Ubuntu 11.10: Trošku učesanější, ale stále plné nástrah

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 183

Názory k článku

30. 11. 2011 19:09

tez souhlasim, ze gnome-shell je velice intuitivni system. Nejaky panel mi opravdu nechybi, je to jen o zvyku...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 10. 2011 23:14

Dnes se kupují zejména notebooky a zde je maximální úspora energie nutností. Jak má propracovanou správu energie HP nebo Lenovo. Jsou zde různá další nastavení pomocí doplňkových utilit výrobce. Koupil jsem si HP 6360b a opravdu pochybuji, že v linuxu se najdou alternativy k právě uvedenému, docela podstatnému soft vybavení. Jde mi zejména o možnost konfigurace zmíněné spotřeby, správce wifi, bluetooth, lan, intel rapid, 3D ochrana disku, embedded security vč. možnosti použití otisku prstu, preboot ochrany (heslo je vyžadováno těsně po startu počítače), pokročilá správa certifikátů atd ...Je mi líto, ale tyto důležité utility Linux nemá a nejsou ani na webu výrobce a to HP určité drivery pro SUSE nabízí i pro tento notebook.V době kdy jsem na jiném notebooku měl Ubunu a hrál si s nastavením pcmcia karty od tmobilu kvůli připojení netu, už tehdy notebook na baterku vydržel poloviční dobu v linuxu než ve windows a to jsem pro nastavení udělal max. Ono totiž nestačí v dnešní době regulovat frekvenci cpu, popřípadě uspávat disk. už i ta čtečka otisku prstu má v mém notebooku 3 profily, jež dále určují její energetickou náročnost. Stejně tak Wifi, bluetooth čip atd.
GNU/Linux je pěkná věc, ale to pěkné je spíše ta komunita kolem a myšlenka svobodného systému než ty starosti a výsledný polovičatý výsledek. Polovičatý z pohledu první části tohoto příspěvku. Dnes už nemusím kompilovat jádro se strachem, co jsem nezaklikl v jeho nastavení, nemusím řešit ani kompilaci driverů ke grafickým kartám, i ten modul pro běh wifiny není taková hrůza, ale stále je to tak na úrovni W2K ... ke kterým bohužel někdy nejsou ani drivery...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
28. 10. 2011 12:30

"Stále ty stejné problémy"toto presne vystihuje desktop neuspech linuxu (<1% za 20 rokov). miesto toho aby sa snazili odstranovat problemy(a ze ich je pozehnane) ktore realne strpcuju zivoty ludom snaziacich sa o switch, programuju blikave farebne kravinky akokeby to niekto potreboval.. chape tomu niekto?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
28. 10. 2011 03:38

Jsem hodne konzervativni uzivatel a musim rict, ze unity je opravdu paskvil a byl jsem hodne nastvany. Z pocatku jsem hazel gnome shell a unity do jednoho pytle, ale pak jsem dal trosku delsi sanci gnome shellu a musim rict, ze mi dava smysl. Prijemne se pouziva, ma svou logiku a da se v nem pracovat(netbeans, terminal - ssh sprava serveru, chrome, im,). Uvedomil jsem si, ze 15let zabehnuty system ovladani desktopu nemusi byt zakonite take nejefektivnejsi. Po dvou tydnech prace v gnome shell mi vubec nechybi taskbar, ani minimalizacni a maximalizacni ikony. Jsem rad, ze vyvojari gnome se neboji inovaci a za gnome shell je musim opravdu hodne pochvalit. Doporuceni pro vsechny - dejte sanci gnome shellu alespon na jeden den. Cokoliv provedete stiskem tlacitka windows, nebo najetim kurzoru do leveho horniho rohu. Je jednoduse genialni.
*edit
Kdo chce pouzivat linux, musi take pamatovat na hw slozeni sveho pc, nebo notebooku. Pokud se chystam poridit si novy notebook, vzdy si projdu jeho specifikace zda neobsahuje nejaky hw, ktery si s linuxem prilis nerozumi. V dnesni dobe uz je situace uplne jinde nez pred 10ti lety, kdy i zprovozneni sitove karty na sbernici isa vyzadovalo zmenu konfigurace kernelu a jeho kompilaci. Linux obecne jeste stale nastesti neni pro kazdeho a jsem tomu rad. Nemusim resit viry, a podobny balast. Nemusim si zatezovat pc antivirem. Neobtezuje me firewall, ten je nativne jiz v jadru operacniho systemu a kdyz si ho dobre nastavim, tak na nej uz nemusim sahnout. Apeluji na vsechny remcaly, aby se starali radeji o sva windows a neremcali do veci, kterym nerozumi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
27. 10. 2011 12:05

Ano, jak píše pan Čížek, největším problémem Většiny distribucí jsou špatné nebo žádné "ovládací panely".Proto je pro obyčejné lidi podle mě jediné použitelné prostředí KDE které má grafický nástoj snad na všechno a ovládací panely jsou lepší jak ve windows 7.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 10. 2011 00:02

Tak jsem po dlouhe dobe zavytal na tento poratl, bohuzel se z nej stava cim dal vice IT bulvar, ktery se snazi pouze lidi uvadet do omylu. 90% ctenaru je bohuzel BFU (Brain Fucking Users) a to se nejspise nekteri urazi, ale je to pravda, uz jen podle Vasich prispevku a doslova blbosti, ktere se zde siri... prvne abych reagoval na clanek:
2/3 clanku se rozebira stale a totez...podivejte se na recenze na minule verze Ubuntu, ktere se zde publikuji...a bohuzel autor do ted nepochopil jednu vec uz po nekolik let. Je to uz velmi usmevne a pro me spise k placi. Jak mohou vyvojari Ubuntu zasahnout do uzavrenych kodu? :) Pisete clanek, ale nemate ani zakladni znalosti nebo informace...snazite se Linuxovi system ovladat stejne nebo velmi podobne jako Windows a to je ta nejvetsi chyba! Ubuntu i dalsi distribuce nejsou a ani nikdy nebodu Windows zadarmo...je to naprosto jiny system se svoji vizi, jinymi zakony. Pokud tohle nejste ochotni prekousnout tak Vas na kolenou prosim, nepiste takove blaboly pokud ty vzdelanejsi nechcete pobavit a sebe zesmesnit...
Vetsina z Vas si stezuje na to a ono...ale nechapete o co v techto systemech jde? Nelibi se mi -> nepouzivam, zmenim, preinstaluji, upravim...mate 100% svobodu volby...nikdo Vas nenuti pouzivat pouze tohle, mate na vyber spousty jinych prostredi...LXDE, XFCE, KDE...jak je vam libo, vse si muzete upravit podle sveho...pokud na to mate znalosti teda :) to znamena nebyt BFU...
Tak abych to shrnul...pro autora: Nepiste o nicem, kdyz uz je Vam predem jasne, ze to budete kritizovat a nemate na to ani potrebne znalosti.
pro ctenare BFU: nez cokoliv vypustite do sveta ve forme prispevku...ujistete se aspon co pisete :) a ne jen na zaklade Vasi jedno denni zkusenosti...
Tak a ted me kamenujte! :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (10)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 10. 2011 23:04

S týmto posledným Ubuntu mám toľko problémov, že začínam zvažovať prechod na niečo úplne iné. Katastrofa ako to dokázali dovrzať. Nemám na mysli Unity, ale hardvérovú funkčnosť. Raz mi nejde spánok, ak ide, tak nejde vysúvanie panela Unity pri maximalizovanej aplikácii. Hybernácia, o tej už prestávam snívať. V starších verziách neboli žiadne problémy.Vie mi niekto poradiť náhradu s dobrým repozitárom? Samozrejme nie Kubuntu, mám na mysli inú distribúciu od základu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 10. 2011 22:16

To, co článek popisuje je ovšem problém odfláknutého grafického ovladače od AMD, nikoli ubuntu.
Vsadím se, že kdyby se vám podobný problém stal ve windows, nadával byste na ovladač a na AMD. Když ale takový problém nastane v linuxu, nadává se na linux. Typické.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 10. 2011 20:05

Ubuntu zkouším každou verzi a nelíbí se mi, že místo toho, aby se opravila jedna verze, tak se každý půlrok vydá jiná se stejným počtem chyb a navíc některými, které prostě jdou s vývojem od počátku. Mých pár postřehů za několik málo dnů používání.
1) Grafika ATI - nesvobodný ovladač lze nainstalovat pouze bez automatických aktualizací.
2) glxgears - s Unity jednou naměřím 1000 snímků, podruhé 2000, potřetí 1000. S classicem to bylo i 10000.
3) Unity pomalu reaguje hlavně na klik v levém panelu.
4) Classic (jak býval přehledný a nastavitelný) už nelze nainstalovat, classic-desktop udělá dvě lišty, ve kterých nenastavím nic, prakticky ošklivé a nepoužitelné.
5) ATI Barts - pustím hru ve fullscreen, buď spadne nebo jede, ale vždy se mi pak desktop přepne snad do rozlišení 800x600. Pomůže restart, když se povede.
6) DVB-T tuner Hauppauge buď nenajdu kanály nebo u Me-TV je najdu, ale nepřepnu program z ČT1.
7) Tapetu rozprostřít na obrazovku, změnit vzhled oken (minimalizace, maximalizace, zavřít) a jednoduše barvy, to je snad jen zbožné přání.
8) V USB mám Android telefon, pak Ubuntu buď ani nevypnu (musím tlačítkem Power) nebo nenastartuju, pomůže vypnout PC od elektriky.
9) lsusb - vidím toho tam polovinu zapojeného, některý HW se spolu nesnese na sousedních USB portechNetbook Acer D250 jsem ani nezkoušel, protože věřím, že nefunkčnost mikrofonu, špatné chlazení, nefunkční DVB-T USB tuner, nefunkční HW tlačítko WiFi, problém s uspáním se budou opakovat nadále, jako je tomu už dva roky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
26. 10. 2011 19:53

Já zatím jen tak z nudy zkouším Kubuntu 11.10, protože se mi KDE líbí více. Je tam sice vidět pokrok od verze 8.10 co jsem zkoušel naposledy, ale stále to není ono. Rozhraní je pořád takové nelogické a terminál má stále své nezastupitelné místo, což prostě u systému v roce 2011 nechci. Stačí, že mě s ním prudí ve škole.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 10. 2011 16:12

Taketo clanky vznikaju, ked clovek pouzije nejaky OS vacsinou linux z donutenia aby napisal dany clanok Nemam co dodat, piste radsej o Microsofte..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 10. 2011 13:11

Me z toho vychazi jednoznacny vysledek. Pokud mam necertifikovany notebook se dvema grafikami, potrebuji pouzivat 2 monitory a nejsem technicky znaly, neni ubuntu pro me. Pro vsechny ostatni je to idealni volba, protoze zbytek funguje skvele

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 10. 2011 13:09

Pozeram ze sa tu vyjadrilo kopec odbornikov .Mate niekto tip ake distro/verziu/driver na stary NB compaq cq61 ? Ma z toho byt nahrada HTPC tak aby fungovala rozsirena plocha cez HDMI. Je tam nefunkcny SATA radic takze rozchodil XBMC live z externeho HDD cez USB 2.0. Iba to HDMI nie a nie spojazdnit. Zeby problem ovladaca GK ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
26. 10. 2011 12:10

Osobně jsem používal Ubuntu od verze 9.04, ale včera mi došla trpělivost a nainstaloval jsem si distribuci Mint. Unity i GNOME 3.* mi přijde jako krajně neergonomická, hloupá a zabugovaná věc.Nejlepší GUI je pro mě v GNOME 2.* se dvěma lištami a žádnej vysouvací dock a takřka nemožnost si na lištu přidávat applety podle mé vůle...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
26. 10. 2011 12:08

Jenom bych rád dodal, že právě zlepšení user experience při používání více monitorů je číslem 1 na seznamu pro budoucí Ubuntu 12.04, které vyjde v dubnu 2012. Nyní jsou s tím často problémy, zvláště na strojích s grafickými kartami od AMD.Také bych před instalací Ubuntu doporučil shlédnout tuto stránku, kde jsou vypsané modely notebooků, které jsou certifikované pro běh Ubuntu a jejichž běh by měl být bezproblémový. http://www.ubuntu.com/certification/...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 10. 2011 11:37

Otazka pre autora clanku.Aky notebook to je?Je certifikovany na beh Ubuntu?
http://www.ubuntu.com/certification... Ak nie tak potom je chybou je vznast sud o niecom nefunkcnom..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
26. 10. 2011 11:29
26. 10. 2011 11:19

Docela dost mě dostává, když dnes každý hodnotí složitost rozcházení Linuxu. Všichni se zamýšlí jak je důležité, aby celý systém šel jednoduše nainstalovat a nakonfigurovat. Vím že se teď vracím do doby přes deset let zpátky, ale pokud si pamatuji tak ten vysněný Win Xp bylo pro i trochu zkušeného člověka docela dost velký problém rozchodit. Přesvědčení o tom převládá do teď. Mnoho lidí si netroufne nainstalovat si sami jednoduché Win7. Ale chtějí si snadno nainstalovat systém, který vyvíjejí programátoři tak, že očekávají, že právě oni s ním budou pracovat. Proto doporučuji, pokud chcete hodnotit Ubuntu, nechte si ho od někoho kdo se v něm vyzná nainstalovat, řekněte si mu co požadujete na něm dělat (základní kámen úrazu: když si chceš hrát, tak na GNU/Linux nelez). On vám vysvětlí základní principy a prosím hodnoťte až po tak měsíci užívání.
Základní problém GNU/Linux versus Windows na desktopu? Na Windows jsem naučený a najednou jak to, že když zmáčknu v Ubuntu zkratku ctr+alt+del nemám obrazovku s možnostmi, ale jsem odhlášený? ehm chápete?
(Provedl jsem si na Ubuntu 11.10 počáteční konfiguraci a od té doby jsem nic nepotřeboval moc nastavovat. Takový ten příznačný error jsem neviděl od doby, kdy jsem se pokoušel v OS hrabat a tak to má být.)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 10. 2011 11:11

Je to začarovaný kruh. Výrobci HW kašlou na Linux (anebo odvedou mizernou práci) a pak to takhle blbne, kvůli tomu to má málo uživatelů a proto na Linux výrobci kašlou.Výrobci HW navíc nemají Linux rádi, protože v kernelu se pořád něco mění a oni by pořád museli svůj software upravovoat. Vývojáři kernelu na ně ještě nadávají, protože oni jako správní fanatici by měli nejradši všechno open-source.A bit je uživatel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 10. 2011 11:09

Jestli je pan Čížek takový machr jak se tady dělá, tak by měl vědět alespoň ten základ, přepínání grafik a externí monitory by měl řešit ovladač od AMD nikoli systém, až výrobce dodá ovladače, bude to fungovat. A to se celé AMD dušovalo, že podporu přepínání grafik dodají už do Catalystu který bude v 11.04 a je houby.Je jasné, že na Windows to funguje, protože výrobce dodal ovladače. Docela mě začíná štvát ta dezinterpretace informací typu "když to nejede na Windows, může za to výrobce, protože nedodal ovladač", "když to nejde v Linuxu, může za to Linux".Živě by se mělo nad sebou zamyslet, protože se z něj opravdu stává fekální jímka IT, ale vinu redaktorům bych za to nedával, spíš jejich novému zaměstnavateli

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (10)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 10. 2011 10:45

Tento clanok len potvrdil moj nazor a skusenosti s Ubuntu (na ine som sa neodvazil) ako takym .. system je to fajn, do tej doby kym ho clovek nezacne pouzivat .. potom zacne to nekonecne riesenie problemov, errorov a nastaveni , nekonecne bruzdanie webu a for a v neposlednej rade boj s prikazovym riadkom ... cize jedine nechat system tak ako je ..na pozretie webu, napisanie emailu pripadne nejakeho dokumentu v openoffice budiz ale na nejaku serioznu pracu no way ..na desktope urcite nie

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 10. 2011 10:43

Mě trochu mrzí absence akcelerace Flashe (vím, není to chyba Linuxu) ale jen pro srovnání - P4 3.2 HT s Radeonem 9600 - 720p video na YouTube se škube až hrůza, CPU vytížené na 100% / to samé ve Win7 běží naprosto plynule při vytížení 60 - 70%. A k tomu stříhání videa pod Linuxem.. no zatím jsem nenašel software, který by mi nespadl, tak jestli někdo máte tip na něco opravdu stabilního, budu jenom rád. Ještě malej OT: hledám alternativu k skvělé linuxové Tvtime (analog) pro Windows. Zatím jsem našel jen Kastor TV, ale ta mi přepíná vzhled Aero na základní což nevypadá moc pěkně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 10. 2011 09:41

Takze si to shrneme. Neexistence ovladacu grafickych karet je chyba Ubuntu - jasne, pro Windows je taky pise Microsoft. Autor nenasel editor videa presne s takovou mirou pokrocilosti, ktera jemu vyhovuje. Pro pokrocilejsi nastaveni se musi clovek ponorit hloubeji, zato ja na Windows nemusim lezt to registru nebo poustet MMC (mimochodem taky pres prikazovy radek). To me uklidnilo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 10. 2011 09:24

Jo, s tím externím monitorem mám stejnou zkušenost - sice se to rozběhlo, ale zaboha jsem nemohl přijít na to, jak dostat hlavní panel systému na velký monitor (zobrazoval se pořád jen na tom malém notebookovém). Tohle byla opravdu ta úplně nejposlednější kapka mé trpělivosti s linuxem na běžných uživatelských počítačích. Teď jen přemýšlím, jak to dostat z HDD, neb mi tam zabírá více než 1/2 místa a samozřejmě si linux používá svůj vlastní filesystém, který není vidět z Windows... A kompletně se mi počítač reinstalovat nechce, jelikož na to nemám čas. Ach jo, že já blázen se tou linuxářskou sektou nechal zlákat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (23)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
26. 10. 2011 08:15

ATI, cháá cháá. Jasně že je to chyba linuxu, jak jinak

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
26. 10. 2011 06:43

Od včerejška používám Xubuntu 11.10 a nestěžuju si, zase se to podle mě o kousek zlepšilo proti minulé verzi a už to s přivřenýma očima může konkurovat windows 7 Jen doufám, že to grafické prostředí nezprasí jako se jim to povedlo s Ubuntu, ještě ten den by to letělo z okna i s hard diskem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 10. 2011 05:49

a jak se to přepínání GK řeší na winckách? Tam to funguje nějak samo?Odpovím si sám, na 99.9% výrobce NB dodal pro tento nezvyklý HW (combi lowend+highend GK) speciální ovládač, který GK přepíná, samotné wincky totiž nemají šanci rozjet bez dodaného ovládače skoro nic (XP) a novější pak musí někde něco stáhnout,když se to povode, ale dvojtou GK určitě neumí ani W7.Shrnutí: kdyby výrobce NB dodal utilitku pro přepínání GK i pro jiné OS (zde zejména Linux), neměl by autor článku u GK co kritizovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (13)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
26. 10. 2011 05:26

To je přesně důvod, proč stále kralují Windows a dokud se linux (jakýkoliv, nejde zde jen o Ubuntu) nezbaví takových drobností, které jinde uživatel neřeší, nemá šanci se prosadit. A je to škoda, v zásadě jde o celkem kvalitní systém. Uživatel ale chce jednoduché ovládání, funkčnost a spolehlivost. Proto je Windows stále nejrozšířenější OS a proto Apple s OS X také boduje a rozšiřuje se. Doufám, že jednou se dočkáme skutečně plně funkčního linuxu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (10)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 10. 2011 02:11

Nemožnost výběru "classic gnome" ubuntu podle mě zabila. Gnome 2.* mě úplně chytlo a nic lepšího jsem ještě neviděl,ale unity to je podle mě špatný vtip a to jsem se snažil si zvyknout celkem dlouho.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 10. 2011 01:25

No ze screnshotu vypada ten system hezky....Zajimalo by me ale jestli vyresili nejak zabijeni aplikaci (driv odpalit aplikaci ve fullscreenu byl pro mne proble, vzpominam si na kurzor smrti, jedna z veci ktera me na ubuntu stvala)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
26. 10. 2011 01:16

Ubuntu paktuje prave koli spominanym problemom s grafikami s myslienkou nahradit X-server novým Wayland-om (alebo ako sa to pise). Prave ten by mal priniest jednoduhsiu implementaciu prepinania grafickych kariet. Problem je standardne aj na stane ovladacov. S tym sa bohuzial neda spravit nic, pretoze pokial nebude produkt (rozumej Linux) rozsireny a teda zaujimavy pre masy, tak nebudu peniaze investovat do vyvoja (a najma AMD, ktore ma teraz ine problemy). Ja som skusal na predoslom ubuntu (s gnome3 a Gnome Shell) 2 monitory (jeden na lezato druhy na stojato) a vsetko mi fungovalo na AMD grafike aj bez pouzitia proprietalneho ovladaca. Problem je vsak ten, ze bez neho nedostane clovek z grafiky maximum a tak sa mi nedalo hrat uz CSko tak ako by som chchel :)Skusal som aj nove Ubuntu, ale to Unity mi stale pride take divne, nedokoncene a pokial chce clovek nieco nastavit musi ist skutocne niekedy az do konzoly, co si myslim ze je proti Gnome2 krok spat. Je pravda ze vacsina uzivatelov nic nenastavuje ale aj tak. Takze ubuntu som nechal ubuntom a pekne som sa vratil k MintDebian.Btw pripomenul by som este ze toto ubuntu uz preslo kompletne z Gnome2 na Gnome3 a preto je mozne naraz frcat aj na shelll aj na Unity. Rovnako tym bolo odstranenych aj kopec nepotrebnych kniznic atp. Takze uvidime co prinesie cas. Drzim Ubuntu Palce, aby konecne fixlo Bug1 :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

Přesně je to pohádkový/snový ocelot ( viz. Wikipedia )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 10. 2011 00:33

Je to lepší než Windows?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (13)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor