Týden Živě: Oculus Rift a HTC Vive na vlastní oči

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 13

Názory k článku

31. 01. 2016 22:30

zavodny simulator s takymto niecim a aktivnou sedackou by som si teda neskutocne rad vyskusal... musi to byt uzasny zazitok...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 01. 2016 14:16

K FPS hrám v VR,jednou jsem viděl nějaké video kde chlap běhal vpostatě na nějakém pásu kde se mohl normálně nahýbat atd. Bylo to myslím s prvním Oculusem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
31. 01. 2016 13:25

kto si mysli, ze toto sa za 600$/€ podari presadit, nech sa pozrie na kinect a jeho presadenie sa. Xbox sa zacal predavat az potom, ako MS vydal verziu bez kinect o "par dolarov" lacnejsiu. Navyse tu ktomu treba este graficka karta za 400€ a este to nejde na existujuce hry. Nema to sancu presadit sa!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
31. 01. 2016 12:08

Viděl jsem už více podobných videí a panuje víceméně shoda, že Vive zanechalo větší dojem, ale já si myslím, že to jsou stále závěry na základě prvních dojmů, byť trvaly třeba hodinu (jednotlivá dema ale jen chvíli). Hodně málo lidí bude mít doma prázdný prostor 5x5m a i kdyby, ono to zase tolik volnosti neposkytuje. Střílečky, kdy si stále bráním jen svou pozici a pak se teleportuji jinam a zase bráním asi přestanou bavit, přecházet jeden žebřík na ledovci a pak teleport je to samé. Virtuální tenis, kdy mi to protihráč bude muset vracet poměrně přesně zpět, abych nenaběhl do stěny pokoje - no stěží, u bowlingu by pro realitu bylo potřeba zahodit tu kouli, což je v bytě taky poměrně problém :) atd. Takže si myslím, že daleko větší dlouhodobé využití bude mít něco jako Rift ve spojení s auto/leteckými atd simulátory, důležitější pro zážitek bude vylepšit rozlišení a nakonec ani nebude takový problém ten kabel. Navíc jestli je Rift skoro 3x levnější, tak cena za možnost udělat ty 3 kroky v prostoru bude hodně velká.Na komunikaci si myslím se to používat bude minimálně. Videohovory tu máme hromady let, umí to každý mobil a notebook a kdo to běžně používá? Pár lidí co se dlouho neviděli Skype, ale drtivá většina stále volá nebo dokonce píše. Ve VR neuvidím ani toho člověka a dívat se na nějakou postavičku, na kterou se budou přenášet grimasy/emoce?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
31. 01. 2016 11:28

Hodně se ve videu mává rukama ,docela povedená pantomíma. S vypnutým zvukem se na to hezky dívá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
31. 01. 2016 09:39

Můj názor na virtuální realitu je zde znám. Virtuální realita vlastně nemá pevné 2D (ani aktivní 3D) rozlišení. Obraz všude okolo je vlastně obrovské rozlišené a představit nerozeznatelnou VR, která by simulovala prostředí, kdy oko je schopné rozlišovat kolem 130 MPix (pohled jedním směrem) pak zde dnes máme neřešitelný problém.
> K co to je K? FHD je 1920(2K) x 1080p = 2,073 MPix, 3840(4K) x 2160p = 8,294 MPix. K dosažení 4K tedy potřebuji 4 FHD monitory. Na 4K monitoru, je každá 1/4 obrazovky jeden FHD monitor - rozlišením.
https://en.wikipedia.org/wiki/Ultra-high-definitio... ...
U 8K je plocha rovna 4 x 4K monitoru, zobrazovadlu. A rozlišením více než 30 MPix se blíží rozlišení jaké dávalo políčko filmu 35mm.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 01. 2016 08:52

4K nejsou dva full HD vedle sebe. Je potřeba brát v potaz i výšku. Byť tam horizontálně je cca 3840px tak vertikálně je to 1080p. Když si půjdete koupit 4K televizi, budete očekávat +- 3840 x 2160 px. Dle vašeho způsobu označování by bylo 4K i rozlišení 4000 px a jeden pixel na výšku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 01. 2016 04:30

táto konzumná spoločnosť je jedna veľká virtuálna realita a funguje už celé roky bezchybne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor