Mikroblogovací síť a stejnojmenná společnost Twitter po dvou letech mění svého hlavního šéfa. Evana Williamse ve funkci vystřídal Dick Costolo, který se tak v krátké historii firmy stává už třetím nejvyšším představitelem. K výměně nedochází z důvodů nespokojenosti s dosavadním vedením, ale kvůli jakémusi poslání a úlohám jednotlivých šéfů.
Jack Dorsey, který stál v čele Twitteru na jeho počátku, měl za úkol definovat Twitter. Co vlastně měl být zač, jak měl fungovat a zajistit jeho technologickou stránku. Jakmile byla tato úloha hotová, na dva roky ho vystřídal spoluzakladatel firmy Evan Williams. Ten měl za úkol především růst Twitteru z hlediska uživatelů a snažil se dostat službu do všeobecného povědomí.
Přeměnit Twitter v mašinu na prachy
A to se mu podařilo. Twitter neustále roste, počet zaměstnanců se za dva roky z 20 zvýšil na 300, počet twítů za den se z 1,25 milionu zvýšil na 90 milionů, zejména v USA Twitter používají celebrity a významné mediální domy. Ke konci Williamsovy éry se navíc do provozu postupně začala zavádět nová webová podoba Twitteru a firma se výrazně angažovala také v mobilních aplikacích.
Dick Costelo je považován za velice dobrého finančníka, který by měl aktuální pozici Twitteru zúročit.
Williams tedy udělal vše pro to, aby Twitter byl připraven vydělávat peníze. A z toho důvodu nyní nastupuje Dick Costelo, který má prozatím nepříliš výrazné příjmy přeměnit v mnohem aktivnější mašinu na peníze. Využít by k tomu měl již zavedených služeb jako Promoted Tweets (placené a upřednostňované twíty), doporučené Twitter účty pro sledování či třeba účet @EarlyBird. Costelo by měl být zodpovědný za brzký finanční růst Twitteru, který už je z mnoha pohledů žádoucí.
Populární síť by totiž v co možná nejbližší době měla předvést, jaké peníze je vůbec schopná generovat. Případná bublina a neschopnost nalézt značně vynášející obchodní model by totiž mohla ohrozit případnou primární emisi akcií a znamenalo by to také špatné zhodnocení investorů.
Zakladatelé a majitelé Twitteru Biz Stone a Evan Williams nechtějí své nejmladší dítko prodat. Už několikrát byli v hledáčku významných společností, včetně Googlu či Applu. Googlu už dříve prodali blogovací platformu Blogger.