Tři roky s GDPR. Bolelo to, ale marketing přežil a dokonce vyspěl

Na konci května uplynuly tři roky od okamžiku, kdy se na scéně se objevilo GDPR. Po třech letech od změny legislativy v oblasti nakládání s osobními údaji je možné tvrdit, že očekávanou pohromu nařízení nepřineslo, naopak se některé marketingové nástroje staly transparentnější a férovější vůči klientům.

Unijní nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR) vneslo v květnu roku 2018 nejistotu nejen do škol a lékařských ordinací, ale i do oblasti marketingu. Novela výrazně zpřísnila pravidla pro rozesílání obchodních sdělení a omezila možnosti firem při budování a správě databáze kontaktů.

„Před květnem 2018 splňovala chystaná nařízení GDPR asi jen čtvrtina marketingových databází. S nástupem nové e-mailingové éry už například nebylo dále možné přechovávat v databázi osobní údaje lidí, kteří k takovému kroku nedali prokazatelný souhlas. Zároveň vyvstala povinnost s údaji nakládat jen v zákonem definovaných případech a po nezbytně dlouhou dobu,“ popisuje změny Břetislav Strnad ze společnosti Webkomplet, která se zaměřuje na e-mail marketing.

Pokračování článku patří k prémiovému obsahu pro předplatitele

Chci Premium a Živě.cz bez reklam Od 41 Kč měsíčně
Váš názor Další článek: U Venuše se potkávají dvě sondy. Každá letí jinam

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , ,