Střední třída grafických karet je právem nejsledovanějším segmentem. Modely, které do ní spadají, nabízejí zpravidla výborný poměr cena/výkon a jsou také nejčastější náhradou laciných grafik z hotových počítačových sestav. Jak si vedou současné novinky (Radeon X1800 GTO, GeForce 7600 GT a 7600 GS) proti už zavedenější konkurenci (Radeon X1600 XT) nebo dokonce dlouhověkému vládci střední třídy (GeForce 6600 GT)?
Hardware |
Procesor |
AMD Athlon 64 X2 3800+ @ 4600+ (2,0 @ 2,4 GHz, Manchester, 2× 512 KB L2 cache) |
Základní deska |
Sapphire Pure Innovation PI-A9RX480 (ATI Radeon Xpress 200P) |
Paměť |
2× 1024 MB Corsair DDR 480 MHz 2,5-3-3-8 |
Pevný disk |
Western Digital Caviar SE16 2500KS, 250 GB, 7200 ot., 16 MB cache, SATA |
Napájecí zdroj |
Nexus NX-4090 (400 W, 12V1: 14A, 12V2: 15A) |
Ovladače, software |
Operační systém a DirectX |
Windows XP Professional SP2, DirectX 9.0c |
Ovladače |
nVidia ForceWare 84.21 pro karty GeForce |
ATI Catalyst 6.3 pro karty Radeon |
Teoretické testy |
3DMark06 |
3DMark05 patch 1.2.0 |
3Dmark03 build 3.6.0 |
3Dmark2001 SE |
Aquamark 3 |
Herní testy |
Half-Life 2 |
Half-Life 2: Lost Coast |
Battlefield 2 |
X3: Reunion |
Serious Sam 2 |
Far Cry 1.33 |
F.E.A.R. |
Splinter Cell: Chaos Theory |
Painkiller: Battle Out of Hell |
Richard Burns Rally |
Call of Duty 2 |
Unreal Tournament 2004 |
Doom 3 |
Wolfenstein: Enemy Territory |
Chronicles of Riddick: EFBB |
IL-2 Sturmovik: Forgotten Battles |
Všechny testy proběhly s vypnutým odkládacím souborem (swap file).
V teoretických benchmarcích jsem testoval s implicitním nastavením, ve hrách potom většinou s maximálními detaily, trilineárním filtrováním, S3 kompresi textur jsem nevypínal. V ovladačích byla vypnuta vertikální synchronizace a všechna nastavení ponechána na implicitních hodnotách – kvalita (Quality setting). Kde to bylo možné, vypínal jsem zvuk.
Zkratky v grafech
AF ... anizotropní filtrování
AA ... anti-aliasing
Není-li řečeno jinak, proběhly všechny testy s 32bitovou barevnou hloubkou.