Týden Živě 228: Google I/O, zálohování, hybrid od MSI

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 63

Názory k článku

avatar
22. 05. 2013 12:30

xcopy a robocopy, nic víc není potřeba a ještě teda plánovač... Mám vše tam kde a jak chci mít ;)Notes + NAS + šifrovaný ! DropBox + jednou za měsíc na ext.HDD co mám u našich.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 05. 2013 21:41

Nešlo by k vám příští díl pozvat speciálního hosta? Myslím tím M. Kolesu bude p*del.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 05. 2013 11:48

To hulání je strašný, dej si ten mic na tričko blíž k puse Davide není ti rozumět. Docela mě pobavilo ja Google přišel na to, že vlastní vývojový prostředí je nutnost. Stejně tak to funguje v Xcode, nemluvě o Game Centru pro hraní na iOSu. A to jsem Google Android Hater

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 05. 2013 22:03

PLESATEJ ! JE PLESATEJ to ma z toho ze nainstaloval spatne cracklou navigaci na anroida

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 05. 2013 19:30

Děkuji redakci za povídání o zálohování. Akorát jak tu psali už i jiní, tak zálohovat do cloudu (i pro domácí užití) není vždy výhoda. A k mé přezdívce Je to zkomolenina jména Aahz (zkráceně Aahzmandius) z knihy Další prima mýtus od Roberta Asprina.
Pro ostatní, kteří by se o programu chtěli dozvědět více:
http://www.qtdtools.de/page.php...
a doporučuji zkombinovat s nástrojem:
http://vscsc.sourceforge.net/...
který udělá bitovou kopii, kterou pak můžete zálohovat - tzn. hlavně pro zálohy otevřených souborů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 05. 2013 17:36

Měli bychom se vážně zabývat zálohováním s mnohem vyšší eliminací rizik, než je tomu doposud. Sice nežijeme ve Spojených Státech, kde riziko přírodních katastrof je vyšší než v Evropě, ale poslední tornádová spoušť nedávno v Severní Itálií mě utvrzuje v tom, že jednou tornádová apokalypsa může udeřit i na Česko a můžeme rázem přijít o všechno cenné. Záloha našich dat na externí HDD nebo do NAS uložiště, které jsou umístěné v bytě spolu s počítačem je NEDOMYŠLENÁ ! Toto řešení má smysl, pokud uvažujeme v idealistickém duchu, že se nic hrozného nemůže nikdy stát, max. nám jednou odejde počítač a data ze zálohy přehrajeme do nového počítače. Skoro nikdo nepočítá s tím, že 1) byt může vyhořet, např. od vadné elektroinstalace, nebo od zásahu bleskem při bouřce
2) byt může být vykraden a spolu s počítačem zmizí i NAS uložiště
3) byt může být zaplaven při povodních (pokud je v povodňové zóně)
4) byt i celý dům může být rozmetán tornádem (viz nedávný případ v Itálií)
5) na byt nebo na dům může kdykoliv spadnout letadlo
6) na byt nebo na dům může spadnout meteorit nebo asteroid (viz nedávný případ v Rusku) Nejvíce pravděpodobné jsou body 1 až 4, v případě rodinného domku určitě doporučuji mít NAS uložiště někde po zemí min. v železobetonovém sklepě ! Ten nás zachrání před tornádem a navíc sklep může sloužit ke koštování dobrého moravského vínka. Varianta mít data duplikátně uložené pod zemí ve 2 sklepích vzdálené od sebe alespoň 50 až 100m vidím jako větší jistotu. Pokud letadlo spadne na náš dům a zničí i sklep pod ním je vysoká pravděpodobnost, že naše duplikátní data přežijí ve vzdáleném sklípku kdesi na zahradě. Toto platí i pro roj meteoritů o průměru do několika desítek cm. Pokud někdo zvolí 3. uložiště pod zemí, někde 250 km od Prahy, je pravděpodobné, že data budou zachráněna např. u naší tety na Moravě i po pádu většího asteroidu na Čechy. Takže lidičky, buďte připraveni na všechny eventuality !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 05. 2013 17:11

Pokud se dobře pamatuju, tak chůzi/kolo/whatever to rozpozná tím, že napíchne mikrofon a pak pomocí google rozpoznávání hlasu analyzuje podněty typu zpívání "Jedu na kolé. Olé. Olé...". A proto je to dost nepřesné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 05. 2013 16:40

Copak ten střih u music?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 05. 2013 13:46

Tentokrát souhlas se zálohováním, pro lidi zde to opravdu není. Mnohokrát jsem se na to snažil upozornit, bez výsledku. Jestliže někomu nevadí, že mu mohou iCloud účet zrušit a data budou pryč, pak to nebyla důležitá data. Jen připomenu, že kdo má pár fotek a nějaké to video, které může kdykoliv pořídit znova, pak je záloha naprosto zbytečná. Já zálohuji OS na všech PC proto, abych mohl po problému, okamžitě startovat rychle znova a zálohu multimediálních dat proto, že nechci makat na analogové originály, které se světlem ničí. Koukal jsem se a opravdu citlivých dat privátních mám (a díky bázi to mohu říct přesně) 3,47 TB videa a 2,61 TB fota o tyto data nesmím přijít, takže také pohoda. Jinak další souhlas pro domácí použití u W8 i 7 je nej bitová kopie, tedy integrovaný způsob systémové zálohy určitě to není složité:
>
Zálohování do VHD pod W8:
1. OvládacíPanely > SystémAZabezpečení > HistorieSouborů > ObnoveníSouborůSystémuWindows7*
http://www.abload.de/img/snap6437u5iak.png...
2. Vybrat místo pro uložení zálohy.
http://www.abload.de/img/snap6438ocil8.png...
3. Vybrat oddíl s operačním systémem.
http://www.abload.de/img/snap6439zdd5c.png...
4. Potvrdit.
http://www.abload.de/img/snap64405pdqw.png...
5. Příprava zálohy, zálohování.
http://www.abload.de/img/snap6443rycre.png...
http://www.abload.de/img/snap64446ycgw.png...
6. Hotovo, OS se ježtě zeptá na VytvořitDiskProOpravuSystému**, slouží jako zavaděč pro start a obnovu z VHD.
http://www.abload.de/img/snap64455de1o.png...
http://www.abload.de/img/snap64462ucfx.png...
7. Umístění zálohy v adresáři.
http://www.abload.de/img/snap64479mfq3.png...
8. Komprimované ISO (ISZ) s obrazem DiskuProOpravuSystému**. Pro použití vypálit, či zapsat na USB flash.
http://www.abload.de/img/snap6448pjcxq.png...
9. Pro obnovu, připojit disk VHD, aktualizovat umístění záloh, obnovit. Nebo použít zaváděcí médium.
10. Zálohování do sížového umístění je možné.
* Ano je to způsob práce W7 pod W8, pochopitelně se pracuje s obrazem aktuálního OS.
** Když není dostupné instalační médium OS.
<
Určitě je to velice dobrý způsob, jak se "nepachtit" s opětovným nastavováním SW a také, jak bez instalačního média obnovit OS, připravený k okamžitému použití v minutách a bez nastavování, oproti běžné nové instalaci.
Zálohování 3x hurá, tedy jak kdo chce, pRoSTě No, aSI nějAKá vErZe 1.0 .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 05. 2013 13:39

K tomu rozpoznání chůze/jízda na kole. Existujou krokoměry, určitě nejni problém něco takovýho implementovat i do telefonu. Nevím přesně jak to funguje, asi to registruje otřesy při chůzi, běhu. Na kole je ten pohyb plynulejší, nepočítám teď výmoly atd.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 05. 2013 13:17

pokec o nicom,potesila ma zas sjalka,kubo kedy ju drazime ha???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 05. 2013 12:51

inu cestu si nevyberiete, pretoze vsetci smeruju do cloudu(tam od vas vytazia omnoho viac osobnych informacii).
mam sa na co tesit, pretoze mne cloud leze na nervy uz teraz (vid to ze menia to co mi vyhovuje na to co mi castokrat nevyhovuje a jedine cesta k rieseniu je si zvyknut. novodobe otrokarstvo)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 05. 2013 11:43

David v některých momentech tak huhlá, že mu pak není téměř rozumět. Svou roli v tom sehrává i obvyklý záchodový zvuk pořadu. Buď to chce mluvit srozumitelně, nebo prohnat pořad nějakým zvukovým procesorem, který zarovná hladinu zvuku, ale také vyrovná kmitočtovou charakteristiku do podoby, která je optimální pro mluvené slovo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 05. 2013 11:32

Já jsem například do doby, než jsem zjistil přešel na Mac, nezálohoval. Ale Time Machine, to je úplně jiné kafe. To na Windowsu zkrátka chybí, protože neobnovuje jenom nějaké hloupé dokumenty, ale celý systém komplexně. Pár minut zálohování denně (každou hodinu). Pohodička :) Taky mám data v iCloudu, hudbu v iTunes Match, takže ztráta dat by mě připravila pouze o iPhoto knihovnu, ale mnohem radši než pouhé zazálohování knihovny zazálohuji celý systém, protože na jeden klik mám vše tak, jak to bylo. A to je úžasné :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 05. 2013 09:28

Pane Polesný, pro příště prosím vás si přestaňte šmoulit furt tou rukou okolo pusy a pokud možno si dejte i mikrofon blíž k puse. Je vám dosti blbě rozumět.
Děkuji

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 05. 2013 09:24

Já toužím při prvním spuštění telefonu nejen po nabídce, jestli chci čistý android nebo android s nadstavbou od výrobce. Ale také po výběru celého operačního systému. Já si chci při prvním spuštění vybrat jestli chci v telefonu používat android, W8,…

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (13)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
19. 05. 2013 09:17

Pro pana Čížka - desktopová aplikace už existuje (sice taky působí nedoladěně...) https://chrome.google.com/webstore/detail/hangouts/... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 05. 2013 08:27

tenhle amatersky blod vubec tomu nerozumi a moderatori to nejsou jsou to jen kluci amatersky co neumi nic :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 05. 2013 08:03

Čekám skoro až 40 minut někdy až nudného kecání, a pak se nedozvím ani cenu? :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 05. 2013 07:57

Na zálohovanie systému používam integrovanú funkciu vo Win 8, mám to nastavené na mesačnú automatiku, a navyše robím občas ručne acronisom zálohu. Na dáta mám skydrive a občasne skopírujem na externý disk

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 05. 2013 07:47

U nových hangouts mi vadí, že nenastavím stav - jsem pořád online, takže mi píše spousta lidí, co si myslí, že zrovna neruší. A nemůžu jen vypnout upozornění, protože dělám v jiných oknech, komunikuju s lidmi, se kterými zrovna potřebuju komunikovat a chci se přepínat na ty komunikace jen v případě upozornění. Už ani alternativní XMPP klient není řešení, protože ty stavy blbnou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  19. 05. 2013 03:31

Picasu mam stale pristupnou na adrese https://picasaweb.google.com/home... a jde tam menit datum alba, aby se spravne zaradilo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 05. 2013 02:22

U zálohování souhlasím. Osobně mám všechno co považuji za důležité na Dropboxu, Fotky na Google+, hudbu na Google Music, videa na youtube a vše ostatní se mi může klidně smazat. Pokud by mi odešel HDD o nic nepřijdu a mám vše hned dostupné z druhého PC.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 05. 2013 01:17

Zálohování by měla bejt samozřejmost, ale dokud to nebude všude tak snadný jako na Macu - tzn. zapnout a neřešit, tak to běžní uživatelé používat nebudou...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor