SSD v praxi: pomůže k výkonu staršímu notebooku?

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 97

Názory k článku

28. 02. 2011 12:48

Chtel bych se zeptat proc nebyl pouzit 64-bitovy operacni system a jaky by mel vliv na chod ssd. A druha otazka se tyka ssd disku do mini pci-e pozic v notebooku, jelikoz mam jednu tuto pozici volnou a chtel bych zde umistit 64GB systemovy disk. Lze z nej bezproblemu bootovat a jaky bude priblizne dopad na rychlost systemu oproti sata 2,5 palcovemu disku, ktery je nyni systemovy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 02. 2011 20:14

Tecik:Moc prozivate rychlosti, spis je hruby parallelni pristup, kdyz pustite postovniho klienta, ktery pracuje s lokalni DB, pak k tomu prohlizec (ikdyz chrome je tak dobry, ze i na SATA disku je mega rychly), pak nejaky AV + prace + hudba a to je pak docela zahul... Na ssd zadne "lagy"... a to je pro me nejvetsi bonus.. jooo a pak to, ze je tichy... extra tichy... myslel jsem ze zvuk dela vetrak, ale neni to pravda.... disk dela mrte moc...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 02. 2011 19:57

fakt uzasny testovat nejdrazsi disk z te nejnovejsi serie, ktera se ani neprodava, navic kdyz byl photoshop otevreny pred chvili tak to je jasny ze se to otevira opravdu bleskove, ono totiz nejake to nacitani v RAM tak to nejak tak umi windows 7 i na linem mechanickem disku . . hlavne ze me ze serie G2 Intel X25-M 80GB to takhle rychle proste Adobe Photoshop CS4 proste neotevira !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 02. 2011 16:52

Námět na test: Mohli byste otestovat rychlosti SSD vs WD Caviar Blue WD5000AAKX 3.5" 500GB vs. WD Caviar Black WD5002AALX 3.5" 500GB ??? Jsou to sice plotýnkový, ale jsou taktéž jako SD dělány na 6Gbps... Ten snížení čekání ve vašem testu bylo očekávatelné, je to právě ten poměr standardního disku (4Gbps) a SSD (6Gbps), tedy to co je při SSD 20s by melo byt pri normalnim disku 20s*6/4 = přibližně 30s + rozjezd a čas strávený naváděním paciček... Ale opravdu by mě zajímalo, jak je to s těma WD diskama, které jsou dělané na stejnou propustnost jako SSD...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
25. 02. 2011 14:49

Nějak mi chybí velmi důležitý test - a to porovnání časů hibernace (uložení RAM na disk)...
Dále mi také přijde divné, že se zrychlila doba uspání, kde se disk vůbec nepoužívá... Nebo mi něco uchází?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
25. 02. 2011 12:15

je to stara vec. osobne jsem mel v NTB take SSD a nemohl jsem si ho vynachvalit ! osobne doporucuji. pokud pousti treba takovej OUTLOOK s 4GB OST souborem. tak je az k nevire jak dlouho to treva na takovem disku s 5400 otackami...ny system bych bral minimalne urcite 64gb 32gb je malo. kde pak nacpu slozku WINSXS......

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 02. 2011 08:15

Vlastní zkušenost se SSD nemám. Někde jsem četl, že SSD má omezený počet přepisování, proto se například nepoužívá defragmentace a nedoporučuje se na aplikace, kde se předpokládá, že k přepisování dat bude často docházet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
24. 02. 2011 21:14

Existují nějaké SSD disky v provedené ExpressCard? Našel jsem něco od Verbatimu a od Transcend , ale rychlosti nic moc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
24. 02. 2011 20:42

jenom by chtelo jeste vysvetlit neznalejm lidem (co uz asi objednali SSD ze na Win XP maj s SSD smulu, je potreba jet na W7, WXP ten SSD disk neumej "obhospodarit" a za cas bude system pomalejsi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
24. 02. 2011 19:53

Slintám hoši ...
Pánovi Polesnému ďakujem za pekné video. Už len nájsť v lete nejakú tú brigádu a upgrade môjho ThinkPadu bude to prvé, čo so zárobkom urobím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 02. 2011 18:34

@Xawer XP neumi TRIM, ale existuji utility ktere to udelaji, jen se ten prikaz nebude posilat automaticky, ale bude to muset cas od casu udelat sam uzivatel. Jinak jedine na co se musi dat pozor jsou ruzne dfragmentacni nastroje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 02. 2011 18:13

Velmi pekny test. dik

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
24. 02. 2011 17:14

Tak ja nevim, ale ze bych tam videl zas az tak razantni zrychleni, kvuli cemu bych letel si SSD koupit...?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 02. 2011 16:25

nejak mi vypadlo oznaceni notebooku, je to vetsi notebook, ci to je notebook Dell D430 ?
(vypada jako D430) my ho totiz mame v rodine, on tam ma 1,8 " malicky - ZIF disk kteryje sice v pohode, ale zajimalo by mne jak by se to zlepsilo kdyby se tam soupnul ZIF disk SSD
(ktery je u nas celkem problem sehnat) a jestli vubec by se to zlepsilo - ty male SSD jsem slysel ze to
neni nic moc (oproti mainstreamu 2,5") ktery ,,ZIF" kdyztak doporucujete ?prace v tom Dellu D430 je celkem svizna i tak . . video tam nestrihame . .nevite taky jaky jestli je nastupce D430tky ? D440 nikde nevidim . .dale mi chybi info o tom jestli ma clovek vypnout SWAP ci nema (nemam to vypnute, rekl bych ze to nevadi)
pak asi taky zalezi jaky ssd to je, takhle bleskove me totiz na stolnim SSD neotvira Photoshop CS 5i kdyz to je jinak skvely ssd Intel 80 GB G2 (X 25 M)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

A pokud bych chtěl 2 TB SSD , tak bych musel vypláznout přes 215.000 kč !!
http://www.alza.cz/ocz-z-drive-r2-p88-2048gb... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
24. 02. 2011 15:36

Ja cekam na 25nm Intel SSD, dle roadmap Q1 2011. Tak snad nebudu dlouho cekat. Proti memu plotnovemu disku 1.8" Toschiba to bude raketa.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
24. 02. 2011 13:58

Já už to píšu do diskusí rok. Kupte si SSD pouze na systém. Na nic jiného třeba není. 32GB koupíte od OCZ za dva tísíce. PC vám zrychlí v případě čtyř jádra více než o 100%. Nárůst u her není tak výrazný jako u systému. Takový nárůst výkonu žádným procesorem nedoženete. Hlavně porovnejte cenu nějaké více jádra a 32GB disku. Koupení SSD je už rok nejlepší zrychlení systému, jaké můžete zažít. Všichni, co už to udělali, si Windows na normální harddisk už nevrátí. Do notebooku by mohli výrobci dát SSD na systém a normální disk na data. Jenomže to by pak prodávali strašně rychlé notebooky do 15 tisíc. Mnohem výhodnější pro výrobce je, dávat do notebooku jenom větší SSD a prodávat takový notebook za 30 i více tisíc s tím, že jde o revolučně rychlý notebook. Jinak jsem tu ještě četl v diskusi, že SSD pískal. No oni se stále prodávají různě vadné modely. Je třeba nakupovat vysloveně podle značky. OCZ mám prověřený. Obě moje PC běží na 32GB Vertexu a fakt bych se nechtěl vracet k harddisku, který má kolikrát 10x delší prodlevu. Ty testy totiž ukazují jen něco, ale zrychlení systému je extrémní ve všech případech, kamkoliv v nastavení systému kliknete, vše je okamžitě zobrazeno.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
24. 02. 2011 11:41

Dá se tento disk už běžně koupit? Našel jsem, že jej mají uvést 1. března.A taky by mě hodně zajímala spotřeba - protože Kingston (SSDNow V100 128 GB), který teď mám, je docela žrout

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
24. 02. 2011 10:17

Po výplatě si pro něj jdu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
24. 02. 2011 09:57

SSD jak na co no, pokud jste warezáci tak určitě ne , pokud nemáte pár desítek tisíc někde bokem. Ale mít pracovní notebook, ve kterém hodně kopíruji, komprimuji, otvírám,... (a nemám tam hromadu filmů a her) tak bych si SSD asi pořídil, moc to zefektivní práci .. A někdy i ušetří nervy.Jinak děkuji panu Polesnému, tento článek se mi hodí na ročníkovou práci o SSD discích

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
24. 02. 2011 09:56

Taky o tom už dlouho přemýšlím do mého PC. Phenom II X4 965, ATI 5770 1GB, 1TB SATA 6Gbps,
Ale stále mi to přijde dost peněz. Podle hodnocení Win7 je největší brzda HDD. Věřím že bych nebyl zklamaný a rychlost by se ještě zvýšila ale těch peněz.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
24. 02. 2011 09:56

Pěkné video. Razantní zrychlení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 02. 2011 09:38

Nedalo mi to a zkusil jsem změřit start PC, protože konfigurace je podobná (Athlon64@2500MHz,2GB RAM), jen s tím rozdílem, že mám asi 2 měsíce od instalace a místo Win7 mám WinXP. A výsledek?...36s není na "zajeté" PC vůbec špatný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 02. 2011 09:26

Třeba by bylo ještě dobré napsat jaká je vlastně velikost disku... v článku je na jednom místě napsáno 128GB a na druhém 120GB... výrobcem uváděná velikost 120GB .. a po naformátování má kolik GB uživatel k dispozici ???
na obelhávání uživatelů neformátovanou kapacitou už nic nevidíme.... na placení výpalného za uchovávání nelegálního obsahu už také ne... tak proč nás nenatáhnout množstvím náhradních GB...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
24. 02. 2011 09:25

Test 4 – otevření DOC (otevření rozsáhlého, 1 MB velkého dokumentu v doposud nespuštěném programu Word)
HD: 10 s
SSD: 2,4 sNějak mi nejde do hlavy tento výsledek. Mě se na klasickém plotnovém disku (WD Scorpio, 500GB, 7200rpm, 16MB) na 4 roky starém notebooku (C2D 2.16GHz, 3GB RAM, Win7) otevře 1 MB DOC v doposud nespuštěném Wordu za 2 sekundy. A to instalaci Windows rozhodně nemám čistou, ale zhruba 2 měsíce starou (tehdy jsem kupoval ten disk).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
24. 02. 2011 09:04

Je to hezká věc, ale bohužel to podle mě má jednu takovou menší nevýhodu. Jak je disk zcela tichý, tak jsem si potom začal všímat pískání z notebooku (především ve zcela tiché místnosti). Jak byl člověk zvyknutý, neustále poslouchat nějaké zvuky, tak najednou to pro mě bylo docela na zbláznění. Disk jsem tedy raději vrátil a stále pracuji na normálním HDD a jsem spokojen.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
24. 02. 2011 08:17

Pný súhlas s článkom. Ak si chcete spohodlniť prácu alebo predĺžiť životnosť notebooku kúpte si SSD. A na bežnú prácu (office, internet) Vám stačí aj 64 GB. Osobne som SSD inštaloval na 5 ročný Asus V1J plus Win7 a o kúpe nového notebooku už ani nerozmýšľam. Pri SSD platí porekadlo: Treba raz vyskúšať ako 10x o tom len čítať. A zaručujem Vám, že po skúške už klasický disk nikdy nebudete chcieť.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
24. 02. 2011 06:35

To měření je zcela špatně.
moje XP taky najede za 36 vteřin a to už mám instalaci hodně starou ale až to najede tak tomu trvá 5min zapnout anit-vir a ostatní programy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
24. 02. 2011 06:19

Pár čísel získaných ve stejném duchu je i zde:
http://nesklizeno.blog.root.cz/2011/02/13/ssd-ssd/...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 02. 2011 04:23

mohu se zeptat jak jste to merili ze mate vysledky na tisiciny sekundy?Pri startu, tak dvakrat denne usetrite 40% casu - WOW!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
24. 02. 2011 01:46

Pardon, ale dát 4k za ubohých 120gb..?! OCZ před dvěma lety slibovala, že se ceny ssd srovnají s hdd.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět

No výkon/rychlost je znatelná ,ale mě jde o místo v NB mám tam ted 2x 640GB HDD a představa o výměně za SSD 120GB + 640GB není moc dobrá jen hry,office,corel,nero a pár menšího software mi zbaští 300GB a to už by mě začalo místo tížit. Samozřejmě nám ještě 2x 750GB HDD v externím provedení ,ale to používám spíše na zálohu. Kdyby ,ale udělal NB na tři disky tak bych neváhal koupil bych Kingston 64GB jen na OS. Ale za takovéto situace ne ne. Až bude 512GB SSD za 6.tis tak bych do toho klidně šel ,ale jinak ne. Já si ještě pár let počkám až se ceny sníží. Ale jinak výborná ukázka a okomentování.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
24. 02. 2011 00:41

Výhody další
*A pokud Nám spadne notebook třeba ze schodů tak máme data v bezpečí.
*A co stránkovací soubory to by mě zajímalo o kolik je to lepší. Dle mého názoru tam bude rapidnější zrychlení.
*A nemusíme defregmentovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (10)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
24. 02. 2011 00:28

Test 6 – usínání a probouzení
Nejak nemuzu pochopit, proc tady byl rozdil. Pokud se teda opravdu jednalo o uspani "Suspend-to-ram" tak tady vsechny data zustanou v pameti, ktera je stale napajena a s diskem se nijak nepracuje jako v pripade Suspend-to-hdd. Tak nechapu jak muze vymena disku mit vliv na neco, kde se ten disk nepouziva.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (9)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor