroj i pro CAD (zvlášť ty 1650x1080, o 1900x1200 nemluvě).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

Bohuzial len velmi maly fragment 17" notebookov ma skutocne solidnu klavesnicu - numericky blok je sice na kazdej druhej, ale rozlozenie tragicke.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda  |  10. 05. 2008 17:52

Dell Inspiron 1720 nemá špatnou a sežene se i pod 1000€.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 05. 2008 07:19

Vybírám notebook, potřebuji tyto parametry:

- displej velikosti 13-14"

- displej s rozlišením aspoň WXGA

- hmotnost včetně harddisku, baterie, DVD mechaniky, modulů Wi-Fi a BT do 2kg

- tělo s použitím kovových slitin (Mg, Al)

- interní mechanika DVD-RAM/-RW/+RW/CD-+RW

- pevný disk aspoň 64GB, výhodou disk SSD

- grafická karta se samostatnou pamětí

- interní mikrofon a 2xrepro

- aspoň 2xUSB

- aspoň 1xFire Wire

- Wi-Fi v nejnovější specifikaci (n)

- BlueTooth

- výstup na externí monitor DVI

- výdrž na baterie aspoň 3,5 hodiny (bez Wi-Fi)

Podotýkám, že žádný z uvedených parametrů nelze překročit či vynechat.

Jaký nejlevnější notebook s těmito parametry je na trhu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

Myslim ze nemas sancu nieco taketo kupit, pokial nezlavis z DVI a grafiky s vlastnou pametou. Mozno niektore Vaio SZ by mohlo vyhovovat, ale to bude mat asi cez 2 kg. Potom tu mame Lenovo ThinkPad X300 to vsak nema to DVI a grafiku :).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 05. 2008 20:33

No, asi bude stačit výkonější integrovaná grafika a místo DVI konektoru bude stačit HDMI....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Henry  |  09. 05. 2008 15:55

Cituji: "Se systémem nebo bez?

Odpověď je jasná: „Jednoznačně se systémem!“"

- já bych řekl, že ve firemním světě je odpověď jasná: "JEDNOZNAČNĚ BEZ SYSTÉMU!".

Za prvé řada firem má multilicence a za druhé se 95% NB prodává s Vistama, které se v mnoha případech VE FIRMÁCH nedají použít kvůli nefunkčnosti informačních systémů.

Bohužel je stále více NB bez ovladačů na XP a musí se často používat (kromě toho, že se platí dvě licence oken) neoficiální ovladače a výběr modelů je omezen :(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
09. 05. 2008 16:06

Myslim, ze s emylite - do firem se nakupuji Vista Business a tam je v cene pravo na downgrade na XP Profi, takze zadne dve licence neplatite - platite pouze jednu, ale mate legalne dva operacni systemy.

Navic u solidnich firem jsou XP ovladace pro business notebooky bez problemu dostupne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 05. 2008 12:42

JInak co se týče záruk na notebooky, tak všechny jsou v základní záruce a dá se na nich čarovat se službama v podobě Carepacků. Případně někteří výrobci (HP, Lenovo určitě), mají některé modely už s rozšířenou zárukou v základu, takže není problém si koupit notebook s tříletou zárukou přímo od výrobce. A nejsou to žádný "notesy za pade a víc".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
09. 05. 2008 11:45

Firemni notebooky FSC nejsou Amilo - ale Lifebook. U tech je opravdu 3leta onsite zaruka s opravou do druheho pracovniho dne ve standardu i pro firmy.

Amilo jsou notebooky pro domaci uzivatele.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

V texte je to uz opraveny preklep, malo tam byt samozrejme Lifebook :) naviac dnes su low-end firemne stroje Esprimo (kedysi Amilo Pro)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 05. 2008 12:34

Zbožné přání majitelů FSC.

Dle podmínek FSC tohle platí jen a pouze, pokud se do určitého časového limitu po koupi zařízení (z hlavy tuším že měsíc), zaregistrujete na jisté webové stránce. Při registraci se dozvíte, že NBD ONSITE platí jen a pouze v místě zprovoznění zařízení, takže pokud si jako adresu dáte svoje pracoviště a cestujete po republice, tak v momentě, kdy se vám zařízení pokazí, musíte s ním být na svém pracovišti, jinak si ho můžete zastrčit pod paži a běžet s ním k nejbližšímu servisnímu partnerovi, kde na něho máte klasickou záruku 30 dnů.

A ještě, aby to nebylo málo, se dá tahle rozšířená záruka uplatnit pouze na zařízení dovezené do ČR a SK společností FSC s.r.o. se sídlem Praha 6. A ještě na zařízení, které nebyla dodána v průběhu nějaké zvýhodněné dodávky, případně smlouvy.

Jestli mi nevěříte, tak si to ověřte na vebu FSC.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

To ma zaujalo, kde si to mam presne overit? Nasiel som, ze na registraciu je 90 dni, to nie je problem. Ale nikde som nenasiel tak obskurnu podmienku o fixnom pobyte. Zaruka iba na legitimne dovozene produkty je uplne pochopitelna :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 05. 2008 13:09

No normálně bych napsal Ask Google, ale že jste to vy, tak já jsem se to dočetl před měsícem v jednom produktovém katalogu a i v tom aktuální z května, je u LifeBooku malým písmem (3-letá záruka se servisem v místě instalace do 24h. Více viz. www.zatorucim.cz) Akorát když jsem se tam chtěl teď podívat na to jejich PDF, tak mi to tam háže Error 404. Snad budete mít víc štěstí. Ještě před měsícem na dané webové adrese byly dostupné informace, co jsem psal nahoře jako podmínky platnosti rozšířené záruky.

FSC by údajně mělo držet ten NBD ONSITE tak, že k nejbližšímu servisnímu partnerovi nakešují nové zařízení, aby bylo z čeho brát díly na opravu a nemusely se objednávat. To by potom NBD nezvládli. Ale to je nedoložitelná servisní šeptanda.

Každopádně má ten NBD Onsite od FSC příliš mnoho háčků oproti třeba Dell nebo HP.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
09. 05. 2008 13:48

Male_zvire pise nesmysly (neni to poprve), staci zavolat do FSC a overit si to. Onsite zaruka na Lifebooky plati na uzemi cele CR i SR, v ostatnich zemich v nejblizsii urovni dostupne v dane zemi. Treba na sluzebce v Nemecku to opravi taky do 24 hodin.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 05. 2008 15:22

V pripevkoch pod clankom sa vyskytlo niekolko nepresnosti. Dovolte mi par slov na vysvetlenie.

Zaruka na Lifebooky je standardne trojrocna medzinarodna s platnostou po celom svete, vsade tam, kde FSC a Fujitsu Limited ma servisne zastupenie, tzv. Global Limited.

FSC CR poskytuje na zariadenia, ktore dovezie do CR a SR standardnu zaruku rozsirenu o sluzbu opravy do nasledujuceho pracovneho dna v mieste instalacie. Aktivacia tejto sluzby prebieha prostrednictvom registracie na strankach www.zatorucim.cz.

Zaregistrovat notebook je mozne do 90 dni o nakupu. Pokial zariadenie nie je zaregistrovane, plati standardna trojrocna zaruka s opravou v servisnom stredisku, ktore urobi vsetko preto, aby zariadenie bolo opravene co najskor - niektore veci sa daju riesit na pockanie, v pripade ze nahradny diel nie je v CR je dostupny do 24 hodin z centralneho skladu v Nemecku.

Pokial zariadenie zaregistrovane bolo, onsite zaruka s opravou do nasledujuceho pracovneho dna je platna a pre servisne stredisko zavazna.

Oprava do nasledujuceho pracovneho dna od nahlasenia poruchy je garantovana na celom uzemi CR a SR, v ostatnych krajinach podla dostupnosti, vzdy vsak najblizsia servisna uroven dostupna v danej krajine. Vo vacsine krajin je oprava do nasledujuceho dna dostupna, takze v pripade, ze uzivatel vycestuje do zahranicia, nie je problem v tychto krajinach dodrzat garanciu opravy do 24 hodin.

Dlzka zaruky je rovnaka pre fyzicke osoby i pre pravnicke osoby.

Zaruka moze, ale nemusi platit pre zariadenia zakupene prostrednictom vyberovych konani - tam sa zarucne podmienky riesia individualne, podla poziadaviek zakaznika.

Martin Kaiser

Marketingovy riaditel FSC

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
09. 05. 2008 13:45

Toto samozrejme neni pravda - overeno vlastni zkusenosti i dotazem primo na sefa servisu FSC. Navic cituji z registracnich stranek:

Záruka 3 roky s ukončením opravy následující pracovní den u zákazníka bude poskytnuta všem prvním uživatelům notebooku LIFEBOOK.

Tříletá záruka na zařízení platí celosvětově, uvedená nadstandardní servisní úroveň platí v České a Slovenské republice. V ostatních zemích bude záruční oprava řešena v nejbližší servisní úrovni, dostupné v dané oblasti.

Onsite NBD plati na uzemi cele CR i SR, ne pouze v miste, ktere zadate pri registraci - to se zadava pouze pro planovani nahradnich dilu.

2Male_zvire - nez zacnes psat nesmysly, over si fakta.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 05. 2008 14:35

Tak se zeptejte "i dotazem primo na sefa servisu FSC" jakpak se ověřuje registrace. Moc by mě zajímalo, co vám na to odpoví.

A když už jsme u toho, tak to pište všechno:

"Záruka 3 roky s ukončením opravy následující pracovní den u zákazníka bude poskytnuta všem prvním uživatelům notebooku LIFEBOOK.

Podmínkou platnosti záruky je registrace na stránkách www.zatorucim.cz. Tuto rozšířenou záruku je možné zdarma zaregistrovat do 90 dnů od data zakoupení notebooku. Pro nezaregistrovaná zařízení učiní servisní středisko maximum pro zajištění opravy co nejdříve. Ovšem výše uvedené podmínky nemohou být v tomto případě garantovány za všech okolností.

Společnost Fujitsu Siemens Computers s.r.o. si vyhrazuje právo poskytovat jiné záruční podmínky pro notebooky LIFEBOOK, u kterých byla uplatněna jiná než standardní ceníková cena nebo byly dodány v rámci speciálních projektů či tendrů."

Tohle je zkopírováno z http://www.zatorucim.cz/lifebook/index.do

V čem se to liší od toho co jsem psal?

NBD Onsite nemáte automaticky, ale až po registraci. Pokud tak neučiníte, tak se pokusí udělat co bude v jejich silách. Takže na NBD Onsite je nic neváže. Nehledě na to, že podle slov školitele FSC CZ jediný účinný způsob, jak si ověřit registraci v ČR je pokusit se zaregistrovat zařízení znovu.

Tříletá záruka neznamená NBD Onsite. To si pletete pojem s průjmem. Tříletou záruku vám neberu.

I změna záručních podmínek při zvláštních podmínkách při prodeji tam je uvedena.

Kešování náhradních dílů jsem taky uvedl. Náhradní díly budou v místě zprovoznění, takže i když budete mít díly v Praze a notebook se vám pokazí ve Znojmě a náhodou najdete servisního partnera, tak se budete hodně potit, aby měl správné náhradní zařízení a vyšlo to na NBD.

To že vám něco spraví v Německu nemůže být bráno jako důkaz. FSC je z Německa. V ČR existují taky místa, kde se záruční opravy dělají tak, že si technik v papučích dojde pro náhradní díl o patro níž.

2 Katikakus - nez zacnes psat nesmysly, over si fakta.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
09. 05. 2008 14:47

Hadat se s tebou nebudu, protoze to nema vyznam.

Ad projekty - v tendrech se zaruka resi individualne - kazdy zakaznik pozaduje jinou servisni uroven. My se tady bavime o standardni zaruce, kdyz si zakaznik koupi nekde u prodejce notebook, ne o tendrech pro velke spolecnosti na tisice kusu.

Nemecko jsem uvadel pouze jako priklad, jelikoz cesti business lide tam jezdi na sluzebky opravdu casto.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 05. 2008 15:02

Hádat se se mnou nemusíte. Stačí když si přečtete záruční podmínky celé. FSC v nich píše to co jsem řekl.

NBD Onsite pouze po registraci. Pokud se nazaregistrujete do 90 dnů, tak vám nezaručí Fix time. Náhradní díly uloženy v místě instalace, takže když budete mít pech, tak vám noptebook nespraví, protože nebude z čeho.

Nehledě na to, že když budtete mít štěstí, tak vám na HP taky udělám NBD fix time bez žádných registrací a smluv. Dopoledne přijnesete notebook, objednám náhradní díl, ten mi do objeda druhého dne přijde a do hodiny si pro to můžete přijít. U jednoduchejch závad velmi běžné i u jednoleté záruky. A když si zaplatíte výjezd, tak budete mít i Onsite.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
09. 05. 2008 15:27

Aha, pan je servisak HP, ted uz to chapu - koho chleba jis...

Doufam, ze o zarukach HP mate lepsi prehled.

Ad vyjezd - proc bych mel plati za neco, co jinde dostanu zdarma.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 05. 2008 15:45

Ehm, lol Male zvire

Asi budu verit panu Kaiserovi z FSC (opravdu tam pracuje na uvedene pozici) nez nejakemu anonymnimu vsevedoucimu "servisakovi" HP.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 05. 2008 16:11

Ehm, lol Peter Lehotsky

Třeba:

Citace pana Kaisera z FSC:

"Registracia je legitimna podmienka aktivacie sluzby garantovanej opravy do nasledujuceho pracovneho dna."

Řekl jsem snad něco jiného?

Já být anonymní musím, protože si to můj zaměstnavatel přeje z důvodu, aby moje osobní názory nebyly spojovány s polytikou firmy. Nehledě na to, že se firemním názorům vyhýbám, protože si nepřeju, aby tady někdo věděl (kromě adminů tohohle vebu, protože s tím nic neudělám) kde pracuju. Nehledě na to, že všechno co píšu jsou moje osobní názory a nemají nic společného s polytikou zaměstnavatele.

Mmj toho vím poměrně dost a nedělám jenom HP a možná že už se někdo z vás ptal mé maličkosti na radu, nebo jsem pro něho něco spravoval a ani to neví. A řekněme že jsem za těch pár let našel řešení pro všechny problémy a nikdo si ještě nestěžoval.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
09. 05. 2008 16:36

Takze ja si dovolim zacitovat taky: "zmluvni predajcovia FSC maju povinnost vyplnit registracne udaje zakaznika pri predaji, takze zakaznik nemusi sam nic registrovat"

Takze kdyz si koupim notebook, prodejce to pri prodeji zaregistruje za mne, takze zaruka onsite NBD dostanu bez toho, abych ja sam musel neco registrovat. Nechapes, ze ta registrace tam neni proto, ze by to nekomu nechteli dat, ale proto, ze musi vedet, kolik nahradnich dilu musi mit kde pripravenych? To ja povazuju za pozitivum, ze jsou na mne predem pripraveni, kdyby se neco stalo.

Jinak myslim, ze tvuj zamestavatel by urcite nevidel rad, co delas v pracovni dobe - proto ta anonymita.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 05. 2008 19:03

Ty musis byt anonymni protoze normalni clovek by se plazil kanalem p.deli napred, napsat tolik hrubek v jedne vete.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 05. 2008 15:51

Registracia je legitimna podmienka aktivacie sluzby garantovanej opravy do nasledujuceho pracovneho dna. Dovody su logisticke - aspon priblizne podklady pre planovanie dostupnosti nahradnych dielov v jednotlivych servisnych strediskach, tak aby bolo mozne opravu skutocne garantovat, nielen sa spoliehat, ze "budete mit stesti". Pokrytie uzemia CR i SR servisnymi strediskami je dostatocne na to, aby sluzbu bolo mozne poskytnut kdekolvek.

Martin Kaiser

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 05. 2008 15:56

Naviac, registracia je otazkou dvoch minut a zmluvni predajcovia FSC maju povinnost vyplnit registracne udaje zakaznika pri predaji, takze zakaznik nemusi sam nic registrovat.

Martin Kaiser

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 05. 2008 19:05

Registrace jsou i v pripade HP, IBM a dalsich (vim jak jsem registroval servery, stanice, notebooky), radoby chytrych reci pana anonyma si nevsimejte .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor