Svatá země povstala z popela

Spojení modelovacího programu s uměleckými ambicemi nemusí být vůbec odtržené od reality. Díky jednomu britském umělci vzniknul neuvěřitelný prostorový model Jeruzaléma a na jeho základě pak obraz o ploše 10 metrů čtverečních.
Spojení modelovacího programu s uměleckými ambicemi nemusí být vůbec odtržené od reality. Díky jednomu britském umělci vzniknul neuvěřitelný prostorový model Jeruzaléma a na jeho základě pak obraz o ploše 10 metrů čtverečních.

Tím umělcem je Ben Johnson a použitým programem architektonická MicroStation TriForma. Projekt modelu Jeruzaléma vzniknul jako už druhý v řadě po podobným způsobem ztvárněném Hong Kongu. Johnson získal potřebná data jak vlastními skicami, tak z fotografií z vyvýšeného místa nad městem. Řešením bylo strávit dlouhé hodiny v helikoptéře nad Jeruzalémem a kreslit a pořizovat fotografie, nebo použít modelovací program a práci si tak výrazně usnadnit. Zelenou dostalo druhé řešení, díky kterému vzniknul kompletní 3D model Jeruzaléma, jak je vidět z olivového pahorku „Mount of Olives“. Počítačový model umožňuje dokonce simulovat libovolné fáze dne, není tedy nic snadnějšího, než si nechat zobrazit tvář Jeruzaléma ráno, v poledne či při západu slunce.

Na základě modelu pak Johnson vytvořil obraz, na jehož práci včetně skic by jinak potřeboval v přepočtu 9 „člověkolet“. Na barvě se při finální kresbě nešetřilo, celý tým spotřeboval 60 litrů barvy, 8 000 čepelek do skalpelů, 38 kilometrů maskovací pásky a asi 500 plechovek sprayů s různými odstíny akrylátové barvy. Výsledek je prozatím umístěn v londýnské Royal Academy, koncem letošního léta pak bude natrvalo převezen do Davidova muzea ve Starém městě v Jeruzalémě.

Johnson má dnes už další dva požadavky na podobné „portréty měst“, na Londýn a Meku. Při své práci prý opět využije produktů Bentley, zvláště u Meky. Protože není muslim, nesmí ji navštívit a malovat. Celý model a výsledný obraz tak vznikne jen z fotografií a topografických dat.

Váš názor Další článek: Chatujete spisovně?

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,