Úžasná technologie během sekund vytvoří z fotografií objektů 3D modely

Na konferenci Siggraph se tento rok představilo několik velmi zajímavých technologií, které ukazují, jak se během několika let změní práce velkého množství lidí – především grafiků a designéřů, kteří pracují na tvorbě trojrozměrných modelů například do her a dalších aplikací. Postupné posouvání na stále vyšší úroveň je znatelné u většiny oborů, kde se objevily počítače a nejinak je tomu i zde.

Technologie 3-Sweep umožňuje na fotografii během několika sekund označit daný objekt v trojrozměrném tvaru, alespoň jak ho jsme schopni detekovat vlastním mozkem (v budoucnu i tohle vyřeší umělá inteligence) a to je vše – technologie vytvoří kompletní trojrozměrný model, který je možné otáčet, měnit jeho velikost a další vlastnosti, podobně jako u jiného 3D modelu.

Tým za touto technologií tvoří Tao Chen, Zhe Zhu, Ariel Shamir, Shi-Min Hu a Daniel Cohe a lze očekávat, že to způsobí poměrně velkou revoluci. Na videu je možné vidět i případy, kdy tato technologie selhává – nesprávný úhel vyfocení, ze kterého není možné dopočítat tvar nebo nepřesné oddělení od ostatní části obrazu.

Jedno je ale jisté – specializovaní designěři a grafici se už v budoucnu nebudou muset piplat s detaily a tvořit objekty od začátku. Místo toho bude stačit snadno nafotit reálný objekt, případně koupit potřebnou fotografii objektu a doladit ho v počítači. To třeba ve hrách umožní vytvářet mnohem větší a detailnější světy, protože bude více času a prostředků právě na návrh a designování celých scén.

Obrovské rozpočty moderních AAA her už nejsou tolik o programování, jako o obsahu, který vytváří stovky lidí i několik let. Tato technologie by tak mohla pomoci umožnit vytvářet detailní světy i menšímu počtu lidí, kteří tvoří například malé herní studio.

 

Diskuze (29) Další článek: Podívejte se, jak se vyrábí levný a miniaturní počítač Raspberry Pi (video)

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,