Revoluční marketingový tah: významný výrobek „staré ekonomiky“ se neobjeví v reklamě nikde jinde než v internetovém prostředí.
Víc než tisíc řečí a marketingových průzkumů pomůže praktický příklad. Volvo se v USA rozhodlo propagovat svůj nový vůz (sportovní sedan Volvo S60) výlučně v prostředí Internetu – ani dolar marketingových výdajů nepůjde mimo internetový svět. Kampaň se jmenuje „digital car launch“ a je prováděna v alianci s America Online – providerem, který je schopen oslovit nejvíce lidí na americkém Internetu (i když jen o maličko víc než jeho pronásledovatel Yahoo!). Volvo tvrdí, že firma byla první automobilkou na světě, která si otevřela své webové stránky (už v roce 1994); dnes hodlá jako první automobilka na světě propagovat svůj nový vůz také jenom na Internetu.
Na kampani se podílejí významné světové agentury; částka, kterou Volvo hodlá do Internetu investovat, není známa. Firma ale uvádí – a v tom je rovněž autoritativní příklad lepší nežt tisíce slov – že kampaň bude velice komplexní, nepůjde pouze o (bohužel častou) záplavu reklamních bannerů. Součástí kampaně totiž bude (údajně skvělý) web, které bude nové auto multimediálně atraktivním způsobem prezentovat, a také bonus na přídavné vybavení v hodnotě více než 2000 dolarů, který ale dostane pouze uživatel sítě AOL. To jsou na první pohled nenápadné či dokonce banální prvky, na které tvůrci českých internetových kampaní často zapomínají a pak jsou „zklamaní z Internetu“, na kterém nebyla kampaň tak účinná, jak očekávali. V normálním světě by si však takovouto akci nemohli dovolit – většinu kampaní vždy doprovází bonusy, soutěže, promo akce v obchodech, rozsáhlá p.r. kampaň; pouhé vyvěšení billboardu nepomáhá nikde, a v Internetu také ne.
Ostatně Volvo dnes v obrovských kampaních na Internetu není osamoceno – Madonna a její nové album Music mělo také obří kampaň na americkém Internetu (rovněž přes AOL, zde pochopitelně pomohly vztahy s Time Warner). I zde se nejednalo o „bannerovku“, ale o výborně vystavěný web plný intimností ze života americké Helenky Vondráčkové, jejího dětství, mládí, spousty ukázek, fotografií a dalšího materiálu. Vtip je pochopitelně v tom, že zatímco při kliknutí na banner uživatel obvykle shlédne stránku, na kterou míří, stráví zde pár vteřin a jde zpět, u Madonny (či Volva) s velkou pravděpodobností stráví na těchto na zakázku dělaných webech desítky minut – a to je sakramentský rozdíl v účinku jediného, pracně získaného a draze zaplaceného kliknutí.