Když všechno šlape a nejste náročný, tak určitě. Jenže co dělat, až budete mít na notebooku veškerou pracovní agendu a hle - porucha. U levných notebooků budete u opravy v lepším případě počítat dny, v horším týdny, kdežto u dražší kategorie je takřka samozřejmostí záruka NBD on-site (tedy nejpozději do dalšího dne a u zákazníka). Dál: co když cestujete? 3kg nejsou zrovna málo, nemluvě o samotné konstrukci - ten kdo běžně s nb objíždí služební štace Vám poví, co takový notebook musí zkousnout v narvané brašně. Pak se hodí vyztužená konstrukce, odolné víko displeje apod. No a samozřejmě, kapitola sama pro sebe: vybavení. Ten, kdo na notebooku pracuje celý den jistě ocení vyšší rozlišení displeje, utility pro správu (např ThinkVantage) apod. Nebo další věc: máte na notebooku citlivá privátní či obchodní data? Osobní emaily, evidenci rodinného rozpočtu nebo obchodní korespondenci, smlouvy, apod? Pak oceníte TPM čip a možnost šifrovat celý pevný disk, či jeho některé části, bezpečně spravovat hesla apod.
Věřte, že dražší notebooky mají své opodstatnění. Jde jen o to, jaké máte nároky. Jestli nižší a nejste na notebook odkázaný, pak budete naprosto spokojený s levným modelem. Pakliže jste ale náročný uživatel či jen se prostě bez notebooku pracovně neobejdete: nešetřete.
A uplně nakonec: i uplně nejlevnějšího notebooku si připlaťte za tříletou záruku. Záruka je takřka vše: každá oprava snad kromě výměny pevného disku, klávesnice nebo mechaniky vyjde na astronomické částky.