Souhlasím s Vámi a rád zaplatím svým mistem na displeji, pokud půjde o textovou reklamu či o ne moc velký a ne moc rušivý banner. Ale vezměte si, že mám iPad s rozlišením 1024x768 a v Safari mi skoro celou úvodní stránku překrývá reklama, takže než se dostanu k relevantnímu textu, chvíli to trvá. Při GSM připojení (o 3G se v ČR opravdu moc mluvit nedá) se mi v Safari (nebo i iCabu s vypnutými filtry) Živě.cz načítá několik minut, v iCabu, kde mám aktivní filtry a blokuji reklamy, se mi načte do 10 vteřin a stojí to mnohem méně dat (asi tak třetinu) a to mám ještě bonus v tom, že iPad naštěstí nepodporuje flash.
Jinak já opravdu nejsem proti reklamám (jak možná z mého textu vyplývá), textové relevantní reklamy mi nevadí, naopak, už mockrát jsem díky textov´ reklamě objevil něco zajímavého. Vadí mi jen obrovské blikavé vtíravé datově náročné reklamy, kvůli kterým nevidím požadovaný text. Na jeden web jsem už kvůli takovým reklamám přestal chodit (měli to udělané tak šikovně, že zablokování reklam zablokovalo i relevantní informace, nicméně díky tomu přišli o čtenáře a tudíž i přijem).
Zkuste se nad tím, prosím, zamyslet, myslím, že když přejdete na textové nerušivé, relevantní a datově nenáročné reklamy, většina lidí je přestane blokovat a budete z nich mít větší přijem. Co se týče placení za prohlížení webu, je mi jasné, že k tomu všechno spěje, jenže porovnejte platební schopnost (a příjmy, výdaje a ceny) čechů a třeba američanů (když je tak často zmiňujete). To je totiž nesrovnatelné. Nemám problém platit za časopis, považuji to za normální, nemám problém zaplatit za aplikaci do iPadu či SW do PC, kupuji CDčka svých oblíbených interpretů a chodím na jejich koncerty, ale kdybych měl platit za to, že si můžu přečíst nějaký web, šel bych jinam. Prostě jsem vyrostl v tom, že některé věci jsou zdarma a některé se platí a dost těžko se zvyká platit za něco, co je/bylo vždy zdarma. Na druhou stranu, v zásadě by mi nevadilo něco jako koncesionářský poplatek (samozřejmě rozumná částka by to musela být, v řeči konkrétních čísel do stovky měsíčně) započítaná třeba v ceně připojení k netu, ze které by provozovatelé webů dostávali určitou část (a znamenalo by to, že by na webech nebyla reklama), jenže to je podle všeho nereálné.