Týden s Operou místo Chromu: Trápení s nedodělkem

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 78

Názory k článku

avatar
21. 07. 2013 22:00

Je vidět, jak propastný rozdíl může být mezi uživateli. Například o nové verzi a systému záložek si většina hardcore uživatelů Opery myslí své a není to rozhodně tím, že bychom byli staromilci, či nedokázali přijmout novou lepší techniku. Jde o to, že to je nedomyšlené. Já osobně používám víc jak 10 záložek a u spousty mám nastavené aliasy, což je podle mě nejlepší vynález pro brouzdání po internetu s jehož rychlostí se nevyrovná ani ten nejlepší integrovaný vyhledávač. To je prostě fakt a tato funkce byla jednou ze stěžejních u minulé Opery, přesněji u jejích záložek. Na druhou stranu cpát všechno do dial-up dlaždic mi přijde jako naprostá kokotina a jakmile se zde umístí víc jak 10 stránek, je z toho neuvěřitelnej bordel a dlaždice tak ztrácí smysl. Úschovna je pak podivnost, možná tomu jednou přijdu na chuť, ale zatim my mnohem větší smysl dávala složka v záložkách, která byla třeba i rozdělená. Vím, že tenhle hardcore pohled jde úplně mimo mainstream, kterej hýbe světem (někdy bohužel), ale mám pocit, že Opera na svůj obrat o 180 stupňů doplatí, protože 90% jejich uživatelů tvoří právě ti hardcore lidi, kteří mají rádi věci "složité" a nevěřím, že Opera najednou začne přebírat uživatele Chromu. To, co zatim vydali, je pouze přeskinovanej Chrome, co nenabízí nic, kvůli čemu by nějaký mainstream uživatel přešel. Navíc Opera začne ztrácet svoji hardcore komunitu, což je průser. PS: Tohle jsme psal z Opery 15, jak můžete vidět podle ikonky :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
21. 07. 2013 10:12

Co se týče toho, že si pan autor zvykl v chromu zadat název webu a pomocí tabulátoru (pomocí mezerníku) vyhledávat přímo na daném webu - to je funkce, kterou chrome ukradl z opery, kde definování vlastních vyhledávačů funguje snad již od verze 9, od které já operu používám.
To že Opera 15 Stable je očividný nedodělek je bohužel fakt, nicméně i tady správa vyhledávačů je, respektive spíše bude - ze staré Opery 12.16 nebo z Linku se mi sesynchronizovaly mnou definované vyhledávače,takže svých vlastních 15 vyhledávačů definovaných mám, bohužel zatím nejsou jakkoli editovat tady.
A takových věcí, které se v nové Opeře terpve objeví, bude spousta (ano, je to furt prázdné, ale to byl chromě původně taky---sice stabilní verze, ale naprosto vykuchaný prohlížeč a všichni halekali, jak je to úžasné..a to deset verzí později začal vykrádat tyto krásné funkce z ostatních prohlížečů)... myslím, že by se restartu opery měla dát šance, a proto není fér, že se takováhle definitivní recenze dělá na této verzi - bud měl pan redaktor udělat recenzi opery 12.16, )protože té se nakonec funkcemi nová opera přiblíží - a ano, budou i záložky http://operabrowser.wikispaces.com/Features... a zde: http://my.opera.com/desktopteam/blog/2013/07/... ... ) nebo počkat na novější verze, protože ař je toto Stable,tak vedle toho běží pořád Opera 12.16 a těmto uživatelům není vnucován upgrade dokud nová Opera nebude ještě lepší (a zatím se instaluje naprsoto separátně).Proto bych rád vyzval redakci zive.cz,aby se k recenzi opery vrátili s verzí 17 nebo 18, dky už bude jasné, jak skutečně prohlížeč bude vypadat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
20. 07. 2013 15:55

Opera 15 je děs, to říkám jelikož to je můj sekundární prohlížeč.. Proto jsem zůstal u 12.16

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 07. 2013 11:43

Není nad Firefox Akorát GMaps se mi v něm nějak sekají, zatímco v Chromu načtou normálně. Ale tak máme Mapy.cz a ty jedou dobře a až Seznam spustí svoje Panorama, tak už GMaps nebudou potřeba vůbec

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tc
20. 07. 2013 00:52

Operu používám cca od verze 5 a vždy jsem s ní byl více či méně spokojen.
Měla funkce co jsem chtěl a hlavně se dala upravit k obrazu mému.
Po nainstalování Opery 15 jsem byl zděšen. Místo vymazlené opery na mě vybaflo něco co vypadá jako Chrome a nejde to změnit. Nejde přidat tlačítka, žádné možnosti změny designu k obrazu mému, žádné možnosti nastavení. Zatím zůstávám na staré verzi, než najdu alespoň částečnou alternativu za operu 12.
Opera 15 -> FAIL

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 07. 2013 00:35

Tak abych také přispěl svým dílem. Jsem dlouhodobým uživatelem Opery.
Zprvu představovala Opera 15 velké zklamáni a pořád jim je. Ale s odstupem času si uvědomuji, že to zase tak špatné nemusí být. Samozřejmě má své nedodělky a chybějící funkčnosti, ale věřím, že tyto v následujících verzích přidají a doladí. Také si uvědomuji, že stará dobrá Opera (do 12) se již neobjeví.
Velká část věrných, i já, zůstane co nejdéle u stávající verze 12. Ale dlouho to nevydrží. Tudíž se naskýtá otázka kam přejít. A kupodivu u mě vyhrála nová Opera Nové IE jsou již solidními konkurenty, ale u mě nemají místo. Neuspokojí mé potřeby. Stejně tak je to u Firefoxu. Má sice široké možnosti, ale je pro mě pomalý. Maxthon je dobrá volba a nejblíže se podobá konceptu Opery (co nejvíce funkčností). Ale dokud si člověk nezvykne, tak ho to bude spíše trápit. Takže zbývá Chrome. Ten je přijatelnou náhradou, a v současnosti působí jako sekundární prohlížeč. Tak proč není vítězem? Jde o to co nabízí nová Opera. Nabízí propracovaný rychlý přístup, který se oproti 12ky vylepšil. Úschovna je zajímavý počin a troufám si tvrdit, že bude často používaný. A hodně se mi líbí správce stahování (vsadím se, že Chrome to později zkopíruje ). A hlavně jde o zvyk z Opery. Nová Opera sice není stará Opera, ale aspoň se snaží jim být. Takže jako Operista si lépe zvyknu na novou Operu než na Chrome. Je jasné, že budete oponovat. Že Chrome je lepší než Opera 15. Což také v současnosti je. Jenže nová Opera je teprve v plenkách a bude se postupně vylepšovat. Až nastane ta doba, tak bude pro mě nová Opera lepší než Chrome. S nadsázkou mohu tvrdit, že Opera 12 + Chrome = nová Opera (Chrome + některé funkčnosti z Opery 12). Aktuálně u mě platí varianta Opera 12 + Chrome. Později to může být už jen Opera nějaká verze od patnácti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 07. 2013 21:37

Kdysi dávno jsem zkoušel různé prohlížeče. Znatelně nejrychlejší byl na mém PC Safari, tak jsem jel na Safari. Jenže pak jsem ochutnal Chrome. Intuitivní a hlavně zdaleka nejrychlejší. Alespoň subjektivně. A já nepotřebuji žádné zbytečné funkce, které možná mají jiné prohlížeče. Howgh. Prostě spojení jednoduchosti, intuitivity a rychlosti. A celosvětový úspěch Chromu má slova potvrzuje, Jistě pro náročné uživatele to může být nedostačující. Jenže lidi nebaví být geeky. tedy velkou většinu. Velkou většinu lidí zajímá funkční, intuitivní a rychlý minimalismus.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 07. 2013 21:31

Aktualizaci Opery jako webdesigner vítám. Změnou jádra na Chromium pro mě tento už pět let skomírající prohlížeč konečně přestává existovat. Odpočívej v pokoji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 07. 2013 20:54

Operu preferuji hlavně kvůli správci hesel a rychlému přístupu které mi v Chromu schází , nebo že bych měl něco špatně nastavené???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 07. 2013 19:36

Opera 15 je ve srovnání s Operou 12 absolutně nepoužitelná, takový chudý bratříček. Jsem nepříjemně překvapen, mimo jiných věcí, že odstranili emailového klienta (vím, existuje samostatná aplikace, ale už je to zas další aplikace) a odstranili možnost definovat si vlastní vyhledávače. Standardně používám pro vyhledávání Google encrypted, který do nové Opery nedostanu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 07. 2013 17:35

Bez synchronizace?!
No neviem ako je možné že recenzentovi nefungovala synchronizácia, ale mne fungovala náhodou bezchybne. Synchronizovalo sa SpeedDial aj záložky.
Nahradenie integrovaného Opera Mailu externou appkou ma predsa len obmäkčilo k začatiu používania tejto Opery častejšie. Ale je pravda, že je ešte dosť zabugovaná a sem tam zapínam aj Chrome.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 07. 2013 16:42

Niet nad Google Chrome! Je to proste najlepší prehliadač. A pokusy s nedokončenou Operou ma nelákajú.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 07. 2013 16:20

Po nějakých 12 letech na Opeře jsem byl po vypuštění tohoto posledního bastlu nucen přejít na Firefox. Škoda, že cca dva poslední roky to s ní šlo jen z kopce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 07. 2013 14:58

Tak rekl bych , ze 90% lidi s operou stale pouzivaji starou verzi . Ta nova je takova betaverze pro budocnost , cili jeji testovani na "ostro" nedava prilis smyslu .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
19. 07. 2013 13:41

I PAVELKA potvrzuje, že na XP je lepší Chrome, Firefox, dokonce i IE.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 07. 2013 12:55

Myslím, že člověk přejduvší snad z největšího primitivismu v oblasti prohlížečů s názvem Chrome nebude mít s Operou 15+ naprosto žádné problémy. Obě aplikace jsou bohapusté prohlížeče v tom pravém slova smyslu reagující na trendy dnešních nemyslících klikalů, kteří by jakékoli jiné funkce naprosto neocenili. Obávám se však, že dnešní jednoduchá internetově Facebooková generace klikalů Operu nikdy neocení, protože jim prostě "To Chrome" stačí. V tomto směru myslím přišla Opera s křížkem po funuse ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
19. 07. 2013 12:03

Naťukat deset tisíc znaků o něčem tak funkčně chudém jako je Opera 15 si zasluhuje velký obdiv. (Ne, tímto se opravdu nenavážím do autora článku.)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 07. 2013 11:54

Já přešel právě z Chrome na Operu 15 a naopak s ní jsem spokojen, ale vždycky je co zlepšovat a věřím, že se většina funkcí "staré" Opery časem vrátí.
Oproti Chrome má lépe řešeného správce stahování a rychlý přístup je výborný, v podstatě nahradil záložky. O myších gestech, které jsou v Chrome spíše k smíchu ani nemluvím. Těch pár rozšíření, které používám, se pak pomocí jiného doplňku dalo stáhnout i z Chrome store, takže jediné dva problémy, které mne trochu štvou, je nemožnost nastavit klávesové zkratky (a vlastně i vlastní gesta) a nemožnost vytáhnout tab na druhý monitor.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 07. 2013 11:52

V socialistické sámošce bylo aspoň jídlo k jídlu,dneš žereme chemicý odpad z EU.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
19. 07. 2013 11:46

"Bez synchronizace záložek z důvodu aktivního využívání dvou počítačů nemohu existovat"Při čtení této věty jsem si uvědomil, jak je svět relativní...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 07. 2013 11:40

Dobře, verze 15 neměla být uvedena jako finální, je tak trochu experimentální, ale nelíbí se mi tři věci.1) Chtělo by to lepší srovnání Opera 15 versus Opera 12
2) Nepřijde mi, že by David používal Operu (12) každý den a prostě srovnává Operu 15 se "svým každodenním" Chromem. Nemyslím, že je to úplně fér srovnání, i když uznávám, že si o to Opera říká svým "jsem finální".
3) Jestli to chápu, výsledkem článku je "nedoporučuji". Fajn, tak ale hlavně že se tu zpropagoval server "Stahuj" na konci článku velkým odkazem ke stažení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 07. 2013 11:31

Tak já to používám asi 2. měsíc a jsem naopak spíše spokojen.V prvé řadě musím nesouhlasit s těmi doplňky - nainstalujte si rozšíření "Download Chrome Extension" a můžete najednou používat téměř všechny z Chrome.Jinak panel pro rychlý přístup je pro mě právě důvodem, proč jsem odešel z Chrome, spolu jeho s častým padáním, občasnou pomalostí a paměťovými nároky.Chybí mi vlastně jen jedna věc - profily. Ale to zas fest, je to jediný důvod, proč ještě spouštím chrome.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 07. 2013 11:29

Nevim, co ted budou narocnejsi uzivatele pouzivat - Opera 12 momentalne nema zadnou konkurenci, bohuzel :(
Doufam, ze toho dost jeste pridaji do Opery 16! Aby se na to dalo prejit.Jinak nechapu, kdo by presel na FireFox, to uz bych asi zustal u CoolNovo/Chrome nebo bych vyzkousel Maxthon ... ono to je v celku jedno, vsechno to pouziva stejny jadro.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 07. 2013 11:18

Opera 15 je totální nedodělaný šmejd a v tomto tvaru se vůbec neměla mezi uživateli objevit. Vždyť i Chrome, který běží na stejném jádru má daleko více funkcí. Tvůrci Opery dokonale naštvali stálé uživatele, kteří se v tomto okamžiku začali houfně rozhlížet po jiném prohlížeči. Také jsem jich ihned několik vyzkoušel, ale bohužel žádný nesplňuje funkčnost poslední Opery 12.16. Takže nám nezbude nic jiného než vydržet u poslední funkční verze a pak přejít na Firefox, který aspoň trochu těch potřebných funkcí obsahuje, protože je právě z Opery vykradl.Pokud je předchozí verze Opery nainstalovaná jako víceuživatelská, tak jsou záložky v Documents and Setting a Opera 15 je odtud naimportuje a nacpe je všechny jako složky do Rychlého spouštění. To asi autor článku přehlédl.Právě je na webu: http://my.opera.com/desktopteam/blog/... ke stažení Opera Next 16.0.1196.14, která ihned po nainstalování a spuštění hází tuto chybu: Vstupní bod procedury Credunpackautheticationbufferw se nepodařilo v dynamicky propojované knihovně credui.dll nalézt. Jak je vidět, tak ti diletanti si to ani nevyzkouší a už to honem hodí na web.Teď jsem ujistil, že na soubor credui.dll se odkazuje soubor autoupdate.exe, který je v instalační složce této Opery. Když do této složky nakopírujete autoupdate.exe z verze Opera 15, tak chyba zmizí. Jak je vidět, tak soubor autoupdate.exe sice změnili, ale zapomněli do složky nakopírovat soubor credui.dll na jterý se odkazuje. Bože, to jsou ale diletanti.Mimochodem, to co tvůrci Opery vydávají za inovační krok, tak je jen z nouze ctnost. Co také měli dělat, když tvůrci původní Opery postupně začali odcházet a proto se Opera začala zmítat v chybách, které v jedné verzi zmizeli a v další se opět vrátili. Proto tito chytrolínové sáhli po jádru Chrome, protože si mysleli, že to bude snazší a že to zvládnou i bez těch odešlých odborníků.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (12)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 07. 2013 11:15

pouzivam operu 15 uz od alpha verze a nemuzu si stezovat :)
jednoduchy rychly co vic si prat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
19. 07. 2013 11:11

Já od prohlížeče vyžaduju jenom 2 funkce - že bude korektně zobrazovat weby a blokovat reklamy, nic víc nepotřebuju, proto je Opera optimální volba, je kupodivu znatelně rychlejší než Chrome, a to i Flash, který není integrovaný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (10)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor