Vy a počítač: Používáte automatické aktualizace aplikací a programů?

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 51

Názory k článku

19. 03. 2022 10:10

Automatické aktualizace automaticky s každým novým zařízením vypínám, a aktualizuji ručně až když je pro mě aktualizace užitečná, a nemá moc negativních ohlasů.Pokud jde o programy a aplikace, tak jednak jsou podle mých předchozích zkušeností v aktualizacích často bugy, druhak spousta aktualizací nepřináší pro mě nic co bych využil (typicky: "přidána grónština", nebo "opravili jsme některé chyby na zařízeních XY", popřípadě zcela chybí popis aktualizace. Hlavně ale, že díky takovým aktualizacím program/aplikace bobtná a bobtná...)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
16. 03. 2022 12:14

Na počítači NE, v mobilu tohle neřeším - tam mi aplikace nemůže rozbít celý systém ..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 03. 2022 07:41

Mně se takhle před časem zaktualizoval telefon - od té doby běží jen s poloviční hlasitostí. Nejde to nijak opravit ani vrátit nepomůžou ani speciální aplikace na zvýšení hlasitosti - tovární reset jen odstraní data a vrátí nastavení do výchozího stavu, ale verze systému zůstane stejná ... a hlasitost taky ztlumená.
Od té doby všude aktualizace zakazuji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 03. 2022 17:23

Sama o sobě mě představa automatických aktualizací děsí, protože nestojím o to, aby mi nějaký ovladač/aktualizace rozhodila nastavení (např.: SpaceMouse Pro), nebo vykreslování OpenGL (Solidworks). Za to bych střílel a bez bitové kopie se žádná aktualizace neobejde. Jediné co toleruji jsou aktualizace AV a bezpečnostní záplaty operačního systému. Vše ostatní pouze manuálně a po rozhodnutí, protože za problémy to nestojí. Naposledy ovladač Logitech, který si vynucoval vykreslování DirectX, takže všechno jsem měl v Solidu urvané a to jen pro nějakou pikačovinu animace podsvícení myši (stejně to mám vypnuté). Dlouho jsem hledal příčinu, než jsem přišel na to, že jde o vynucené vykreslování.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 03. 2022 17:20

Neviem si predstaviť že by som nepoužíval, úplný základ modernej techniky!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 03. 2022 15:52

Ve Windows 10 používám, u mnohých programů ani nevím jak je vypnout. Ale třeba u Firefoxu mužou občas přinest nemile překvapeníV Debianu 11 nejsou takže je nepoužívám

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 03. 2022 13:15

Ne, všechno vypnuté. Aktualizace dělám v době, kdy mám čas řešit případné problémy. Už jsem se za ty roky hoodněkrát spálil, když se něco samo zaktualizovalo a nefungovalo vůbec podle představ. Posledně mi třeba nová verze apliakce pro ovládání foťáku nechtěla fungovat - chtěla odkliknout nějaké licenční ujednání, ale to se nechtělo přes mobilní data načíst - šlo to až na wifi. A zjistil jsem to v terénu když jsem potřeboval fotit....Na mobilu mám dokonce několik aplikací schválně starší verze, jelikož ty novější stojí za prd (například Google kalkulačka prošla s poslední aktualizací totálním redesignem kdy je nepoužitelná a já jsem zvyklý na tu starou verzi)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 03. 2022 13:08

Ne. Pokud to jde, vypinam. Treba na tabletu, ktery chudak nedava takovy napor, jaky na nej google tlaci. Aktualizuji rucne jen ty, ktere se chystam prave pouzivat. Tim mam 30% vykonu navic pro beznou praci. Pac google, smejd, pridal nejake automaticke oznameni a aktualizace a kdesi cosi, ze mi to proste sezere 60% vykonu a tento starsi tablet je vicemene k nicemu, pokud se mi nepodari nekde uzmout dalsi vykon.
A na pc to tez nemam rad, kdy po ranu misto prace cekam, az se win updatuje nebo browser, antivirus, thunderbird a nejlepe vsichni najednou! A nejhorsi je ta vetes od ruznych firem, hlavne ms. Updatuje automaticky aplikace, ktere jsem ani nikdy nespustil, nebo min 14 dni! Misto 1 updatu za 14 dni se jich udela treba 50. Silena ekologie! Spotreba energie z atomove elektrarny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 03. 2022 12:29

Zásadně odstraňuji automatickou údržbě SW. Cesta do pekel. Dávám si nabízet, ale rozhoduji o provedení. Velmi dobrá vlastnost řízení updatů u linuxových dister (repozitáře). SW pro Windows má vlastnost bobtnat. V nespecifikovaných procentech nový update má i horší vlastnosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 03. 2022 11:59

Na telefonu automaticky, pokud jsem na wi-fi.
Na stolním pc si to volím podle programu. Pokud potřebuje mít aktualizační proces na pozadí po spuštění, tak ho nemilosrdně odstřihnu od autoaktualizace. Snažim se mit zapnutého SW na pozadí na nejmenší možné míře.
Na notebooku se musí vše manualně potvrdit/zapnout, aby se mi nestalo, že mi notebook bude vytěžovat síť, když to nepotřebuju, nebo jsem pripojeny na přenosny 4g modem. Obzvášť pokud ho nějaký ten týden nezapnu, tak opravdu nepotřebuju aby se mi tam začalo 1000 věcí naráz aktualizovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 03. 2022 08:36

Na Androidu mám zapnuté automatické aktualizace jak z Google Play, tak z F-Droidu.
Doma v Manjaro Linuxu automatické aktualizace z repozitářů i AURu.
V práci na Windowsech vše ručně. Ale u appek, kde to jde, si nechávám zapnuté notifikace o nových aktualizacích. Po odzkoušení Windows Update posílám update na pracovní stanice přes GPO a WSUS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 03. 2022 08:26

Pro aktualizaci vseho co mam naistalovano pouzivam https://community.chocolatey.org
Pro soukrome osoby zdarma. Vzdy rano spustim a ono to nainstaluje novou verzi vseho co v PC mam. Uz se nemusim o nic starat. Ne u vseho to je uplne posledny verze vzdy to nekdo otestuje nez to da do repo. Ale takovy firefox je tam hned.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
15. 03. 2022 08:14

Kde to jde, mám to zapnuté a v mezičase občas zkontroluj ručně, když si vzpomenu. Zejména na PC - mám pár programů, které se automaticky aktualizovat neumí a tak se snažím sledovat nové verze a případně je manuálně aktualizovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 03. 2022 06:45

Ano i ne.
Na starsim zarizeni mam posledni verzi s podporou 32bit. Na novejsim plne zapnuto.
Na mobilnich zarizenich predposledni verze predposledniho OS z jineho duvodu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tc
15. 03. 2022 06:29

Ne nepoužívám, zbytečně běžících milion procesu na pozadí. Co ale pravidelně kontrolují je dostupnost aktualizaci přes Windows CLI aka winget (mizerně fungující obdoba apt get z Linuxu) a přes ten si aktualizují jednotlivé aplikace ručně

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 03. 2022 05:51

V prohlížeči je mám zapnuté, protože nečekám, že by přinesly vyložený malware. K nesmyslným změnám dojít sice může (jako svého času u Opery), ale snadno lze přejít ke konkurenci. U antiviru totéž.Ve Windows jsem je dávno vypnul, protože tam konkurence není a podle toho se MS chová. Už od dob Visty vymýšlí opruzy a zbytečnosti. Případně je kopíruje od Applu. V Androidu je mám vypnuté z jiných důvodů. Systémové kvůli tomu, že nechci hardwarově náročnější verzi systému, když hardware je pořád stejný. U levnějšího mobilu by to mohlo vést ke zpomalení. Také optimalizace systému nemusí být dotažena tak jako u nových mobilů, kde to mohlo zhoršit prodeje. Automatické aktualizace aplikací v Androidu jsou vyloženě nebezpečné. Stává se, že autor užitečné aplikace ji prodá nějaké pochybné firmě, která ji nacpe reklamami a malwarem. Minimálně jednu takovou používám (ve verzi starší než je samotný mobil). Také změny aplikací k horšímu tam jsou poměrně časté, jak se lze přesvědčit v recenzích.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 03. 2022 05:11

Ne, používám automatické vyhledání aktualizací, ale aktualizuji sám, až když se mi to hodí. Mám velmi špatné zkušenosti s automatickými aktualizacemi z minulosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 03. 2022 00:59

Ne, nepoužívám. Mám nastaveno, aby mi aplikace hlásily, že je možnost aktualizace, ale já rozhodnu kdy a kterou aplikaci budu aktualizovat. Nesnáším, když blbá neživá příroda dělá něco bez mého souhlasu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
15. 03. 2022 00:23

Tak ještě aby ne, když to tučňák zařizuje za mne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
14. 03. 2022 22:34

posledny mesiac som pre istotu vypol aktualizacie na softe ruskeho povodu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
14. 03. 2022 22:25

Po zkušenostech z posledních let v žádnym případě, nic se mi bez mýho schválení aktualizovat nesmí, hlavně ne firefox a další věci na který jsem zvyklej. Vždycky je potřeba přetrpět to období kdy nějakej software zprasej a aktualizovat třeba za další rok, dva až to zase vrátěj do normálu.
Kéž by aktualizace znamenaly jenom bezpečnostní záplaty, potom bych neměl problém s tim nechat všechno na full auto, bohužel v dnešní době aktualizace jsou většinou spíš nechtěný změny gui nebo funkčnosti a ne bezpečnostní záplaty, to je fakt všechno špatně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
14. 03. 2022 22:25

Je vidět že Lutonský a Václavík jsou profíci, ostatní na Živě jsou odpad

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
14. 03. 2022 22:16

Áno aj nie. V linuxe sa mi vylistuje pravidelne zoznam updatov. Ak práve mám veľa roboty a nejedná sa zrovna o fix kritickej chyby, tak update odložím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
14. 03. 2022 21:48

Nepoužívám, protože ne jednou se mi stalo, že po aktualizaci daná aplikace/program byli zabugovaný. Jsem toho názoru, že když něco funguje, proč to aktualizovat. Nejhorší jsou systémové aktualizace, vždycky to něco rozhodí na mobilu nějaký nastavení nebo úplně překope grafiku.
(mobil nepoužívám na placení nebo přihlašování na internetové bankovnictví atd a tím pádem nemusím řešit nějaký škodlivý věci, když do mobilu ani nic oficiálního nestahuju)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
14. 03. 2022 21:29

Ano, všude, kde to jde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor