Asi budu poněkud za rejpala ale v některých věcech s pány naprosto nesouhlasím a u některých si trošku nejsem jist, zda oni, či já máme poněkud mylné představy.
1. Nejsem si tak úplně jistý jak si oba pánové představují využití technologie optického přenosu dat a s ním spojené možnosti miaturizace.
Sám jsem nějak nepochytil k čemu přesně by měla být technologie určena. Podle dostupných videii a fotografii jde o technologii která by se měla spíše integrovat uvnitř nějakého zařízení, než pro použití vnější. Na druhou stranu píší o možném dosažení až 100m. Pokud by šlo spíše nahrazení stávajících metalických spojů na síťové úrovni pak se nejedná o nic převratného, snad jen o zlevnění. Pokud jde o integraci uvnitř počítače, pak si nejsem jist zda to pomůže při miniaturizaci. Spíše jde o vizi využít optického přenosu s vysokou datovou prostupností mezi některými komponentami jako je CPU, Chipset, GPU, RAM a mechanikami. Ale rozhodně né pro ušetření místa a zcela jistě né pro jednodušší a levnější konstrukci. Chipy tak či tak budou osazeny na deskách plošných spojů. Tato technologie je dnes pro výrobce zvládnutá na takové úrovni že o to zda budou mít o pár spojů více či méně, opravdu nejde. Další otázkou je jak s technologii hodlá Intel naložit po stránce patentu. Dle mého názoru je to dnes zajímavost, která si jistě najde nějakou cestičku, ale prozatím bych s nějakým masivním nasazením nepočítal.
2. Pánové si stěžovali na zaostalostí SW za HW. Myslím že tomu tak není. Souhlasím ale s tvrzením že je HW v dnešní době na dostatečné úrovni. Je třeba si uvědomit co vlastně od počítačů chceme. Pokud se budeme bavit o běžných PC stanicích, pak zřejmě máme zájem používat takový SW který bude dělat to co potřebujeme a né SW který vytíží počítač na 100%. Alespoň já se snažím takové aplikace psát a mám radost pokud mi můj SW žije a vytížení procesoru se pohybuje kolem minima. U herních konzolí je pak koncepce SW trochu jiná - uvědomte si že na herní konzoli nemáte spuštěno 20 aplikací najednou, nebo s nimi alespoň zároveň nepracujete. Vývojáři si tak mohou dovolit popusti uzdu fantazii a konzoli vytížit jak se jm zlíbí. Přesto však mají k dispozici nějakou platformu s jistými parametry a u každé aplikace v každý okamžik se více či méně využívá jiná část dostupného HW. No a nějaké clustery? Kdyby byl výkon počítačů taový že by stačil SW na dané výpočty, pak by se zřejmě žádná nové, výkonější a výkonější clustery asi už ani nestavěli.