Bylo zajímavé sledovat ten vývoj, kterak šotouši udávali směr. Babitron byl pro ČD a SŽDC fuj, interní data, musíme tomu zabránit. Když zjistili, že to nepoužívají jenom šotouši, tak to ponechali v šedé zóně, ale neukazovat příliš konkrétní historii zpoždění. Později se najednou vytasí se svou službou ČD a pak i SŽDC, která to dlouho měla na zastaralém silverlightu. Podobné to bylo s řazením. Šotouši si sepisovali řazení, případně si pomáhali s těmi, kdo z jejich řad pracovali u dráhy. Zas šedá zóna, interní inforamce, blabla. Nějakou dobu tu byla služba, která online ukázala aktuální řazení vlaku (včetně typu loko) i historii zpoždění. Tomu SŽDC zařízla přístup. Nicméně teď najednou je řazení součástí aplikace ČD, sic ne tak podrobné. I takové zpoždění v IDOS se tam dostalo poté co si to šotouši zpracovávali po svém. Nebo mimořádnosti, které měly dokonalou FB stránku spravovanou dobrovolníky strojvedoucími, kterou ČD zařízly. Prostě šotouši tu udávají vývoj IT vztahu ČD/SŽDC - veřejnost. Naštěstí se jich stále dost nachází uvnitř těchto společností a sem tam se jim povede přesvědčit vedení k posunu do 21. století. Díky bohu za to, v porovnání s jinými zeměmi jsme v tomto opravdu daleko (porovnejte se Slovenskem a Polskem, to je UI tragédie, ale i takové Rakousko pokud chcete něco jiného než jízdenku od-do, tak to je peklo)