Světový Internet v prvním měsíci prázdnin opět slušně stoupl

Jak se zdá, byl prázdninový pokles českou specialitou – ale proč?
Pravidelné průzkumy věhlasného Media Metrixu se objevují poněkud později než český iAudit, ale není divu: prozkoumat celosvětový internetový trh s jeho sto milióny uživateli a desítkami miliard zobrazených stránek je přece jenom o něco náročnější úkol. Nyní tedy máme od Media Metrixu výsledky za červenec.

Podle nich stoupl v tomto měsíci celkový počet uživatelů světového Internetu o velice slušných 4,5 %, na 122 miliónů lidí (tedy toto je počet lidí, který užíval Internet v červenci). Kdo sleduje český iAudit, ví, že v červenci byl zaznamenán nemalý pokles, a srpen taky zrovna nebude ukazovat bůhvíjaká čísla. Proč jsou tyto dva trendy odlišné, není úplně jasné – vymlouvat se na „horké léto“ moc nezní, protože bylo na severní polokouli, která je pro Internet podstatná, horké všude, a prázdniny mají v jinou dobu taky pouze školáci někde v Austrálii.

Ještě s větší závistí můžeme sledovat výsledky v e-komerci. Podle eRatings.com navštívilo internetové obchody v červenci 52 mil. návštěvníků, o 7 % více než v červnu, a tedy 42 % všech uživatelů Internetu. Mezi návštěvníkem a nakupujícím je rozdíl – u webů jako, je třeba Amazon.com či eBay.com, nakupuje jeden z deseti návštěvníků, takže se zase tak úplně těmito čísly zaslepit nedáme. Stejně je ale návštěvnost např. eBay.com úžasná – zpráva tvrdí, že každý desátý uživatel Internetu na světě aspoň jednou navštívil v červenci eBay.

To ale pořád není nic proti největším gigantům. Yahoo zaznamenalo v červenci 66 mil. návštěvníků, tedy přesně polovinu celosvětové internetové populace, AOL dohání s 62 mil. a MSN.com taky není příliš vzdáleně třetí s 50 mil.

Hrst čísel doplníme několika dalšími zajímavými údaji, které mohou být poučné pro správce a provozovatele českých webů. Průměrný počet „sessions“, tj. návštěv Internetu, je ve vyspělých západních zemích 17 za měsíc; průměrný počet unikátních webů navštívených za měsíc jedním uživatelem je 11. Průměrný počet shlédnutých stránek uživatelem je 673 (vzestup z 637 z minulého měsíce – lidé využívají Internet stále intenzivněji), průměrná doba návštěvy Internetu je 38 minut. Jedna méně příjemná zpráva pro inzerenty: průměrná klikatelnost (CTR) tzv. horního banneru je 0,51 % (před měsícem 0,52 %). Komentáře si český uživatel jistě doplní sám…

Diskuze (7) Další článek: Technologie návrhu PCB od MentorGraphics i pro další firmu

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , ,