Ubuntu Unity: bezplatný a trošku horší Mac OS X [video]

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 125

Názory k článku

avatar
01. 05. 2011 12:01

V Natty (11.04) bohužel funguje postup k přehození tlačítek doprava jen částečně - některá okna (např. Terminál) mají po tomto postupu tlačítka vpravo a jiná (Firefox, Thunderbird) zase vlevo. To je schizofrenie!Ne, že by mi tlačítka vlevo explicitně vadila, ale musím v práci používat i jiná PC, kde jsou Windows a tam je to potom lehce schizofrenní, když pořád hledám tlačítko na zavření či minimalizaci.Nevíte někdo jak na to?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 04. 2011 14:16

dost unfriendly, co se nastavitelnosti týče - takže nedále login session ubuntu classic

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
22. 04. 2011 12:58

Mě by zajímalo, proč máme psát do diskuze, když jí prej stejně nečteš?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
22. 04. 2011 05:13

No ja si tim Unity nejsem uplne jistej porad. Stejne pouzivam Linux Mint, kterej bude ve svoji pristi main (Ubuntu-based, pak maj jeste rolling Debian-testing-based LMDE) verzi (11 "Katya") mit klasicky GNOME 3 bez shellu.Na novy Ubuntu se ale tesim, protoze to ma novej kernel a klasickej Mesa r300 ovladac (pro ATi R300 - R500) je vymenenej za Gallium3D r300g, kterej by mel bejt mnohem lepsi, a pak na nem bude postavenej dalsi Mint 11 "Katya".Za r300g jsem Markovi Olšákovi docela vdecnej.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 04. 2011 14:12

-smazano-, mel jsem nejdriv dokoukat video

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
20. 04. 2011 23:39

proč mi nejde ve virtual boxu u žádnýho Ubuntu prohlížet fyzický disk z počítače ?
když nastavím sdílenou složku, tak u virtualizovaného win 7 to jde normálně prohlížet, u Linuxu ne ! něco tam je vidět ale připojit, ani prohlížet mi to nejde, TUX Commanderem taky ne, přídavky pro hosta jsou instalovaný

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
20. 04. 2011 18:28

Mě přijde, že nejzajímavější linuxová distribuce, co existuje, je Gentoo, ne vlastní zkušenost, v práci win, doma
mac, ale kámoš,aktivní spolutvůrce linuxu mi ho prezentoval. Jinak nic proti ubuntu, jen at´ vesele narůstá
jeho podíl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 04. 2011 17:12

to neni zadna oranzova RYBA ! RAD KYTOVCU = SAVCI !
narvali kel jsou samozrejme 2 preformovane predni zuby, kazdy kdo cetl jako maly kluk 20 tisic mil pod morem si tohle pamatuje !koukam koukam ze to ze je dneska vsude na svete net, vsude facebook, vsude Wikipedie, tak to kupodivu te vseobecne vzdelanosti vubec nepridava !/pro rejpaly: kdyby to byl Zralok, tak to taky NENI RYBA, zralok je totiz paryba ! /

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 04. 2011 15:42

"Nakonec nového uživatele překvapí i nová „nabídka Start“, která se tentokrát roztáhne na celou obrazovku a nabízí také fulltextový vyhledávač po vzoru Windows Vista/7"Pán Jakub Čížek, uvedomujete si, že:1. Už pred mnohými rokmi KDE 3.5 malo start menu s fulltextovým vyhladávaním (s úplne zhodnou funkčnosťou). A tipujem, že určite nebolo prvé!!! Vista vtedy ešte nebola. Nemýlite si ten vzor?2. Drvivá vačšina unixových desktop. enviromentov pozná skratku ALT+F2 (u win je to Win+R), kde je takisto zväčša fulltextové vyhladávanie.
PS: Vačšina vecí, čo dnes vidí vela ludí ako revolučných, vznikli vela rokov dozadu. Prvý krát som napr. 3D hru hral asi 8 rokov dozadu. Bol to Half-Life (1) od Valve na nVidia grafike. Okuliare takisto fungovali na zaťemňovacom princípe ako dnes, akurát vtedy boli k tomu ešte CRT monitory :D .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 04. 2011 13:08

Nevadí mi nový vzhled, ono je to stejně dělané tak, aby to bylo nějak ergonomické, ale děsí mě, co všechno mi přestane chodit. Mám toho naistalovaného dost na to, abych s tím potom měl dost velkou práci všechno rozchodit. Něco se také nemusí podařit. Mám například dojem, že DropBox, který zasahuje do Nautilu už asi nepoběží. Asi počkám alespoň tak 2-3 měsíce, než odchytají ty největší mouchy.
Znáte ten vtip, jak u monitoru stojí programátor se síťkou na motýly ze kterého leze z obrovská moucha přes celou obrazovku. Za ním stojí šéf a říká: "Tak jak jsme na tom?" On odpovídá: "Je to dobrý, jestě vychytáváme poslední mouchy."P.S. Ohledně DropBoxu, zdá se, že na tom DropBox zapracoval: https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/indicator-application/+bug/704833

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 04. 2011 23:23

Nemohu si pomoct, ale nasel bych spoustu jinych veci, ktere by byly potreba obecne v linuxu a i konkretne v Ubuntu vyresit.Chapu snahu hezkymi omalovankami nalakat nove uzivatele, ale je to nutne? Kdysi jsem dceri dal na netbook UNR, vyzadovalo 3D akceleraci, nadseni postupne opadlo a nakonec skoncila opet u Gnome. Kdyz jsme u toho OSX vzhledu, kdysi jsem uz na distrowatch.com videl nejake distro, co melo frontend jako OSX. Nenapada me jiny zaver, nez "Buh ochranuj Xubuntu".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 04. 2011 22:04

Pokud-li se oprostím od zažitostí zkušeného uživatele - zvyk je přece jen železná košile - a představím si, že jsem naprostá lama, co umí tak maximálně klikat myší... tak si myslím, že to prostředí UNITY má něco do sebe.1. snaží se pracovat se specifickými proporcemi širokokoúhlých LCD (svislý pruh ikon neukrajuje cenný prostor na výšku)
2. unifikuje ovládání jednotlivých programů
3. pro neznalce a začátečníky je to zcela jistě intuitivnějšínápady-
a. Osobně bych ale ještě rád viděl, kdyby se ten pruh s ikonama uživatelsky/automaticky dal přesouvat coby spodní pruh a to v případě, že si zobrazím naplno dvě okna vedle sebe (aby to umožnilo ideálně využít prostor pro 2 okna).
b. Pokud by nějaký program měl ovládání přes pruh ikon (office, apd.), tak by také bylo ideální, kdyby se zobrazoval pěkně svisle po straně (např. pro změnu na pravé straně).
c. Jednotlivé úlohy v rámci jednotlivých programů bych zobrazoval ve svislém pruhu (2. svislý pruh vlevo), podobně jako to dělá alternativně Chrome (v jeho případě to jsou rámy/karty).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 04. 2011 22:02

Tiez suhlasim ze je to pekne a sikovne - na tablety, alebo pre bezneho surfera, ktory iba pohluje obsah.. osobne som si vyskusal ze na nejaku zlozitejsiu pracu (5+ okien na ktorych sa aktivne pracuje) je dost nepohodlne.. takze jednak ocenujem snahu o modernizaciu a pokrok, ale nie za kazdu cenu..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 04. 2011 21:41

Vypadá to hezky, ale obávám se praktičnosti...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 04. 2011 21:03

Nové rozhraní jsem si zkousel v netbook ver. na netbooku. Dal jsem tomu den, a pak sem to vzdal. A velmi rád jsem se vratil k EasyPeasy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 04. 2011 20:30

Me unity taky vubec nebere. Zatim jsem presel na squeezyho, kde budu 2roky mit vysusnany gnome2. Za tu dobu se dost zmeni. Mozna pujdu na xfce, nebo vyzraly gnome3 - GTK mi vyhovuje. A kdyz nebude zbyti, tak to preziju i s KDE, ktere se taky posune o kus dal. Jde mi totiz na prvnim miste o oblibene aplikace a az pak o vzhled.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 04. 2011 19:04

to "expose" nema s novym ubuntu nic, v compize je pritomne uz roky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 04. 2011 18:06

Vypadá to dobře. Těším se na vyzkoušení. Jinak mi to trochu připomíná GNOME 3, které jsem nedavno zkoušel na Live CD s Fedorou. Jediný rozdíl je asi ta postranní lišta.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 04. 2011 17:54

Nakolko som fanda linuxu a osobne som na nom stravil tri krasne roky bez nutnosti zapinat widli i tak ako momentalne 2 roky fungujuci na macintoshi mozem povedat jedno. Je krasne ze ubuntu nejakym spoobom standardizuje workflow prace s linuxom i tak mozem povedat ze su to male krociky za tym akym tempom sa vyvija osx. Standart desktopu vzdy chybal. Na druhu stranu konecne ma linux comunita distro ktore sa snazi riesit mnoho veci a ponuknut developerom zamyslenie ze linux je na nejakej urovni aj pre beznych uzivatelov a nehat ich popremyslat ci nezvazia riesit veci aj na tento OS. Linuxu drzim palce ale verim ze ak je niekto uzivatel co potrebuje profi aplikacie casom prejde prave na osx. Na linux by som zvazoval navrat keby Adobe portujce studio na linux. Ale nakolko im linuxova komunita uz eraz nestrka tony prachov do vrecka pochybujem ze by tym podjkopali vztahy s aplle a MS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 04. 2011 17:27

na to se nemůžu dočkat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 04. 2011 15:55

Kucí od Ubuntu se snaží, explosé je jistě přínosem, vyhledávání by nemělo být tak těžkopádné (Mohlo by být na ploše, když už je prázdná trochu grooveshark styl). Docela by mě zajímalo, jestli to podporuje/bude podporovat více ploch. Jednoznačně špatně (stejně jako v OSX) je absolutně zbytečný řádek v záhlaví okna s pojmenováním. A když už tam být musí, mohl by alespoň hostovat záložky alá Chrome.Osobně ale za nejergonomičtější OS považuji Win 7 s "dockem" nahoře.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 04. 2011 15:06

Jediny problem s Unity je ten, ze navzdory nalepke Beta 2 je to stale Alfa kvalita, plna obrovskeho mnozstva bugov. Ubunty 11.04 bude historicky bezpochyby najhorsou verziou Ubuntu v den svojeho vydania...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 04. 2011 14:22

Nelíbí. Proboha proč to všechno cpou doleva. Už mě to štvalo v té předchozí verzi. Kdyby to aspoň šlo jedním kliknutím přehodit na druhou stranu.
Já nejsem tedy Applista, takže to vůbec nechápu proč je to na druhé straně. Menu nahoře ještě chápu, i když na velké obrazovce to zbytečně znepřehledňuje.
A ta prázdná plocha tam je k čemu? Nejdou tam dát aspoň nějaké widgety?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 04. 2011 14:18

Podle me tam meli nechat gnome 2 jak bylo, pockat na gnome 3 a s nim neco provest.
Gnome 3 se mi jevi dost stabilne a svizne, ovladani mi ale nevyhovuje i tak. Prijde mi to stejny jak Unity, jen to nekopiruje OSX.
Nastesti Unity se da bez problemu vypnout/nepouzit.
Bojim se hlavne tech zmen v zobrazeni menu aplikace v hl. panelu.
Jestli to nebude poradne dolazene, tak se to bude jevit velmi amatersky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 04. 2011 12:51

Je dobre, ze se to blizi MacOSu. MacOS (tedy az od verze 10 - pred tim to byla katastrofa) ma spickovy ovladani. Kde jinde by se mel Linux inspirovat, nez prave tam? Jsem linuxak a ackoliv to asi nebudu pouzivat (Unity), fandim tomu.Pěkné video mimochodem. To s tím košem dokazuje, že to ještě chce hodně vyladit (myslím ovládání).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (17)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 04. 2011 12:25

Pekne video... pohlad uzivatela, ktory nie je linux fanatikom na ubuntu potesi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 04. 2011 10:59

Tak si musím taky postěžovat. Co se týče Unity, tak ho nějak nemůžu rozdýchat. Už když ho po mě občas chtěl někdo nainstalovat na netbook, tak jsem nějak nechápal, jak to můžou na té malé obrazovce (10''1) používat a osobně bych si tam asi dal raději Xubuntu nebo podobně.
Každopádně přechod klasické verze Ubuntu na Unity mě prozatím zklamal. Ovládání je pro mě takové těžkopádné a nepraktické (je možné, že jde jen o zvyk). To samé s Gnome 3, které se mi teda momentálně zamlouvá o něco více než Unity. Jak to tak ale vidím, tak si možná vyzkouším nainstalovat i něco s KDE, i když ho nemám moc v lásce, nebo zůstanu u dister, která pojedou na Gnome 2.
Díky bohu, že alespoň ten terminál je pořád stejný a nikdo se nesnaží ho ozdobit nebo do něj nacpat nějaké efekty, :D protože to bych si asi rozmyslel i téma své bakalářky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
19. 04. 2011 10:23

No jsem zvedavej. Je to teda velka zmena, ale kdyz se minule presouvala tlacitka z prave strany okna na levou tak jsem si taky myslel ze si na to nezvyknu pritom jsem si na to zvykl driv nez jsem si myslel, takze je mozne ze si i na tuto zmenu rychle zvyknu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 04. 2011 10:22

Komu toto chybí ve Win 7 - zde návod:Druhým tl. myši na Start panel -> Odškrtnout uzamknout hl.p. -> přetáhnout doleva na bok obrazovky -> ve vlastnostech hl. panelu zapnout slučování ikon IMHO lepší řešení, než horní nabídka na širokoúhlém monitoru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 04. 2011 10:02

ja len, ze narval je cicavec

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 04. 2011 09:31

Dát gnome 2 do nějakého líbivého kabátu by bylo naprosto dostatečné. Tady v těch inovacích za každou cenu žádný přínos nevidím. A jeden z nejhezčích linuxů, který jsem kdy viděl, je stejně např. toto - http://wiki.centos.org/Screenshots... - Decentní, praktické, pěkné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
19. 04. 2011 09:27

Nějak si moc nedokážu představit že bych s Unity delší dobu pracoval, pro lidi kteří na počítači konzumují jen obsah to bude asi fajn, ale já mám určité návyky a vidím, že s Unity asi moc kamarád nebudu. No každopádně to vyzkouším, pak vyzkouším Gnome shell a uvidíme. Ale zatím na klasickém Gnome 2 nní nic, co bych měl potřebu měnit, vše mám nastaveno tak, jak mi vyhovuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 04. 2011 08:17

Náhodou pro uživatele Windows je to změna k lepšímu. Velice pochvaluji hledání přes WIN + začnu psát + ENTER = spustí se mi požadovaná aplikace.
Celkově mi to přijde jako okopírovaný panel z Windows 7, který je posazen doleva a má omezenou funkčnost :D.
Na druhou stranu se mi absolutně nelíbí to umístění menu do horní lišty, je to naprosto neergonomické.
Co je však největší průšvih je absence jakéhokoliv pokročilého nastavení. Tím to fakt zabily. Chápu, že se snaží udělat co nejednoduší systém, ale až takto primitivní?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  19. 04. 2011 08:12

Podle mého názoru je nejvěrnější OSX-like theme pro GNOME MacBuntu. Kromě grafického remaku totiž také odebere aplikacím klasická menu a umístí je do horního panelu, dock funguje taky bezvadně, při minimalizaci/maximalizaci z/do docku se aplikace "vlije" do ikon v docku a navíc při najetí myši do pravého dolního rohu zobrazí přepínač oken. Levý dolní roh pak po najetí minimalizuje všechny aplikace.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
19. 04. 2011 08:10

chtěl bych se optat a možná ani nechci vědět odpověď xD, jak tam jsou ty "oblíbené adresáře" zobrazují se tam opravdu adresáře, které uživatel používá nejčastěji nebo ty klasické "ve windows nepoužívané" my music, my movies, my porn?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 04. 2011 08:03

GNOME 3 s Gnome Shell není připravované, ale už bylo vydáno. Místní autoři vytížení sledováním, jak bude vypadat Windows 8, to zřejmě nestihli postřehnout.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 04. 2011 08:03

Tak jsem si to zkusil z live CD s Intel grafikou a dvěma monitory a výsledek .... nepoužitelné Po několika pokusech jsem vzdal přesun panelu launcheru na ten správný monitor (funkce default nezafungovala). Nefunguje přetahování aplikace roztažené na celou obrazovku na druhý monitor (vrátí se mi po puštění roztažený na ten původní) Najít nějakou aplikaci v originálním nastavení je průser. Chápu, že to všechno půjde nastavit a asi i launcher bar umístit správně a že se ještě vychytají mouchy, ale pro normálního uživatele, který bude chtít sednout a pracovat je Unity nepoužitelné A to jsem si od něj docela dost sliboval potom co na netbooku používám Ubuntu 10.10. takže jsem na něco i zvyklý.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
19. 04. 2011 07:52

Jen tak dál, ať můžou linuxoví misionáři za pár let v diskusích o Windows tvrdit, že je MacOS okopírovaný linux...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 04. 2011 07:25

Už to nějakou dobu zkouším, mám na to extra prázdný disk, ale je to hrozné.Takže asi jen zkráceně
-některé aplikace strkají menu do horního panelu a některé ne-všechno co nemáte na launcheru vlevo (nejde a nepůjde přemístit) musíte složitě lovit v tom menu, což pěkně zdržuje (hlavně když chcete něco nastavit)-ikony ovládání okna jsou pouze vlevo, když je vrátíte doprava a aplikaci maximalizujete (pokud se integruje do hlavního panelu) začnou se překrývat s tím co na tom panelu už je-výchozí správce souborů je katastrofa a ještě lepší to je pokud máte více disků, ty se totiž umístí na launcher (jako ostatně vše co připojíte), ale ta sranda co se tváří jako správce souborů je ignoruje-to menu dostupných aplikací mě tam pěkně irituje, prostě se trochu ukliknete a hned máte před sebou dotaz na heslo-vůbec to nepočítá s poměrem stran monitoru 4:3, co se stane při nastavení rozlišení které je 4:3 to se nedá popsat, to se prostě musí vidět-applety gnome nefungují, oznamovací oblast neexistuje (ve Windows je to ta část vedle hodin), částečně to sice nahrazuje ikona obálky (jak vtipné, když Evolution je to první co odstraním), ale tam se sdružují jen aplikace které to umí a stejně musíte klikat na tu obálku, pokud máte systém ve výchozím nastavení, tak je docela sranda se v tom vyznat. Gwibber a Evolution totiž zaberou skoro celé okno a zbytek se zobrazí jen jako odkazy až pod nimi. Nejvíc ovšem vadí absence oznamovací oblasti, pokud chcete ikonu aplikace v ní, máte prostě smůlu-další lahůdka je pokud vám nainstalovaná aplikace neudělá spouštěč, dodělat si ho ručně je o nervy, navíc když si vyvoláte ten dash, zjistíte, že tam to třídění aplikací do kategorií je, ale upravit to nejde-přepínání oken je taky sranda, BFU nemá šanci na to ani přijít, když mám totiž 3 okna FF minimalizovaná, tak sice vidím, že jsou 3, ale po kliknutí na tu ikonu se maximalizuje pouze to poslední minimalizované, pokud chcete ty ostatní, musíte si vyvolat klávesnicí ten přepínač-cokoli napsané pro jiné prostředí se prostě do horního menu neintegrujeTakže to shrnu, na panel si nic nepřidáte, není oznamovací oblast, integrace do horního panelu funguje u 1/10 aplikací, ovládání oken je pouze vlevo, udělat si vlastní spouštěč bude pro většinu lidí obrovský problém.Když vezmu v potaz, že Linux se stal pro většinu BFU přijatelným až s Ubuntu 9.10, tak musím říct, že Gnome 3 ani Unity nové uživatele nepřitáhnou, spíš to způsobí odliv některých zpět na Windows

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
19. 04. 2011 06:19

Ked sa tu porovnava ubuntu a W7, tak za zmienku urcite stoji, ze uz aj v ubuntu funguje "prichytavanie" okien k okrajom podobne ako vo W7. Nie je specialita ubuntu, existuje to ako plugin do compizu a je to jedna z veci, co sa mi na W7 paci. Cize vitam, ze to ubuntu ma v predvolenom nastaveni compizu.Ubuntu 11.04 mam od poslednej alpha verzie a moj prvy dojem z unity bol rozpacity, ale casom sa doladuje, vyvija a zacina sa mi pacit. Ale vadi mi na nom dost obmedzena moznost konfiguracie(*1) a s casti aj predvolene ovladanie, niektore funkcie su dostupne len cez klavesovu skratku, ale mohli ich zavesit na aktivne rohy plochy. Jasne, nie je problem nastavit to v ccsm, ale ked prerabali prostredie, na taketo malickosti mohli mysliet ...(*1) Unity sa da konfigurovat, ak si nainstalujete balik "ccsm", nie je tam vela moznosti, ale aspon cosi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
19. 04. 2011 04:11

Musím říct, že tohle se mi vůbec nelíbí, je to nepřehledné, neintuitivní a pomalé na ovládání. Zkoušel jsem betu v VMware a je to děs a hrůza, takhle linux nemůže konkurovat. Současně mám ve VMware i OpenSUSE 11.4 s KDE 4.6 a to se mi celkem líbí. Sice mi tam nevyhovuje nabídka start (opět pomalé, neintuitivní), ale rozhodně lepší než toto Ubuntu. Ovšem celkově mi přijde, že nejlepší prostředí, jednoduché, funkční, rychlé a elegantní mají Windows 7, přehledná nabídka Start, rychlé hledání je opravdu rychlé, programy se dají připnout velice lehce a jejich počet nezobrazuje jen nějaká nenápadná šipka či puntík, zobrazují se náhledy hned po najetí myší, tedy není nutné mačkat jakousi pochybnou klávesovou zkratku. Expose je fajn, ale jen tehdy, neběží-li těch programů moc, jakmile jich je více než 6, je to nepřehledné (alespoň tedy v případě Ubuntu, na OS X nevím).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 04. 2011 01:44

Je skutocne vidiet ze sa nieco deje, ale myslim ze tentokrat bude tazit havne Mint.
Toto skor uzivatelov odradi ako presvedci na prechod.... Ale skutocny problem vidim hlavne v roznorodosti distribucii. moj nazor za ktory ma urcite mnohi budu chciet ukamenovat je ze by sa mali nejak zjednotit. Prestat medzi sebou bojovat ale prist k nejakemu rozumnemu kompromisu a to hlavne co sa prostredi tyka....
Dekoraciu okien beriem nech si kazdy ozdobi distribuciu tak ako vie ale je nemyslitelne aby program ako firefox vyzeral v kazdom prostredi inak.... a keby len prosredi ale aj distribucii... ja chapem ze to zavisi aj od sady ikon ale niekde by sa v tej slobode mal spravit razny koniec a verim ze by to prospelo kazdej distibucii.
Pravidelne skusam rozne disribucie a dokaze ma poriadne znechutit ked kazdy program vyzera inak, v jednej distribucii ladi v inej ma nechutne velky panel popripade obrovsky text v zahlavy okien.... a podobne.
Mna osobne to odradza... Niekde sa musi spravit mantinel odtiap po tial.... Apeloval by som hlavne na rozne panely a zahlavia okien, su nechutne velke a nevkusne.... a to ze sa to da dostavit nekonecnym mnozstvom hrajkania sa, mi pride ako vysmech 21. storociu. Linux ako taky by sa mal spamatat a zacat znova bojovat medzi OS lebo mam pocit ze po prichode WIN7 zacali distribucie bojovat ale uz len medzi sebou. Som zvedavy na to hromadu minusiek....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 04. 2011 01:18

Mňa by zaujímalo ako nainštalovať Ubuntu tak, aby sa mi tam toto blbé Unity ani neinštalovalo, nech mi to nezaberá miesto na disku. Ďalšia vec by ma zaujímala a to je, že či sa už autori Ubuntu vyjadrili, koľko mesiacov ešte ponechajú Gnome v inštalácii Ubuntu a potom ho kompletne z Ubuntu vyrazia. Tiež by ma zaujímalo, že prečo to nemohli riešiť vydávaním Ubuntu s Unity a Gubuntu s Gnome.No a čo sa mi na Unity nepáči?
- som zvyknutý dávať si aplikácie aj na spokok obrazovky, cestovať myšou cez celú obrazovku kvôli zaostalému spôsobu zobrazovania menu použiteľnom len pri malých monitoroch sa mi určite nechce
- keď mám spustenú zminimalizovanú aplikáciu, nemienim ako prisprostastý počítať bodky, mám rád aplikácie v panely, dokonalé je to počítanie vtedy, keby je panel dlhší a musel by som ho rolovať, aby som zistil, či nemám niečo minimalizované
- zjavne tam nie je doriešený fokus aplikácie, keby mám 4 okná aplikácie a neprekrývajú sa, tak mi ani tá bodka napravo od ikony nepomôže zistiť, ktorá je aktívna, keďže sa bude jednať o rovnakú aplikáciu
- absencia menu z pôvodného Gnome (aplikácie, Miesta, Nastavenie). Nebudem predsa rolovať za jednu blbú ikonu na druhý koniec panela, ak budem chcieť pripojiť flashdisk, navyše je ťažký prístup k aplikáciám, ktoré nemajú v paneli ikonu, naklikám sa ako blázonMám pocit, že s Ubuntu to ide dole vodou, asi jediná možnosť bude časom Kubuntu, lenže mne sa páči Gnome. Otázne je, koľko ešte Gnome v Ubuntu pobudne, kým ho nevyrazia nadobro preč. Asi je načase zvažovať iné distribúcie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (10)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
19. 04. 2011 00:44

Působí to na mě jako nedodělaný sedmičky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 04. 2011 00:33

Je teda fakt, že pro Ubuntu mám slabost, ale na tohle nové prostředí si budu asi hodně dlouho zvykat. Mám pocit, že tohle prostředí je spíš víc stavěné na dotykové monitory a ne na klasickou myš. Mně osobně takhle velké ikony vadí. Jen doufám, že ta lišta půjdu přesunout. Osobně by mi to vyhovovalo dole. Jinak musím Ubuntu pochválit. Teď si už jenom počkám jak se zachovají další deriváty Ubuntu. Hodně očekávám od Linux Mint.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
19. 04. 2011 00:32

Sem tam pri stlaceni tlacitka ubuntu to cele hnusne preblikne, nejdu pridavat vlastne launchery (iba vytvorenim .desktop suborov a aj ked sa vam to podari nefunguje moznost nechat v launchery,) polka veci sa tam neda nechat, defaultny file browser v unity menu nie je nautilus ale nejaky uselss crap (az z neho sa da subor otvorit v niecom normalnom), nepodarilo sa mi pridat novu polozku do applications (aj ked v main menu tam evidentne je), cele to unity menu posobi trocha trhavo rozhodne nie tak szivne ako klasicky gnome, globalne menu u niektorych aplikacii nefunguje, uz nefnuguje right click na plochu, nedaju sa konfigurovat efekty (Mutter nema ziadne rozhranie co by som nasiel) a dalo by sa pokracovat ....odskusane na ubuntu 10.10 s apt-get install unityneviem ci je v repe nejaka stara verzia, alebo ci chcu za 10 dni ktore ostavaju do vydania 11.04 spravit poriadnu verziu, ale toto mi prislo ako zly vtip.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 04. 2011 00:22

Unity vypadá velice zajímavě, je vidět, že Linux se reálně snaží dohnat konkurenci a stává se systémem použitelným pro běžného uživatele. Velice vítám horní menu alá Mac OS X a dock. Nevíte, zda je možné jiné umístění docku? (Dolu)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (11)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 04. 2011 00:19

No, nevím. Ubuntu mám celkem rád, ale tohle mi příjde hrozně nepraktické. Klasický Gnome byl(je) daleko přehlednější.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor