Válka prohlížečů v roce 2016: IE mizí ze scény a všechno bere Chrome

Názory k článku

02. 01. 2017 19:17 | Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Používám chrome, protože se používá nejlíp.
Edge se nedá používat. A nejde o doplňky.Mám několik doplňků ale používám jen blokování reklamy. Bez ostatních se dá obejít.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
02. 01. 2017 19:18 | Microsoft Windows 10 Chrome 55.0.2883.87

"Chrome nic moc nepředvedl" - to je mysleno vazne? Google tlaci podporu novych standardu nejvice ze vsech velkych browseru, viz
https://www.chromestatus.com/features...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
PavelP  |  02. 01. 2017 19:38  |  Microsoft Windows 10 Chrome 55.0.2883.98

Myslím je problém v tom, že se Chrome instaluje se spoustou blbostí, aniž by ho člověk nějak moc chtěl. A má dobré jádro a je asi nejstabilnějším prohlížečem.
Mě se třeba líbí Vivaldi, občas se hodí poznámky, občas se hodí mít v postraním panelu slovník, umožňuje asi jako jediný prohlížeč zobrazit dvě stránky vedle sebe. Vlastně to uměla stará Opera, ta nová nevím. Zavrhl jsem ji a nainstaloval Firefox, k Vivaldi jsem se vrátil někdy u betaverze jedničky. Doplněk, jehož jméno se nesmí v diskuzi objevit, lze doinstalovat, gesta myši jsou v základu a jsou naprosto spolehlivě rozpoznána. Jediné co mi chybí, a možná su línej hledat, je RSS čtečka jak byl ve Firefoxu doplňek Sage.
Firefox nějak ustrnul ve vývoji, dřív něco okopíroval od Opery, s něčím přišel, ale poslední verze snad jen aktualizují renderovací jádro, které stejně občas blbne a tím, že překopali uživatelské rozhraní podle Chrome totálně ztratil jakoukoli unikátnost a bez doplňků nenabízí ani žádnou úžasnou funkcionalitu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
jan.nos  |  02. 01. 2017 19:39  |  Microsoft Windows 10 Edge 14.14393

Od doby, co jsem upgradoval na Desítky, používám Edge, protože je jejich součástí, a zjistil jsem, že mi naprosto dostačuje... Uživatelem GCh jsem byl dlouhá léta, ale od dob Win 8 jsem zkusil IE a zůstal jsem... Ze stejného důvodu, jako teď jsem na Edge - prostě mě naprosto dostačoval, podle mého názoru nebyl tak špatný, jak se někteří stále dokola snaží tvrdit, stejně jako nyní Edge

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Kate s  |  02. 01. 2017 19:47  |  Unknown Mozilla 50.0

"Pro­blém ale spo­čí­vá v tom, že je Fi­re­fox mi­mo můj eko­sys­tém a z Chro­mu do něj ne­mo­hu zda­le­ka zmi­gro­vat vše. "A to je v podstatě i má odpověď na otázku v článku :) Vimperator ani tree style tabs se prostě v jiných prohlížečích nevyskytují, takže nemohu opustit Firefox :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
02. 01. 2017 19:47 | Microsoft Windows 10 Chrome 55.0.2883.87

Byl jsem velkým zastáncem Firefoxu. Používal jsem ho hezkých pár let a byl jsem spokojený. Mnoho doplňků, možnost přizpůsobení, rychlý. Bohužel posledních několik měsíců jsem si všiml zasekávání, zpomalení, tuhnutí. Dělalo to na více počítačích i po čisté instalaci OS. Od té doby zkouším Chrome a upřímně? Jsem spokojený. Žádné tuhnutí, náročnost na CPU mi připadá +- stejná, RAM trošku vyšší. Ale hlavní je, že to běží bez větších potíží. A proč Chrome používá tolik lidí? Je na něj všude reklama, instaluje se k mnoha aplikacím a hlavně... Je to prostě od Google ;) Každý to zná a je v mnoha předinstalovaných PC od výrobců.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
miky777  |  02. 01. 2017 19:48  |  Linux Firefox 50.0

Hm ... u mě vítězí stále FireFox, i když prohlížeče střídám podle nálady.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
touchwood  |  02. 01. 2017 20:06  |  Microsoft Windows 10 Firefox 50.0

Článek je hovadina. Historie se opět opakuje, jen v hlavní roli není MS + Windows a nabundlovaný IE, ale Google + googlí prostředí + bundling a Chrome.Stačí se podívat, jak Google cpe Chrome přes svůj vyhledávač, Gmail apod., stejně jako jej bundlují dodavatelé motherboardů (viz auto-install driverů) nebo jak Chrome "doporučují" instalátory jiných aplikací.Jediný rozdíl je v tom, že Google svůj Chrome netlačí silou, ale "jen" doporučuje - to ale u BFU naprosto stačí, BFU totiž ničemu nerozumí, jen kliká (a pak prohlásí: "to samo.")Sám nemám problém ani s jedním prohlížečem, používám FF, Operu, IE, Chrome i ty dva praštěné Edge ve W10 a Safari na Macovi - to kdyby měl někdo připomínky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
some  |  02. 01. 2017 20:12  |  Microsoft Windows 10 Chrome 55.0.2883.87

Mě mile překvapilo, jak snadné je zmigrovat z Chrome do Opery - přeneslo se snad úplně vše.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Impetum7  |  02. 01. 2017 20:13  |  Microsoft Windows 10 Chrome 55.0.2883.87

Dříve jsem používal Firefox. Jakmile se objevil Chrome, chtěl jsem ho vyzkoušet, protože sliboval vyšší rychlost. A opravdu tomu tak bylo. Zatímco Firefox startoval na mém starém PC i více než 3 sekundy, start Chromu byl bleskový. Když jsem si pořídil nový PC, automaticky jsem už instaloval Chrome. Druhá šance Firefoxu přišla s mým notebookem, ani ne rok zpět. Pocitově byl ale stále pomalejší než souběžně používaný Chrome na stolním PC a to nejen při startu, ale i při celkové činnosti. Navíc se mi i několikrát do týdne stalo, že zamrzal a padal. Takže byl opět vyměněn za Chrome, se kterým za poslední desítku měsíců nebyl sebemenší problém co se týče stability.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Flash.st  |  02. 01. 2017 20:20  |  Microsoft Windows 10 Chrome 55.0.2883.87

Chrome jen ze zvyku a jsem taky línej hledat alternativu i když si myslím že to není super prohlížeč.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
panrt  |  02. 01. 2017 20:40  |  Microsoft Windows 10 Edge 13.10586

Jenom ovce mohou používat chromaka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
kvok  |  02. 01. 2017 20:42  |  Linux AppleMAC-Safari 5.0

Na tabletu Edge, protože nic jiného nelze pořádně ovládat dotykem. Na mobilu Chrome kvůli AMP, Chromecast a doporučovaným článkům v aplikaci Google. Na PC Firefox, nejvíc mi tam sedí UI a renderování.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dobravyla  |  02. 01. 2017 20:43  |  Microsoft Windows 10 Chrome 55.0.2883.87

chrome (aktivni) - vse funguje spravne, synchronizace PC a telefon ... neumi mobilni doplnky.
edge - pro jistotu nema mobilni verzi vubec. Navic mi padal jak jsem ho pouzival
opera - ma super funkce a papirove jsem si myslel, ze je vitez. Nicmene vzdy jak chci prejit, tak zjistim, ze nektere weby funguji spatne. a to se mi nechce resit.
FF - ma silene tempo vyvoje. pockam az se ustabilizuje, pak mu dam sanci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
02. 01. 2017 20:46 | Linux AppleMAC-Safari 5.0

Chrome 4ever.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
02. 01. 2017 20:57 | Microsoft Windows 10 Chrome 55.0.2883.87

Několik let zpět jsem používal Firefox, ale ten zamrzal a padal. Pak mi došla trpělivost a přešel jsem k Chromu, který ten problém neměl nebo přinejhorším výjimečně zamrzla jenom jedna záložka, která se dala vyrestartovat.A pak jsem si už zvykl na Chrome. Automatická synchronizace mezi prohlížeči mi šetří spoustu úsilí. Ruční zálohování ve Firefoxu nebylo komfortní. Chrome má perfektní DevTools, na který jsem si hodně zvykl. Chrome taky podporuje spoustu moderních věcí, který si v něm můžu vyzkoušet dřív než je budou podporovat ostatní.Aktuálně dělám aplikaci v nw.js a jsem docela rád, že uživatelům můžu dodat aplikaci, která funguje na všech OS bez nějaké extra námahy a používá přesně to jádro chromu, které do aplikace zabalím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tycoon  |  02. 01. 2017 21:09  |  Microsoft Windows XP Chrome 49.0.2623.112

Chrome používám "z nouze". Dlouho jsem používal původní Operu, ale ta přestala být vyvíjena a nedá se plnohodnotně používat. IE mi nikdy nevyhovoval, Firefox taky ne, tak jsem zkusil Chrome. Ačkoliv je v podstatě úplným opakem Opery, celkem rychle jsem si zvykl, odnaučil mě používat záložky, manažera stahování a spoustu dalších věcí, které byly v Opeře samozřejmostí. Ale jelikož přestal být vyvíjen pro XP a Visty, které mám na notebooku a PC, budu muset opět hledat něco dalšího. Jelikož nejsem "zaháčkován" u Google, tak bude odinstalace Chromu bezbolestná. Složité ale bude najít nějaký "nový" prohlížeč.
Co se týče Microsoftu, tak jsem se hned od začátku divil, že zařízl IE. Ano, měl špatnou pověst, ale jak se říká, lepší špatná než žádná. Edge začíná od úplné nuly. V práci jsem nad ním zlomil hůl hned první den kvůli tomu, že vnucoval vyhledávání v Bingu a přenastavit to bylo skoro tak složité, jako nainstalovat operační systém. Takže stejně jako IE je to pro mě prohlížeč, který slouží k stažení jiného prohlížeče a k prohlížení firemního intranetu, který v alternativních prohlížečích plně nefunguje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
e-Jirka  |  02. 01. 2017 21:25  |  Microsoft Windows 10 Edge 14.14393

Notebook s Windows, Tablet s Windows, Xbox, telefon s Windows, Band na ruce... Prostě vendor lock jaxvině. A ten Edge je i celkem good enough I když občas si říkám, že kdyby z něj chtěl Microsoft udělat progresivní prohlížeč, jako je Opera, nezlobil bych se. A proč nepoužívat Operu rovnou? S výše vyjmenovaným je to už trošku i náboženství *Jo a taky hledám Bingem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Veronkaaa  |  02. 01. 2017 21:39  |  Microsoft Windows 10 Chrome 55.0.2883.87

Veľmi dlho som používal IE, lebo Firefox, Mozilla, Opera... ma neoslovili. Až Google Chrome ma dostal a považujem ho za najlepší.Cez to občas IE potrebujem. Týka sa to webstránok katastra, ktorý fičí iba na IE a vraj i daňová správa niektoré stránky korektne zobrazuje iba v IE. Taktiež web vytvorený v incomedia website zobrazoval korektne iba IE - konkrétne prechody - prelínačky medzi obrázkami. A taktiež do IE sa dal doinštalovať doplnok, ktorý rýchlo umožnil upraviť webstránku než som šiel na dovolenku... Takže som IE neodinštaloval, ale používal ho iba ako druhotný prehliadač. Desil ma totiž ten blázninec so záložkami a samotnou hlavičkou a jej samovoľným rozhodením.
Dôvodom na víťazstvo chrome je to, že ma nenúti používať “poľskú logiku” ako pri niekdajších kalkulačkách, ani jazdiť ako v Anglicku. Všetko - vrátane záložiek je presne tam, kde to má byť. Keď svojho času dodrbali ukladanie do záložiek, som sa zdesil, že snáď mám vírus na tom Macu, no pochopili, opravili a vylepšili. Asi základom úspechu je testovanie a hlavne spätná väzba na užívateľoch. Ostatne - táto veta navrátila aj W10 medzi úspešné OS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Katikakus  |  02. 01. 2017 22:01  |  Microsoft Windows 7 Chrome 55.0.2883.87

IE/Edge jsou nejlepsi...
.
.
.
.
.
...ke stazeni Chromu, Firefoxu, Opery...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Jakub32  |  02. 01. 2017 22:11  |  Microsoft Windows 10 Chrome 55.0.2883.87


Ta Opera se fakt zlepšila, a ten blokátor reklam je fakt dobrej.
Podle Opery je dokonce Zive.cz je bez reklam o 89% rychlejší!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
twistedTSD  |  02. 01. 2017 22:18  |  Microsoft Windows 7 Chrome 55.0.2883.87

Jestli důvod oblíbenosti Chromu není právě v tom, že je stále stejně intuitivní a příjemný a není každou chvíli překopáván. Prostě nemám důvod ho za cokoli měnit (zatímco každá verze IE dala člověku důvodů hned několik).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Robotron3  |  02. 01. 2017 22:24  |  Linux Chrome 55.0.2883.87

Pro mě jako web vývojáře je Chrome daleko před konkurencí. Kdybych neměl možnost ladit přes vynikající vývojářské nástroje v Chrome, tak už bych si připadal jako jednorukej. To spolu s nejlepší podporou HTML5 a ecmascript 6 dělá z Chrome prohlížeč, pro který se nejlíp vyvíjí a pak teprve se řeší, proč to nefunguje i jinde A myslím, že tak to vnímají i zkušenější uživatelé, že Chrome je zárukou funkčnosti i na těch nejmodernějších webech.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
swiss  |  02. 01. 2017 22:49  |  Microsoft Windows 10 Chrome 55.0.2883.98

Chrome v 2k17? Vždyť tu máme Vivaldi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nyny  |  02. 01. 2017 23:35  |  Linux AppleMAC-Safari 5.0

No tak Edge bych snad ani nepovažoval za prohlížeč. Spíš takovej špatnej vtip od MS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vasedl  |  02. 01. 2017 23:36  |  Microsoft Windows 7 Firefox 45.0

Zajímalo by mě, jak by na tom byl chrome, kdyby nebyl součástí každé instalace nějakého SW... BFU při instalaci dá next next next, pak se objeví chrome a tím to končí...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Sislik  |  03. 01. 2017 00:38  |  Microsoft Windows 10 Edge 14.14393

Driv jsem pouzival jako hlavni prohlizec Operu, ale max. starou Operu 12.x, jeste, kdyz mela Presto. Pouzival jsem ji dlouho potom, co byl ukoncen vyvoj a do dneska si myslim, ze to byl nejlepsi prohlizec, jakej existoval - jde mi o takovy nejruznejsi drobnosti, ale nerikam, ze na Presto jsem nikdy nenadaval :)
Dlouho jsem zkoumal a zkousel nejruznejsi prohlizece, az jsem zacal od nejake alfy/bety pouzivat Vivaldi a pouzivam u porad.
U me je killer feature prohlizece to, aby umel zobrazovat taby ve sloupcich. Vivaldi umi alespon uspokojive zobrazovat v 1 sloupci. Myslim si, ze Opera 12 je jedinej prohlizec, kterej umi zobrazovat taby ve vice sloupcich :(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
SGvagon  |  03. 01. 2017 00:41  |  Microsoft Windows 7 Firefox 38.0

Stále nechápu proč se zde řeší válka mezi IE/Edge, Chromem, Firefoxem a Opery, když existuje spousta klonů, které jsou v některých ohledech mnohem lepší.
Snad 5 let jsem používal Palemoon (klon Firefoxu) , který byl mnohem úspornější a rychlejší než právě zmiňovaný Firefox.
Bohužel od verze 27.0 zakázali SDK a JetPack doplňky (addony) , kvůli kterým jsem byl po tolika letech donucen si najít jinou alternativu. Chrome nepřipadá v úvahu z důvodu žravosti a děravosti, Firefox je taktéž žravý a v posledních verzích i zasekaný a s Operou a IE nejsem kamarád z důvodů malé rozšířitelnosti doplňků.
Tak jsem přešel opět na firefoxový klon, tentokrát na IceCat, se kterým jsem nadmíru spokojený :) .
A synchronizace? Není nic snazšího než si překopírovat profil prohlížeče a je to :) . Nepotřebuju/Nechci sdílet svoje záložky, historii, hesla a pod. .Jednoduše by se mělo zive.cz zaobírat i těmito klony, které se snaží vyhovět zákazníkovi mnohem více, než velká čtveřice, která dělá leckdy velké změny k horšímu. Jelikož nemají tyto klony tolik uživatelů, tak se snáze domluví s podporou prohlížeče, kde leckdy uvítají i návrhy na změny, opravu chyb a pod. .Btw. kdo by mi chtěl oponovat tím, že řeším kraviny, tak neřeším. Mám své požadavky, které mi splňují právě oné klony (bezproblémová práce s min. 70 taby (po zapnutí samozřejmě freeznuté/nenačtené) , podpora určitých doplňků, vzhled co nejvíce se podobající starému Firefoxu, rychlý start a především malá žravost (i při 20 tabech nepřekročí 2 GB RAM) ) . Palemoon i IceCat tyto požadavky splňují dokonale.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
dpcstb  |  03. 01. 2017 01:10  |  Microsoft Windows 7 Firefox 50.0

spyware chrome pouzivam iba na pozeranie porna. nech aj chlapci v google vedia co sa oplati pozriet

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zvoník v katedrále  |  03. 01. 2017 01:38  |  Microsoft Windows 7 Firefox 48.0

V článku vítězí Chrome, jako vždy, protože to je srdcový prohlížeč pana redaktora Čížka. Kromě snad Jakuba Michlovského z mobilmanie.cz, je známo, že všichni na živě i mobilmanii jsou Androiďáci jako Brno a Chrome je u nich nedostižná jednička. Prohlížeč Chrome mě nikdy nepřirostl k srdci, protože zvláště na starších počítačích má neúměrně vysoké nároky na systémové prostředky a na pozadí vždy běží minimálně 2x více podprocesů oproti konkurenčním prohlížečům. Videa ve vyšším rozlišení se mi v Chrome sekaly a celkově mi tento prohlížeč citelně zpomaloval můj PC, i zatracovaný současný Internet Explorer byl lepší, přitom ve staré úspornější Opeře běžely ty samé videa a streamy naprosto plynule. Používám místo staré, již nepodporované Opery nyní Firefox, ale na starou dobrou systémově úspornou a přitom bohatě konfigurovatelnou Operu to nemá. Samozřejmě, kdo disponuje moderním výkonným počítačem, tak vysoké systémové nároky Chrome ani nepostřehne. Nehledě na to, že mít Chrome je dnes mezi mainstreamovými spotřebiteli a mezi mladými IN, zrovna jako Android na mobilech. A Google s jeho produkty jsou na živě i mobilmanii uctíváné jako dokonalé všeovládající novodobé božstvo. S Androidem a Chrome na věčné časy a nikdy jinak !?? Před vánoci se mi dostal do ruky (od bratra) úplně nový phablet střední střídy od Lenova s Androidem, vzhledově je ten tablet pěkný, ale slavný Android i Chrome už 4x, co jsem ho měl zamrzl a musel jsem ho restartovat, při prostém sledování jen youtube nebo streamů. Přitom rychlost internetu mám kolem 20 Mbit/s. Zlatý stabilní systém Windows Phone 8.1 na mé starší Nokii Lumii a vyladěný Internet Explorer.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
allien.cz  |  03. 01. 2017 06:33  |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

A co mi to dalo prace mit systemy Google-free Evidentne premyslim jinak, nez 58% uzivatelu PC a 85% majitelu smartphone Google? Jen jako vyhledavac. Ves v kozichu dobrovolne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
aminux  |  03. 01. 2017 07:35  |  Linux Firefox 45.0

Mameluk, co bymyslel šedý písmo na bílým pozadí, by zasloužil pověsit za gule do průvanu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 01. 2017 07:45 | Microsoft Windows 10 Firefox 50.0

Svět jde dál a co se zdá dnes jako neotřesitelná pozice, může být za pár let úplně jinak. Já kdysi začínal na Netscapu, Internet Explorer jsem viděl poprvé na Macintoshi, kde nic jiného nebylo. Na linuxu jsem používal k plné spokojenosti lynx. Pak Netscape odvál čas, IE se prosadil i na Windows, textový režim lynxu se stal nepoužitelným, přišla Opera, Firefox, Chrome, Safari, ale hlavně přišla doba, kdy během týdne pracuju na deseti různých zařízeních s různými prohlížeči, takže to je ve výsledku jedno.
Doma používám Firefox a Operu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
desdy01  |  03. 01. 2017 07:52  |  Microsoft Windows 7 Chrome 54.0.2840.99

Na všech počítačích, kromě firemního, používám operu a už pár let nemám důvod měnit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 01. 2017 07:58 | Unknown Mozilla 50.0

Google je šílený spammer. Jako uživatel Edge neustále odklikávám reklamu na jeho produkt, za jej nechci, tedy Chrome, a pořád je tlačena. Většina uživatelů prostě podlehne.. Přitom je Chrome pomalejší a zabere mnohem více RAM.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
borekz  |  03. 01. 2017 09:12  |  Microsoft Windows 10 Firefox 50.0

Nějak nechápu oblibu Chrome, kladiva na SSD.
Firefox jde aspoň pracně nastavit pro šetření SSD, Chrome tak nastavit nejde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Bohh  |  03. 01. 2017 09:13  |  Linux AppleMAC-Safari 5.0

Chrome je best

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Miloš Zemen  |  03. 01. 2017 09:36  |  Macintosh OS X Chrome 55.0.2883.87

Za mě jednoznačně Safari - skvělá ergonomie, práce se záložkama a to i v mobilu. Na obludný stránky iDnes, Živě a další zvěrstva procpaný nevkusnou a kontraproduktivní reklamou je dobrá Opera, stránka pak vypadá jako dětská prdelka, načítá se jako blesk. Nevím jak na PC ale různý doplňky do Safari nemají 100 % účinnost, jenže expertům co to furt ladí, aby reklamu procpali ke čtenáři nedochází jedna zásadní věc, pokud to nepůjde blokovat, nebudu stránky číst :). Redakce si myslí, zlý čtenář nechce přispívat na naše blitké novinářské pidimzdy, já si myslím že redakce si za to mohou vlastní nenažraností a totálním nevkusem.
No a Chrome? Před časem byl i na rychlém počítači neohrabaný, podobně jako Android a Facebook posílají moc dat do centrály, časem si to lidi uvědomí a půjdou jinam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 01. 2017 10:15 | Microsoft Windows 10 Firefox 50.0

Opera je Čínaa jejich VPN je zkratka pro (V)šechno (P)řes čí(N)u

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 01. 2017 10:22 | Microsoft Windows 10 Chrome 55.0.2883.87

Opera - jednoznačně používám všude, kde to lze - je výborná - a běžně vidím, že jsem registrován jako uživatel Chromu - stejně jak tady - viz výše - prý Chrome, a přitom píšu z Opery...
IE - stále tvrdošíjně vyžaduje státní správa - hlavně finanční úřad...
FF - nějak jsem si odvykl a ničím novým mě nezaujal...
Edge - zatím mě spíše odpuzuje - jeho ovládání a zastrčená nastavení mě nezaujaly - pouze při instalaci pro stažení jiného - (dodnes ho dokonce bojkotuje i finančák)
Chrome - pokud není Opera, jinou volbu pro sebe nevidím...Ač uživatel Androidu, Google účtu apod., stejně mi Opera přijde jako dobrý "ekosystém"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
uni  |  03. 01. 2017 10:40  |  Microsoft Windows 7 Chrome 55.0.2883.87

Nechápu tři věci:
A) Není Opera náhodou čínská?
B) To v CZ statistice vůbec nefiguruje Seznam.cz browser?
C) Proč v celém článku nezazní výraz Safari (ban na úrovni redakce?)?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 01. 2017 11:44 | Linux Chrome 55.0.2883.87

Chrome je pro mě ideální díky skvěle propracovaným vývojářským nástrojům. Jako pro vývojáře webů je pro mě možnost vidět na jednom místě seznam JS chyb, přesnou odpověď asynchronně volaných skriptů, možnost živé úpravy stylů a podobně, zkrátka klíčová. Opera má vývojářské nástroje stejné, což je skvělé, ale bohužel, chyběla mi tam možnost "ctrl+shift+r", kterou má Chrome a bez které se neobejdu. Jinak bych používal asi ji, vzhledově se mi líbí více než Chrome.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
shadow_warior  |  03. 01. 2017 11:51  |  Microsoft Windows 7 Firefox 47.0

používám firefox kvuli nagios checker a doporucuju to vsem adminum jedine tak se vyhnete problemum a budete mít nekonečný klid

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jedd  |  03. 01. 2017 13:27  |  Microsoft Windows 10 Firefox 50.0

Kdysi jsem používal Operu ještě na starém jádře. Velice mi vyhovoval její správce stahování. Do dnes je pro mě č. 1. Co Opera přešla na jádro Chromu, tak jsem jí používat přestal. Mamka jí ještě dnes používá, ale často naráží na to, že na spoustě webů neotevře video i s vypnutým blokátorem a podobně. Nedá se tedy snadno říci, že co se otevře v Chromu nebo Firefoxu se správně otevře i v Opeře. Bohužel. Přešel jsem na Chrome a ten fungoval perfektně. Bohužel ve firemním prostředí máme spousty systémů s webovým rozhraním využívajícím modul NPAPI a od doby, kdy ho Chrome odstřelil tak, že se nedá ani ručně spustit ve chrome://flags/ jsem byl nucen přejít k Firefoxu, kde se tento modul dá ručně spustit a u toho už jsem zůstal. Je pravda, že mi subjektivně přijde Chrome rychlejší a v jistých věcech funkčnější, ale Firefox taky není špatný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radon  |  03. 01. 2017 14:04  |  Linux Chrome 55.0.2883.91

Roky jsem mel IE jako jednicku a Chrome jako zalohu, az do osudne chvile kdy jsem upgradoval na W10 a nastartoval Edge ... po hodine marnych pokusu rozchodit na mysi tlacirka Back a Forward mne najednou osvitilo a zmenil jsem poradi, protoze v Chrome mys fungovala. Rozhoduji malickosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
vsudebyldvakrat  |  03. 01. 2017 14:27  |  Linux Chrome 55.0.2883.87

Celých 9 let existence chromu jsem nechápal, jak někdo může používat něco jiného a konečně to vypadá, že lidé dostávají rozum O produktech od MaxiŠrotu se nemá vůbec cenu bavit a mozila je nevzhledná, uživatelsky nepřívětivá a služby od googlu na ní nefungují zdaleka tak pohodlně jako v chromu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tomik2012  |  03. 01. 2017 15:04  |  Microsoft Windows 7 Firefox 50.0

Použivám Firefox delší dobu pár roku a je lepši než Chrome co se týče volby na starši a pomalejši PC a to sem tem chrome zkoušel na sestavě a připada mi pomalejši oproti Firefox : Core 2 Duo E7500,WIN 7 Pro 32bit,2GB Ram

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
tobaz  |  03. 01. 2017 15:47  |  Unknown AppleMAC-Safari 5.0

No jestliže mne nedetekuje vaše ui Windows a edge jako safari nedivím se :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Odpadlík  |  03. 01. 2017 20:07  |  Microsoft Windows 10 Firefox 50.0

Tak ještě aby ta mrdka neměla takovej podíl, když ať člověk instaloval jakejkoliv freeware SW, tak automaticky bylo zatrženo nainstalovat tuto mrdku a nastavit ji jako výchozí prohlížeč. Každopádně problém je, že není už moc na výběr. Firefox v poslední době dělá hrozné změny, navíc je nenažraný a občas i padá a nový profil pomůže vždy jenom na chvíli.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
mentol999  |  03. 01. 2017 20:50  |  Unknown AppleMAC-Safari 5.0

Začal som na internete s win 3.11 FW. Tam ( pokiaľ sa pamätám ) sa na prehliadače nehralo. Win 95 už mal nejaké to IE. Okolo 2006-7 som narazil na nejakú ohnivú líšku. Doteraz som s ňou max spokojný. ( keby neexistovala Classic Theme asi by tá spokojnosť nebola taká. ) Nieje pre mňa problém "robiť" s hocijakým browserom. Ale ak vidím chromého tak jednoznačne idem radšej cez IE alebo Edge. Pre mňa je Chrome uživateľsky najviac neprijateľný. Prečo? Neviem. Najviac ma serie, že sa mi chromý čas od času sám objaví v pc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hamik  |  03. 01. 2017 22:43  |  Microsoft Windows XP Firefox 42.0

Osobne mi je celkem jedno v jakem prohlizeci funguju, muj favorit je kvuli urcitym specialitam v ui Seamonkey (Firefox core based). Jinak nemam problem fungovat i v klasickem Firefoxu a Chromu, i kdyz v tech mi uz vadi nektere aspekty jejich ui (napr. dost pitomy zalozkovy system v Chromu, system zobrazeni historie v novejsich Firefoxech atd.) Drobne detaily, ktere kdyz se ale nascitaji maji pro mne podstatnou roli. Jinak ale kdyz pominu ui, tak uznavam ze po technologicke strance je Chrome v dnesni dobe asi opravdu the best (spolehlivost, tlaceni novych technologii, system automatickych updatu ktery je spolehlivy(!!!) - tj. ze nove verze opravdu peclive testujou a pusti ven az kdyz maji jistotu, ze v nich neni nejaky zasadni kiks). Kdyz chci mit u nejakych stranek jistotu ze vsechno bude fungovat jak ma, tak proste pustim Chrome a v 99% tu jistotu mam (pokud se samozrejme nejedna o nejakou specialitu napsanou vylozene na telo IE, typicky treba ruzne dohledove systemy sitovych kamer atd.). Jinak moje teorie uspechu Chromu je tato - jednak je to po technologicke strance opravdu dobry prohlizec ve kterem proste vsechno bez problemu funguje, druhak to ze Google v nem co se tyce prostredi za ty roky skoro nic nezmenil je imho pro mnoho uzivatelu velmi podstatnym faktorem. Lidi z principu nemaji radi zmeny neceho, na co jsou x roku zvykli. Toto je namet na velmi hluboke zamysleni pro Operu a dalsi browsery, ktere svuj vzhled kazdou chvili totalne prekopou a ve finale jim to stejne k nicemu neni, spis naopak.Co se tyce prohlizecu od IE, nad temi jsem uz davno zlomil hul. Posledni IE ktery jsem opravdu rad a casto pouzival byl kdysi IE 6, paradoxne opet kvuli UI ktere bylo jeste plne uzivatelsky konfigurovatelne. Od IE 7 a vyse kde to drasticky zmenili a osekali mne tento browser prestal zajimat. Edge ve W10 je podivny slepenec, mozna ze je dobry, nicmene nema zadnou killer featuru kvuli ktere by se mi vyplatilo na nej prechazet z Chromu, Firefoxu a Seamonkey. V novych windowsech pro mne Edge slouzi opravdu pouze k tomu, abych pres nej stahnul instalator Chrome

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ehlo  |  03. 01. 2017 23:34  |  Microsoft Windows XP IE 6.0

Článek považuji za provokaci, vyslovuje nahlas jméno "ty víš čeho"! (doplňku, jehož jméno se nesmí vyslovovat)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sint_maarten  |  04. 01. 2017 13:57  |  Microsoft Windows 10 Chrome 55.0.2883.98

Leta letoucí jsem používal Operu. Pak se mi ale přestalo líbit kam se vývoj ubírá tak sem postupně prošel snad všechny hlavní prohlížeče, od Firefoxu přes Chrome po Edge. Nakonec jsem skončil u Vivaldi, to mi vyhovuje naprosto ve všem. I když Operu kvůli VPN a turbu občas taky spustím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 01. 2017 14:47 | Microsoft Windows 10 Chrome 55.0.2883.87

Používám chrome. Když se do prohlížeče přihlásím, tak mi automaticky synchronizuje oblíbené položky a mám je doma, v práci i na mobilu k dispozici

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
04. 01. 2017 15:20 | Microsoft Windows 7 Chrome 55.0.2883.87

Chrome je nejhorší. YouTube video se načítá asi 20sekund, na Opeře, Firefox a IE třeba 0,5s. Takhle to dělá kaž´demu, koho znám. Buď Firefox, nebo spíše operu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 01. 2017 16:11 | Linux AppleMAC-Safari 5.0

Dlouho jsem používal chrome ale pak jsem viděl tenhle obrázek http://www.thethingswesay.com/img/1202.jpg a od te doby uz jen mozillu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SIOGAN  |  04. 01. 2017 17:00  |  Microsoft Windows 7 Chrome 50.0.1599.101

kdyz jeste nebyl zminen, tak ja pouzivam od zacatku maxthon.
i kdyz zatim jeste stale ctyrku, na petku se mi zatim moc nechce ktera je dost odlisna. ale uvidime ci jeste to doladi a nebo budu muset prejit na chrome ci firefox. ale zatim maxthon ma vsechno co potrebuju, co u jinych prohlizecu bych musel resit doinstalovanim doplnku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Forrest911  |  05. 01. 2017 00:58  |  Microsoft Windows 7 Firefox 50.0

Zatím si neumím představit, že bych z Firefoxu přešel kamkoli jinam. Nastavení, ovládání, addony - množství a možnosti... Chrome mi oproti FF připadá jako prohlížeč pro nenáročné BFU. Už konečně umí panely i záložky vertikálně (= nejrozumnější využití místa u widescreen monitoru), přesunout cache na RAMdisk, nastavit její velikost, má oddělené adresní a vyhledávací pole...?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Artefact  |  05. 01. 2017 17:17  |  Microsoft Windows 7 Chrome 55.0.2883.87

Nejspíše je to tak jak je napsáno, kdysi jsem se zařadil do Ekosystému Chromu. A změna je pro mě nepředstavitelná. Považuji se za mírně pokročilého uživatele PC a Androidu.Telefon celkem často flashuji, pc reinstaluji a ve škole se přihlašuji na x počítačích. Kdekoliv se přihlásím pod svým emailem mám po ruce okamžitě vše. Aplikace pro telefon, hesla, kontakty, soubory, záložky. Nemusím vytvářet žádné zálohy backupy apod. vše se instaluje automaticky po přihlášení.GOOGLE
Nabízí v podstatě vše co potřebuji a šetří místo v zařízeních. Uložiště dostupné odkudkoliv. Google Drive...office dostupný odkudkoliv bez potřeby instalace, email, doplňky (opět se mi instalují automaticky). Další věcí je konektivita. Na PC pomocí doplňků chromu nebo webových aplikací chromu si připravím poznámky, kalendář, budíky a na telefon nemusím ani šáhnout. To samé například pro google maps, připravím si trasu a druhý den po nasednutí do auta jen zapnu mapy, otevřu záložku moje trasy a najdu si tu co potřebuji. Dále pak app/addons v podstatě to co máte v androidu funguje i v chromu (spotify/authy/airmirror/instagram/slack a další).Předpokládám, že to bude důvod většiny uživatelů. Navíc sice se chrome příliš vizuálně nezměnil. Co se změnilo pod pokličkou nesleduji, ostatně ono nějakých markantních změn asi není potřeba, když to staré funguje a nabízí vše co potřebujete.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vladimir  |  05. 01. 2017 20:01  |  Microsoft Windows 7 IE 11.0

Možná Microsoft udělal chybu, když v Desítkách dal jako výchozí prohlížeč nedokončený Edge. I ti lidi, kteří by jinak používali IE, hledali alternativu na internetu a někteří možná ani nevěděli, že IE mají nainstalovaný, že je jenom schovaný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
michal121  |  06. 01. 2017 07:46  |  Microsoft Windows 10 Firefox 50.0

No, když si tak čtu názory ostatních, skoro je mi záhadou taková obliba Chromu a to jak obyčejných lidí, tak redaktorů Živě. Z diskuze jednoznačně vyplývá, že oblíbenost Chromu u zde diskutujících je přesně na opačném konci, než u BFU a (bohužel) redaktorů Živě. Mě to trochu připomíná situaci s Windows10. Drtivá většina lidí ví, že je to přes všechny jeho výhody stále problematický OS, naprosto nepřívětivý ke starším strojům (v mnoha případech dokonce brutálně nepřátelský), kde jsou špatně napsané, či úplně chybí ovladače. Ale zpátky k prohížečům. Tvrzení redaktora v článku, že (když to napíšu zjednodušeně) ostatní prohlížeče slouží jen ke stažení Chromu, mě připadá jako špatný vtip a reklama toho nejhrubšího zrna. Bud pan Čížek tenhle článek sesmolil po probdělé noci, nebo byl motivován jiným způsobem (možná na něj ráno vyskočil Chrome z lednice), anebo se prostě zcovknul. Rozhodně postrádám nějakou novinářskou čest a snahu po objektivitě. Pokud vím, Chrome rozhodně není tak božský, ja je Čížek vykresluje a nejlepší? To je čistě subjektivní. Rozhodně je ale nejviditelnější (ted už tolik ne, no ovce už byly chyceny, propagace může zvolnit). Záměrně jsem dalek toho napsat, který prohlížeč je pro mě nejlepší. A toho by se propříště měl držet i pan Čížek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Barbar Konan  |  06. 01. 2017 11:49  |  Microsoft Windows 7 Firefox 50.0

Doporučil bych zde diskutujícím porovnat prohlížeče na starém hw, tím myslím třeba notebook s core 2 duo. Tak si porovnejte rychlost načítání fb, youtube a obecně multimédií a možná zjistíte, proč lidé preferují chrome....Osobně používám firefox kvůli některým doplňkům... např. flashgot, kvůli kterým se ovšem deaktivuje electrolysis a potom se dá říct, že je ff na složité weby skoro nepoužitelný kvůli single thread vykreslování i na stroji s i5 3230m, který má relativně vysoký výkon na jedno jádro. A to si vůbec neumím představit dnešní úsporné stroje s atomy a baytraily..... a i když jsem electrolysis zapnul zakázáním problematických doplňků, rozhodně není subjektivně tak rychlý, jako chrome, takže jsem nucen používat teď na pc oba prohlížeče, výchozí ff a pak chrome třeba na fb a youtube

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tehomas  |  06. 01. 2017 15:49  |  Microsoft Windows 8.1 Chrome 55.0.2883.87

Občas pro neoblíbenost může stačit maličkost. A může to být i něco, co nesouvisí se samotným produktem. Třeba u mě Opera definitivně skončila, když se pokusila zvýšit si svůj tržní podíl žalobami na IE.
I když vážně pochybuju, že právě tohle by byl důvod, proč je tak málo rozšířená.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor
Aktuální číslo časopisu Computer

Bojujeme proti Fake News

Dva velké testy: fotoaparáty a NASy

Co musíte vědět o změně evropského roamingu

Radíme s výběrem základní desky