Vsadili jsme na to budoucnost celé firmy, tvrdí Bill Gates

Diskuze čtenářů k článku

Altair  |  20. 04. 2001 19:10

Jedno anglické příslová říká: Můžeš přivést koně k vodě, ale nemůžeš ho donutit aby pil. Tedy: Můžeš rozdělit Microsoft, ale nemůžeš jednotlivým částem zakázat spolupráci - a ony spolupracovat budou, protože si tím pomohou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mpixel  |  20. 04. 2001 19:10

.......co kdyby Intel navrhl dát svojí konkurenci AMD veškerou dokumentaci o svých procesorech. Jistě by všichni řekli že to Intel nedělá pro svoje zisky ale pro blaho uživatelů. Není to podobné s Microsoftem? Proč se konkurenci víc líbí rozdělení společnosti než zdrojové kódy....????

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Otto Dostal  |  20. 04. 2001 19:10

Microsoft prece nestoji a nepada na tom, ze jeho kod je neverejny. Ten ústupek byl proste prilis maly. To ze se libi vic rozdeleni spolecnosti je snad normalni a na konkurencni boji nakonec vydela hlavne zakaznik.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Tomanek  |  20. 04. 2001 19:10

Predstava lidi, kteri se ihned po rozdeleni spolecnosti postavi proti sobe (zvlaste proti svym pratelum z konkurence) mi pripada stejne pravdepodobna jako zlom v mentalite lidi po sametove revoluci.

Takze konkurencni boj bude prezentovan mozna navenek, ale obe spolecnosti si sotva budou lezt do zeli. Ostatne dokazete si predstavit konkurencni produkty Pikosoft Windows 2010 a Nanosft Doors 2010?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukáš Gallina  |  20. 04. 2001 19:10

Presne. Uz ted ma Microsoft obcas potize udelat svuj produkt stabilni na svem systemu. Dovedete si predstavit jake obtize bude mit kdyz bude rozdeleny? Nakonec to nicemu nepomuze ale odnesou to uzivatele.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JiTi  |  20. 04. 2001 19:10

Ale MS nezverejnil kod pro volne pouziti, preprogramovani. V ujednani je spousta vychytavek, jak zamezit konkurenci vyvijit lepsi Windows NT. A prave toto by WIndows NT v mnohem prospelo, nekdy vsak taky ne.
Ale pokud se podivate na vec trochu jinak, pak to je ovsem opet o penezich.
"Monopolni" postaveni MS ve svete ohrozuje postaveni ekonomicky zajimavych US firem. Netscape, Corel atd. Pro US je to spousty penez, ktere utecou jinam. Pred nekolika lety by do tohoto sporu nesla, nebyl jednoznacne dany dusledek. A US je bussines, tady se na to divame jinak z pohledu Evropy, kde se ubirame trochu jinym smerem. MS je jedna z voleb, kterou si muzeme zvolit.

Timto rozdelenim muzeme jako uzivatele ziskat nebo i ztratit. Je tu Linux, BeOS apod. To uvidime casem, treba rozdelena cast MS bude lepe (efektivneji) komunikovat nez je tomu dnes. A treba se trochu zmeni vztah ke spolupracujicim firmam. Timto rozdelenim se muze snizit kupni sila MS, tzv. nebude pohlcovat perspektivni firmy, aby potlacila konkurencni technologie nebo je predelelavala a vydavala pozdeji nez by k tomu doslo.

Napada mne spousty variant, jak to muze vylepsit nasi pozici uzivatelu, ale stejne i zhorsit. Treba se nezmeni vubec nic, tot jenom moje polemika a polemik nas vsech.

Ale na tuto kauzu bych se divil optimisticteji. Treba casem budu tvrdit opak, ale.... Nenechame se prekvapit????

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mpixel  |  20. 04. 2001 19:09

Že Microsoft působí z pozice tržní síly...no a co. To že pluje kolem ledovců to je zásluha jen nepřejících uživatelům proti kterým se jejich škodolibost stejně obrátí.
Microsoft navrhoval zveřejnění kódu windows. To si myslim bylo pro konkurencí víc než fér!!!! Konkurence mohla kód nastudovat a udělat podle toho třeba konkurenční levnější produkt.
Ale konkurence raději chce rozdělení microsoftu. Která komerčí firma by byla ochotna Vám zadarmo zveřejnit zdrojový kód svých programů???? Ale pro konkurenci je snažší firmu která jde napřed zlomit než předhonit. A tak soud rozhodl že je lepší se vrátit zpět aby nikdo nešel napařed.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
npixlik  |  20. 04. 2001 19:09

Je dobre, ze jsi uvedl obsah sveho prispevku uz v nadpise. Promin. Ahoj.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Baláš  |  20. 04. 2001 19:09

Ehm a nabízel MS ty zdrojové texty tak, že je může každý vzít a naprogramovat si své Windows či Doors a nebo nabízel jejich zveřejnění jen tak, aby se mohli poučit autoři programů pro Windows?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Frn  |  20. 04. 2001 19:09

"Která komerčí firma by byla ochotna Vám zadarmo zveřejnit zdrojový kód vých programů????"

Každá solidní linuxová distribuce je většinou komerční (protože z něčeho ty vývojáře zaplatit musí, že) a zároveň se dají sehnat i kompletní zdrojové kódy (jinak to nemá smysl).

Typicky SuSe, RedHat ...


Kdyby chtel M$ ty zdrojaky zverejnit, uz by to davno udelal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rovl  |  20. 04. 2001 19:10

Jenže nejde o software, ale operační systém. A byl to M$, kdo kód zavřel ve fázi W31. Nikdo nechce otevřít zdroják Office nebo jiných jejich softů.
Chápete snad, že to poškozuje především uživatele, za které se tak berete. To je zdroj potíží softu pod Windows - často tvůrci nevědí, co po nich OS, pro který to píšou chce a testováním pokus-omyl se nechytí všechno.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
HeHo  |  13. 02. 2007 12:30

Dneska je prostě v módě Microsoft nenávidět, nadává se mu za všechno možné, ale znám jen málo lidí, kteří by se bez Windowsů obešli. A většina z nich má na svém PC pirátské XP s kradenými Officy. Uvědomte si, že vývojáři jsou normální lidi, kteří chtějí dostat za svoji práci zaplaceno. A že Microsoft není a nemůže být dobročiný spolek. Navíc je k vývojářům (i k těm, kteří pro něj nedělají) velmi štedrý a nabízí řadu řešení jak uspokojit cílového zákazníka. Ten ve výsledku musí za produkt zaplatit, ale to je podle mě správně. Software má být pro normální lidi a ty nemůžou čekat, že ho dostanou zadarmo.

Jako vývojář můžu uvést příklad z praxe. Píšu v VS2005 produkt, který mám hotový za méně času než například v otevřených editorech. A i když používám placený nástroj, ve výsledku na tom vydělám já, Microosft i zákazník, který ušetří. Řekněte mi důvod proč bych MS měl nenávidět.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor