reklama

Twitter: neustávající obliba a slibná budoucnost

Twitter je oblíbený nejen mezi uživateli, ale také u novinářů a firem. Zaznamenává velký růst, ale přesto stále svým provozovatelům nic nevydělává. Jim to však zatím moc nevadí...

Vzhůru, až nad mraky

Sociální síť Twitter zaznamenává stále strmý nárůst návštěvnosti i uživatelů. Přestože se zdálo, že v květnu zájem o tuto službu začal polevovat, v červnu už byl zase v plné kondici a zaznamenal prudký nárůst návštěvnosti.

Analytická společnost comScore zaznamenala u Twitteru v červnu nárůst 19 %. Za jediný měsíc na Twitter zavítalo o 7 miliónů nových unikátních návštěvníků více a v červnu se jich tedy na Twitteru sešlo 44,5 miliónů. Z toho je přibližně 20 miliónů uživatelů z USA, zbylých cca 55% pochází z ostatních zemí celého světa.

Klepněte pro větší obrázek
Růst návštěvnosti zaznamenaný comScore

Stejné průběhy ukazují i jiné analytické nástroje, jako Alexa, Compete nebo i Google Trends. Twitteru se daří také díky tomu, že je velmi oblíben médii. Sami novináři službu využívají jako nejrychlejší informační zdroj a Twitter je v článcích také jako zdroj uváděn. Obliba Twitteru u novinářů zajišťuje také to, že o této službě častěji píší (důkazem budiž i tento článek). Web Mashable uvedl zajímavé odhady na základě měření Advertising Age, podle kterých má Twitter v médiích prostor odpovídající hodnotě 48 miliónů dolarů jen za uplynulý měsíc. Je to mimochodem 80× více než v případě nového vyhledávače Bing od Microsoftu.

O oblibě Twitteru svědčí také červencové výsledky služby Social radar, která napříč nejrozšířenějšími sociálními službami, ale také blogy či médii, monitoruje značky, o kterých se nejvíce mluví. Číslem jedna za červenec je právě Twitter, který předstihl iPhone, Google a Facebook.

Klepněte pro větší obrázek
Také Google Trends ukazují, že zájem o Twitter ve vyhledávači neopadá

Nafukovací sklad informací

Twitter využívají jak již zmiňovaní novináři, tak i samotná média, jako informační kanál pro ty nejdůležitější události (také Živě.cz má svůj Twitter). Nejen média, ale i firmy se pustili do „twittování“. Kdo chce sledovat novinky nebo zákulisní informace nějaké společnosti, má často díky Twitteru tuto možnost. Podle aktuálních zjištění má 54% firem z prestižního žebříčku Fortune 100 svůj účet na Twitteru.

Jenomže ať už je Twitter oblíbený jak chce, stále nevydělává. A to je v dnešní době pochopitelně jedna z klíčových podmínek dobře fungující služby. Představitelé Twitteru nedávno odhalili, že kontextovou reklamu nechtějí na Twitter pustit. Ono je to i logické, protože značná část uživatelů Twitter používá skrze klienty a na webovou stránku Twitteru ani nezavítají. Výdělek by měly přinést placené nástroje. Zatím není jasné, jaké nástroje to budou, ale zaujmout by podle provozovatelů měly pokročilé uživatele a firmy. Kupodivu se Twitter nemá k inkasování peněz za uvolněné API, resp. za desktopové či mobilní klienty. Za pokročilé programy se běžně platí, ale provozovatelé služby z nich nedostanou ani cent. Ale to možná také přijde.

Neprodáme, ani Facebooku za půl miliardy

Ale právě otevřenost, nevtíravost a „nekomerčnost“ služby je pravděpodobně také jednou z hybných sil jejího masivního rozvoje. Provozovatelé vidí ještě dále do budoucna, kdy bude Twitter masivně rozšířen a bude poskytovat ohromnou databázi stále se aktualizujících informací. A ta bude mít obrovskou hodnotu. Už nyní má o Twitter vážný zájem Google a s konkrétní nabídkou 500 miliónů dolarů přišel i Facebook. Majitelé Twitteru ale vzkazují, že není na prodej.

A jak je na tom konkurenční Facebook? Ten má daleko větší uživatelskou základnu a jeho obliba roste podobně jako Twitter. Facebook je ovšem vnímám trochu jinak – je to více soukromá služba, kde se tvoří uzavřené skupiny přátel. Kontakty se musí navzájem potvrdit a k dispozici je multimediální obsah a obrovské množství doplňkových aplikací. Facebook je sice oblíbený, ale ne tak „úderný“ a jednoduše funkční jako Twitter. Také firmy se zde tolik neangažují – ze zmiňovaného žebříčku Fortune 100 jich aktivní stránku na Facebooku udržuje jen 29%.

Tipy pro sledování:

Témata článku: Sociální sítě, Budoucnost, Twitter, Alexa, Cent, Radar

10 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Nick76 5. 8. 2009 23:16:01
    RSS Readerem je pořád rozšířenější, pár jich je na...
  • Jan Čapek 5. 8. 2009 19:56:14
    "zapomeňte na RSS čtečky.." To je právě dle mě nesmysl. Tyto dvě...
  • Pavel Nygrýn 5. 8. 2009 18:59:40
    Kdo porovnává Twitter s RSS čtečkou, ten ho nevyzkoušel :) RSS přináší...
reklama
Určitě si přečtěte

Pojďme programovat elektroniku: Sestavíme si mobil a pošleme SMS

Pojďme programovat elektroniku: Sestavíme si mobil a pošleme SMS

** Kolik stál váš mobilní telefon? ** Základní GSM modem koupíte za stovku ** Umí telefonovat, posílat SMS a zvládne i GPRS

13.  1.  2017 | Jakub Čížek | 26

Do nitra zákeřného ransomwaru. Takto vypadá útok na počítače personalistek

Do nitra zákeřného ransomwaru. Takto vypadá útok na počítače personalistek

** Jmenuje se Rolf a chce práci ** Jeho životopis je ale trošku jiný ** Rolf je totiž ransomware

11.  1.  2017 | Jakub Čížek | 44

Auta budoucnosti: V tomto se budete za pár let vozit

Auta budoucnosti: V tomto se budete za pár let vozit

** Velký prostor patřil na letošním veletrhu CES automobilům ** Automobilová budoucnost je elektrická a inteligentní ** Podívejte se, jak je vývoj futuristických autonomních aut daleko

12.  1.  2017 | David Polesný | 34


Aktuální číslo časopisu Computer

99 nejlepších programů pro váš počítač

Zvykejte si na umělou inteligenci

Velké testy PC zdrojů a gamepadů

Alternativní zdroje energie

reklama
reklama