Věčné baterie právě přicházejí

Diskuze čtenářů k článku

mike  |  21. 04. 2005 18:16

me by zajimalo jestli to bude muset bejt pri nabijeni chlazeny, pripadne jak. Uz ted kdyz nabijim baterky tak se pomalu nedaji vzit do ruky, byl bych nerad aby mi tyhle superrychly svitily jak zarovky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
real_goldie  |  21. 04. 2005 11:13

A kcemu ta dockina jako bude? Notebook mam v dockine na stole v kancelari, nebo doma, tam mam taky zasuvku. Nejak si nedokazu predstavit ze bych si bral dockinu s sebou do vlaku nebo do letadla. Jo a taky chci videt co budou rikat az budu nastupovat do letadla a budu mit s sebou bagl plnej Methanolu, to bude neco ve smyslu, "Ja nejsem terorista, ja sem programator".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vebloud, Vebloud  |  21. 04. 2005 12:14

Jestli jsem to dobře pochopil, tak v tom bude i nabíjecí baterka, která by snad měla jít nabíjet i ze zásuvky. Jinak v letadle nejsou zásuvky na notebook? Já nevím, já v žádným ještě neletěl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xox  |  21. 04. 2005 15:15

Náhodou, bagl plný Methanolu je fajn, keď spolu cestuje parta veselých ľudí , len kým by došli do cieľovej stanice by ten palivový člábok vyschol na prach .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zenek  |  21. 04. 2005 15:42

A taky by v cílové stanici byla v lepším případě parta veselých slepých lidí... :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
a  |  21. 04. 2005 15:53

a mrtvych, v pripade zeby si dali viac ako 50ml

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
no.667  |  21. 04. 2005 17:35

pokud vim,tak smrtelna davka zacina dokonce nekde na 10ml:)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lubos, lubos  |  21. 04. 2005 17:36

Tady je videt, jak to IBM nezvladla. Meli to dat Rusum ... Ze pry metanol, no fuj. Vodka, vodka to je neco co ma, melo a bude mit budoucnost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Mach  |  22. 04. 2005 16:01

notebook na vodku -> chlasta jako notebook

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Frn  |  22. 04. 2005 08:33

S tím metanolem to není zase až tak špatný nápad.

"Mámo, nemám co lejt do noťase a v krámu je už zavřeno. Nedá se nic dělat, koupím od Franty destilační aparaturu, abych si mohl udělat náplň doma zásoby. Cože ? Že z toho bude kapat i etanol ? Neboj se mámo, já už se o něj postarám."


To že se nepoužívá etanol má výghody i nevýhody :
- u mnoha uživatelů by se drasticky snížila doba použitelnosti noťase
- mnoho uživatelů by mělo deprese z toho, že se musí dělit o svoji samohonku s nějakou bezduchou kraksnou
- byly by problémy se zásobami na cestách ("ne pane celníku, já jsem absolutní abstinent a nikdy nepiju. Ta basa s finskou vodkou je jenom náplň do počítače, takže jsem ji ani nehlásil k proclení")

+ výrobci by byli daleko víc tlačeni k vývoji úspornějších komponent

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vseved  |  21. 04. 2005 09:46

Po precteni toho clanku me titulek opravdu rozesmal. Zadne vecne baterie se nekonaji - zase. Zijeme v 21. stoleti a patlame se porad v bateriich zalozenych na chemii. Je potreba zapomenout na chemii a prejit na fyziku, energie je prece fyzikalni velicina. Viz. MEG generator. Kdy se konecne najde nekdo kdo zahaji vyrobu kompaktnich MEG generatoru pro notebooky?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  21. 04. 2005 09:53

Toshiba má ještě jeden projekt, který tady není uveden. Jedná se o malé uranové tyčinky, které zasouvají do atomového reaktorku a pohání parní mikroturbínu, které následně generuje elektrickou energii. Určitý technický problém, který zatím Toshiba má, spočívá v tom, že zatímco životnost těchto baterií je prakticky neomezená, životnost uživatelů se dramaticky snížila...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Joker, Joker  |  21. 04. 2005 10:30

Jo, bezva, miniaturní jaderný reaktůrek do notebooku... s padesátikilovým olověným pláštěm

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xengh2  |  16. 05. 2006 14:22

Kdyz se posmivate chudakovi propagatorovi MEGu, meli byste v hlave alespon neco mit, jinak se tomu rika pokrytectvi. Jaderny reaktor by neslo pouzit z duvodu nutneho minimalniho mnozstvi paliva pro udrzeni reakce ( v pripade vaseho uranu to odhaduji na 20-30kg vysoce obohaceneho - 3%-ho z Temelina byste potrebovali nekolikanasobne vic, proto bych doporucoval spise Plutonium a stejne budete vzdycky v radu kilogramu ) - pro 'fyziky' jako vy : muzete si to predstavit jako nemoznost provozovat taborak velikosti spendlikove hlavicky ikdyz budete mit opravdu miniaturni sirky, polinka i mikroskopicke chrasti . Navic bych se nebal gammy ale spis odletujicich neutronu a na ty byste potrebovali desitky centimetru betonu nebo D2O, oboji je docela tezke
PS: to, ze jedine, co jsem cetl o MEGu, napsal nekdo ( mozna i autor MEGu ) naprosto logiky prosty, neznamena, ze to nefunguje - mozna

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vebloud, Vebloud  |  21. 04. 2005 12:10

LOL

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
123  |  21. 04. 2005 10:18

Jeste bych tu chemii uplne nezavrhoval. Nanotechnologie vypadaji dost slibne. Je pravda, ze zvesti o zazracnych bateriich se objevuji co chvili a pak je ticho po pesine. Stejne jako masove nasazeni palivovych clanku je za dvermi, ale uz nekolik desitek let. Takze z meho pohledu bude duvod ke vzruseni az bude neco k mani na pulte, nikoliv jen v PR clancich. Co mne zaujalo je, ze Toshiba vidi primarni uplatneni ve vozidlech na elektricky pohon. Kdyz odhlednu od toho, ze dobiti na plnou kapacitu bylo uz prodlouzeno z "nekolika minut" na "asi dve hodiny" tak mne nejvice zaujala energeticka rozvaha. Rekneme, ze vozitko ma kapacitu baterii kolem 50Ah (hovorim o nejakem malem skutru). Dobiti z nuly na 80% kapacity za jednu minutu by vyzadovalo dobijeci proud 2400A a pri palubnim napeti 36V vykon skoro 90kW. To je mimo dimenze domaciho pouziti. K tomu jeste tepelne ztraty (vzdy budou), ktere by se v tomto pripade blizily termonuklearni reakci. Takze to nebude tak zhave. Po superrychlem dobijeni nikdo az tak moc neprahne, limitujicim faktorem je v soucasnosti kapacita (energeticka hustota na jednotku hmotnosti, nebo objemu) akumulatoru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vseved  |  21. 04. 2005 11:16

Jinak k tomu MEG, ono neni zas az tak ticho po pesine. Jedna se o rozmerove male zarizeni dodavajici nepretrzity el. proud po udeleni mensiho pocatecniho elektrickeho impulsu - koef. ucinnosti je vyssi jak 1, konkretne kolem 5. Podrobnosti Google. Byl podan navrh na patent v roce 2000. Pak dlouho nic. Pak byl patent konecne udelen v roce 2002. A jak vime patenty se neudeluji nefunkcnim zarizenim. Ted se zas nic nedeje jakoby 3 roky, ale ve skutecnosti probihaji testy tohoto zarizeni v renomovanych laboratorich. Snad behem nekolika malo pristich let se dockame opravdove vecne baterie

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kero  |  21. 04. 2005 16:16

Ten MEG me opravdu zaujal, zbezne jsem to proletl a jak to vypada, tak to ziskava tu energii z toho magnetu, takze ten se nekdy bude muset taky menit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  22. 04. 2005 14:06

MEG vyuziva enegrii Nuloveho bodu, nebo se ji rika Energie vakua, ty trubko magneticka. Trochu zapatrej ve WM Magazinu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lubos, lubos  |  21. 04. 2005 17:34

NO kdyz se patenty neudeluji nefunkcnim zarizenim, jakto ze si Sony patentovala virtualni realitu (posilani cehosi primo do mozku) aniz by mela cokoliv funkcni. Viz. nedavne clanky. Nene, uz davno se patentuje kazda blbost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bacil  |  21. 04. 2005 19:48

kazdopadne je to zabavna story, ale ak by si si precital nieco o fyzike, elektrotechnike, tak zistis ze je tam dost blabolov popisanych

a s tym patentovanim nefunkcnych veci si sa poriadne sekol...skus trochu pogooglovat a najdes take veci ze by si pozeral( zariadenie na ochranu pred smrtou, zariadenia na cestovanie ciernymi dierami, kozmicke lode na ziaden pohon, teleporty,... MEG :o))))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JD  |  21. 04. 2005 11:09

nikdy nikdo nevide fokni MEG generator. Je to fyzikalni nesmysl.

Az ho zprovoznis, zajdi si pro Nobelovku a pak za penize z Nobelovky muzes vyvynout verzi pro notebook

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JD  |  21. 04. 2005 11:10

preklepy:

nikdy nikdo nevidel funkcni MEG generator. Je to fyzikalni nesmysl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vseved  |  21. 04. 2005 11:17

A proc asi dostal patent? Protoze nefunguje? Patenty se udeluji jen fungujicim vecem. Inteligente.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kandy  |  21. 04. 2005 11:35

pozor patenty se neudeluji jen fungujicim vecem (ani prototyp netreba)! dnes ti uz daju patent aj na kde jaku sci-fi myslienku a to je realita

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kandy  |  21. 04. 2005 11:41

no samozrejme ta sci-fi myslenka musi byt teoreticky/pseudofunkcne popsana ... ale ono patenty nato jsou i kdyz neni prototyp

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t  |  21. 04. 2005 11:43

Patenty se skutecne udeluji na cokoliv treba vynlezce prvni mechanopticke televize Nipkov patent na svuj kotouc dostal jen na zaklade sveho popisu. Obrazek z nej vydel az na Berlinske vysave po asi 10  letech (patent mu mezitim propadl, nebot ho neobnovil). 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t  |  21. 04. 2005 11:56

Protoze skaldovani energie za pomoci chemie je nejjednodusi a nejlepsi pro male objemy. Zbytek by asi do notebooku nikdo nenaskladal - skladovani v setrvacniku, za pomoci stlaceneho vzduchu ci za pomoci cerpani vody do vysky - precerpavaci elektrarna.
Jakmile se podari zasdne zlepsit zpusob skladovani elektricke enrgie - velky objemm pri male hmotnosti, rozmerech, cene a ztratach bude to tak prevratny objem ze to bude revoluce v cele energetice nebot dosud je cela eneregticka sit zalozena na tom, ze kolik se spotrebovava elektriny tak tolik se musi v dany okamzik  vyrobit, nebot se neda temer vubec skladovat(vyjimku tvori prave ony precerpavci elktrarny, ktere vypomahaji v nejvetsi spicce, ci pri poruchach jinej elektraren) - napr. si ji vyrobit v noci do zasoby.   

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ck  |  21. 04. 2005 09:42

Nie je 8 hodin málo? Odkiaľ ho budem doplňovať? Zo zásobníka? Nebude nákladné každých pár hodín vymieňať kazetu? V takom stave to vyzerá byť neperspektívne. Asi je praktickejšie rýchlonabíjanie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  21. 04. 2005 08:28

Vubec ne! Zeptejte se modelaru, za jak rychle dokazi nabit Li-xxx baterie do svych letadel. A to jsou vetsinou dva az tri clanky spojene dohromady s kapacitou 1500-2000 mAh. S kvalitni nabijeckou je to pro ne otazka par minut.
Novinka to neni, jen se to proste dostalo mezi 'beznou verejnost'

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Arccos  |  21. 04. 2005 08:47

Ono ne, ze by to neslo - ale nedegraduji jim nahodou ty akumulatory?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sk  |  21. 04. 2005 09:08

Ano a to hodne. Vydrz takovych baterii je pak v radu asi 100 cyklu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vita  |  21. 04. 2005 11:29

Pamatuju si, ze uz tak pred 15 roky (mozna i o neco vic) prave modelari pouzivali tzv. sintrovane baterky (tusim ze byly na bazi Ni-Cd) ve formatu monoclanku, ktere:
1. Byly kratkodobe schopne davat bez zniceni neuveritelne proudy.
2. Jejich nabyti na plnou kapacitu bylo otazkou nekolika minut. 
Celkem by me zajimalo, kde je dnes tehle technologii konec, a proc se vlastne masoveji nerozsirila. Pokud si to spravne pamatuji, figl mel spocivat v tom, ze anoda byla porezni, cimz se nekolikanasobne zvetsila jeji plocha. Nebo je to upna blbost?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  21. 04. 2005 12:25

Modelari ted hodne pouzivaji prave Li-xxx baterie, to ze dokazou davat neuveritelne proudy je pravda. Nektere dokazi i desitky A, stejne tak je naopak i velkymi proudy lze nabijet. Jinak tam kde nejde o vahu jsou stale popularni Ni-Mh clanky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Neres  |  21. 04. 2005 16:10

Placate blbosti vsichni. Jsem modelar. Lixxx se nabiji vzade proudem 1C, vybijeni zalezi na typu clanku. Tyto nove clanky jsou pekna zrudnost, nabijeci proud kolem 30A...mala elektrarna.....fakt v praxi nepouztelne. Ano, delsi zitnost, ale pri jakych vybijecich proudech???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Neres  |  21. 04. 2005 16:10

Placate blbosti vsichni. Jsem modelar. Lixxx se nabiji vzade proudem 1C, vybijeni zalezi na typu clanku. Tyto nove clanky jsou pekna zrudnost, nabijeci proud kolem 30A...mala elektrarna.....fakt v praxi nepouztelne. Ano, delsi zitnost, ale pri jakych vybijecich proudech???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
neregistrovaný  |  21. 04. 2005 23:36

Asi tak, pánové si asi pletou NiCd a NiMh s Lixxx Ty první dvě se skutečně dají nabít za cca 10-20 minut, podle kapacity (s dobrou nabíječkou proud cca 10A).
(A potom z nich dostat proud krátkodobě i 60-80A.)
Lixxx určitě ne. Protože se nesmí překročit napětí na článek, musí se postupně snižovat proud, takže plné nabití trvá dost dlouho.
Jinak jak se ptal kolega kam se poděly sintrované články NiCd - Lixxx jsou při stejné kapacitě daleko lehčí, jen se nedají tak rychle nabít..
 
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pichi  |  22. 04. 2005 08:50

Proud v C? Čeho jsme se to dočkali? Vy asi nebudete modelář, vy budete nejspíš novinář!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ondra  |  22. 04. 2005 10:38

to je násobek kapacity cili kdyz ma clanek 1Ah pak 10C znamena nabijeni proudem 10A... troubo:) kdyz tomu nerozumis, tak nekritizuj:)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vodic  |  22. 04. 2005 12:05

Placal jste vy. Ja jsem taky modelar a rozhodne bych netvrdil, ze rychle nabijeni je zrudnost a v praxi nepouzitelne. Prave, ze naopak. Vy snad nechcete rychle dobit a hned zase letet ? Je jasny, ze u starsich bateriich je to otazka kompromisu zivotnost/rychlost. U tech novych ale ne, tak proc jim tech 30 A (podle udane kapacity a 1 minuty nabijeni to bude spis jeste vic) neposlat ? A kde jste prisel na to, ze to bude mit male vybijeci proudy ? To mi chcete tvrdit, ze nabijeci proud to zvladne 30 A a vybijeci 1A ?!? Kdyz to elektroda utahne smerem dovnitr, tak to utahne i smerem ven. I kdyby byl vybijeci jen tech 30A (byva pravidlem, ze vybijeci je vetsi, nez nabijeci), tak bych chtel videt kdo by to vyuzil. Maximalne, kdybyste tim chtel pohanet starter auta.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor