Po oboustranném úžasu při zjištění, že chybí už jen výkon a budeme v Matrixu, jsem musel video vypnout, sorry.
Ano, generování fotek pomocí neuronových sítí je pozoruhodné a určitě se tu děje hodně pokroku, ale k tomu, aby z toho vypadl 3D model pro hru, optimalizovaný, přehledně organizovaný / snadno editovatelný, který přesně splňuje záměry autorů co do žánru, estetické kvality, stylizace, s odpovídajími materiály, animacemi, fyzikálními vlastnostmi atd., to opravdu není záležitost výkonu.
Sám na jedné trati pracuju (kdyby to někoho zajímalo - https://www.facebook.com/zlinss1 ) a nad možnou automatizací ať už teď nebo v budoucnu jsem přemýšlel. Zatím ale jediné, co považuji v blízké budoucnosti za realistické, je např. využití umělé inteligence k optimalizaci 3D modelů získaných pomocí photogrammetrie (3D scan). Tj. aby uměla rozpoznat, že ve vygenerovaném modelu je dům, tedy jeho stěna asi bude plocha a podle toho model optimalizuje, zvolí kvalitu textur podle vzdálenosti od tratě, bude umět využít již hotové textury a vhodně je namapuje... anebo by mohla zjistit, že na tomto místě stojí stromy určitého druhu a mrskla by tam odpovídající předpřipravené modely apod. I to se ale obávám, že je na dlouhou dobu takový geekovský sen.
Mimochodem právě na 3D scanu je dobře vidět, jak se to nikterak radikálně neposunuje. Tato metoda rekonstrukce reality do 3D je neuvěřitelně snadná a přesná - pro model trati stačí vypustit drony, nafotit ji tísícovkami fotek ze všemožných úhlů a prohnat vše patřičným SW - a získáme naprosto přesnou grafickou 3D rekonstrukci. Pokud ale vím, tak za celou tu dobu jeho využití se 3D scan v tomto oboru nepodařilo využít na nic jiného, než k získání dat pro fyzikální model silnice, případně pro rekonstrukci jednotlivých objektů jakými je socha, dům apod (nicméně i na tom je pak kvantum ruční práce s tvorbou normal / specular / aj. map, odstraňování stínů atd). A to nemluvím o schopnosti rozpoznat průhlednost, odlesky... Kompletní modely tratí vytvořené z 3D scanu, kterými se ohání někteří autoři simulátorů jsou podvodem sázejícím na neznalost fanoušků a na efektnost termínu 3D scan (jé, pojedem po naprosto realistické trati!).
Jednoduše stále neexistuje automatická metoda, která by dokázala vyhodnotit, co přesně z toho kvanta dat pro daný účel vzít a jak s tím naložit.Vše se v budoucnu nejspíše vyřeší, AI / neuronové sítě či podobná kouzla budou vypomáhat v různých mezistupních vývoje (to pomáhá už teď např. při retuších ve Photoshopu) a automatizovat některé rutinní činnosti, časem to půjde dál a dál ... ale odhaduji, že citu, úsudku o estetice, uvědomění si co je pro výsledné dílo podstatné ... tomu se asi bude učit těžko ještě dlouho a přinejmenším tohle zůstane stále na člověku.I z těchto důvodu pro mě není váš příklad s generováním fotek žádným zásadním milníkem, který by naznačoval vyřešení mnou výše uvedených otázek v dohledné době.Hezké snění přeji.
Názor byl 11× upraven, naposled 21. 08. 2017 01:33