Spam prý nijak neničí e-mailový marketing

Diskuze čtenářů k článku

Jarek  |  27. 08. 2003 13:39

... ze SPAM u me znicil veskerou ochotu cist i rekneme "vice seriozni" nabidky. Kdysi jsem se rad probiral komercnimi nabidkami (a priznam se, ze jsem i parkrat neco zakoupil), ale jen do te doby kdyz jich chodilo par do tydne. Jakmile mi zacalo chodit denne 10 a vice nevyzadanych emailu, proste jsem rezignoval a vsechno mazu. Je to jak s televizni reklamou. Kdyz reklamni blok trva 5 min, casto se na nej podivam, protoze jsem proste liny prepinat. Ale kdyz je vyrazne delsi, nevaham se mezitim podivat na jine programy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  27. 08. 2003 13:01

Autor je podle mě zbytečně skeptický k účinnosti emailových kampaní. To číslo může velmi dobře odpovídat. Velká část úspěšných .com projektů by mohla vyprávět, jaké úspěšnosti dosahovaly.
<br><br>
Vhodnost HTML emailů - 40 %? Tak to považuji za přinejmenším divné. Naopak řada průzkumů naznačuje, že neustále stoupá podíl lidí schopných otevřít HTML emaily. Někde jsem četl, že i AOL useři už většinou mají verzi klienta s podporou HTML emailů.
<br><br>
Přiznám se, že jsem na zpochybňování HTML emailů alergický. Textové mají tolik nevýhod, že by o nich měl marketér uvažovat jen ve zvláštních případech. Špatná podpora značky, příšerné možnosti formátování + neefektní design, interaktivita na bodu mrazu (nemožnost např. složitějších tabulek), snadná propojitelnost s mateřským webem (prolinkování), velká délka a prokouknutelnost partnerských linků, problémy se zalamováním delší odkazů (jelikož je třeba dělat pevné odrážky po nějakých 60 znacích) atd...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  26. 08. 2003 08:16

Ono je to těžké. Jeden čas nám do práce chodilo množství pošty a z obavy před další jsme nikde neuváděli náš mail. Žádné registrace, nic. Jenže jak poznám firmu která nás chce zavalit poštou a která ne ? Třeba www.eu-profit.com . Je to spam nebo ne ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fotr  |  29. 08. 2003 14:04

tvůj příspěvek? ano, je to spam

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Táborský  |  25. 08. 2003 23:45

Je videt, ze pan autor patri k tem, kteri neumi pracovat s reklamni postou, kdyz se divi jeji uspesnosti. Obcas dostavam take takove "reklamni" maily i od velkych prodejcu a nestacim se divit. Na nasem obchode (http://www.bartsport.cz) tuto formu propagace pouzivame. Samozrejme nase zakazniky do niceho nenutime, musi se dobrovolne prihlasit k odberu nasi reklamni posty. Dale je potreba vhodne formulovat mail -- nesmi byt moc dlouhy, nesmi chodit moc casto a musi byt v cistem ASCII atd. V takovem pripade pak dosahujeme uspesnosti cca 15% (merene tim, kolik lidi kliklo na nejaky odkaz v mailu).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
asdasd  |  26. 08. 2003 07:06

no jo, porad jeste par naivku zkous clicknout na unsubscribe...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Táborský  |  26. 08. 2003 09:39

Nechapu vasi poznamku. Samozrejme odhlaseni funguje a pokud tak zakaznik ucini, nedostane od nas uz nikdy nic. A do statistik se to samozrejme nepocita.

Prijde mi, ze tu vsichni vidite reklamu jako nejvetsi zlo na planete. Vsichni asi obdelavate sva policka a zijete z toho co kde ulovite a vypestujete. Pocitac jste si taky vyrobili z vlastnich zdroju. Reklama je totiz soucasti nasi ekonomiky a bez ni bychom byli o pekny kus pozadu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
venca  |  26. 08. 2003 10:13

nesmi chodit moc casto a musi byt v cistem ASCII atd. V takovem pripade pak dosahujeme uspesnosti cca 15% (merene tim, kolik lidi kliklo na nejaky odkaz v mailu).

Tomu nerozumim, tak kdyz je to v cistem ASCII, tak jak tam muzou bejt nejaky odkazy?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Táborský  |  26. 08. 2003 12:32

Tomu nerozumim, tak kdyz je to v cistem ASCII,
tak jak tam muzou bejt nejaky odkazy?

V ciste textove podobe, treba takto:
http://www.bartsport.cz

Vetsina mail klientu tento odkaz prelozi do "klikatelne" formy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Matoušek  |  25. 08. 2003 18:40

Zdravim, nevite nekdo, jak by mel takovyto email vypadat? Kdyz by melo byt vilem emailu aby lidi klikli na URL, tedy propagace noveho webu? Diky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Spacer  |  25. 08. 2003 18:04

Jezismaria o com sa to tu bavite!!! Uz aby začala škola.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jo Spammer  |  25. 08. 2003 17:12

<script type = "text/javascript">document.location.href ="http://www.zive.cz"</script>

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman  |  25. 08. 2003 14:24

Nekde jsem cetl, ze spam je velice tezko definovatelny, ale v zasade je spam hlavne takova posta, ktera je obtezujici, at uz je vyzadana ci nevyzadana, reklamni nebo nereklamni, ........................

Me osobne vubec nevadi, ze mi dojde 10 zprav denne, ale uz by  mi vadilo, kdyby jich bylo 100, ale na to ma zase kazdej jiny meritka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fotr  |  25. 08. 2003 13:35

tedy souhlasím s panem Hlavenkou, že některá čísla jsou opravdu podivná, třeba průměrná klikatelnost 8,9%, co tím mám rozumět? není tam náhodou započítáno automatické otevření náhledu v outluku?

nicméně jestli by to bylo vědomé, tak si lidi nic jiného než spam nezaslouží

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tomasgn  |  25. 08. 2003 14:25

není tam náhodou započítáno automatické otevření náhledu v outluku?

to je nepochybne dalsi techto 'skvelych' vysledku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda  |  25. 08. 2003 12:40

Řekněme že mám firmu co vyrábí talíře. Když si na Seznamu najdu všechny weby restaurací a tam pak najdu jejich kontaktní emaily a poté jim pošlu všem nabídku na moje báječné talíře, je to SPAM, nebo je to prostě normální email s obchodní nabídkou?

Díky za Váš názor Jarda

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
svb  |  25. 08. 2003 12:49

Ad definice spamu: myslim, ze neni podstatne, jestli je to VYZADANA nebo NEVYZADANA posta, ale jestli je to CHTENA nebo NECHTENA posta. Spam je posta, kterou adresat NECHCE. Takze jestli email je spam nebo ne, zalezi hlavne na ADRESATOVI. Cili tvuj email o tvych skvelych talirich je spam pro ty, co zadne talire nepotrebuji, ale pro ty, ktery zrovna nejake shaneji to spam neni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
frank  |  25. 08. 2003 13:31

to sou teda kecy, se na to nedá dívat. Takže když si vyžádám například nabídku, kterou chcu, ale už si tu věc mezitím koupím, takže tu nabídku už nechcu, tak se z ní stane spam? A ten, kdo mě ji poslal, je spammer a můžu ho jít žalovat?

to není o chcaní nebo nechcaní. Spam navíc je hovorový termín, který nemá oporu v zákoně, v u nás platnýc zákonech slovo "spam" nenajdete. Neplatná je nevyžádaná reklama (nikoli "nevyžádaná pošta"!!!), je srozumitelně definovaná a dá se aplikovat. Nevymýšlejte tady nové definice o chcané a nechcané poště.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
svb  |  25. 08. 2003 14:01

Jiste ze vymyslim nove definice, o tom je prece tahle diskuze. Ta moje definice funguje aspon z hlediska prijemce posty. Ta vase je nesmysl - spamu je o hodne vic nez jen nevyzadana reklama. Napriklad jeste jde nedostal "duverny dopis" od ministerskeho predsedy Zimbabwe, ze si pres vase konto potrebuje ulit $100.000.000? To rozhodne neni reklama. A podle vas to neni spam?

To ze termin spam nema oporu v zakone me nijak neprekvapuje ale ani nezneklidnuje. Pojem "brambora" nebo "detska trikolka" take nema oporu v zakone (aspon nevim o zakone, ktery by presne definoval co to takova detska trikolka je a co uz ne) a nikomu to nebrani v jejich pouzivani. Vam ano?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
shrek  |  25. 08. 2003 18:34

Hlavne aby ses nepochcal...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tomasgn  |  25. 08. 2003 13:12

pokud jednou za cas neco noveho potrebuji, tak vynalozim urcite (obvykle neprilis velke) usili a prodejce, dovozce nebo primo vyrobce si najdu. vetsinou si jich najdu vic a jejich nabidky si srovnam. a jinak mam klid na praci i odpocinek. kdyz me dverma prochazi zastupy vselijakech dealeru a obchodniku s nabidkama, dalsi otravuji telefonem a treti skupina zmetku me otravuje mailem, je to k nasrani. o postovni schrance zacpane dalsim reklamni odpadem ani nemluvim.

http://bbs.nehybka.cz/supermarkety.htm

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
j  |  25. 08. 2003 10:41

Reklamna posta je posta na ktorej odber sa !vedome! prihlasim. Vsetko ostatne tykajuce sa reklam od neznameho zdroja je spam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mmarek26  |  25. 08. 2003 11:23

suhlasim

ak sa prihlasim na odber cenikov, newsletter ... atd .... tak je to vedome z mojej strany a NEMOZE to byt spam

spam je sracka co si nekde vysomri moj mail (nepocitam warez servre) a porad prudi

ADD somrenie mailov ... web roboty na hledani mailu ... od istej doby do zadnej diskuse nedavam svoj mail a spam dost poklesl ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tomasgn  |  25. 08. 2003 13:03

jeden z takovech cmuchalu se nam vylihnul v poslednich dnech i u nas: firma 'albertina data' pokradla na internetu spousty e-mailovych adres a ted je sama i prostrednictvim firmy novatec nabizi na prodej, takze se mame zase na co tesit. ostatne, ty nabidky od novatecu maji typicke rysy spamu: odeslani pres freemail, pouzite vyhradne freemailove adresy, ohaneni se zakonem, ze tahle jejich hromadne rozeslana zprava neni spam, pozadavek opt-out.

ohledne oslavovaneho zvyseni clickrate by meli byt spammeri ponekud klidnejsi. stejne jako se stale najde dost blbcu, kteri otevrou bez vahani zavirovane maily, tak se najde i dost blbcu, kteri proklikaji i ty spamy, i kdyz treba umi houby cizi reci.

SMRT A PEKELNA MUKA SPAMERUM!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vyhledávač  |  25. 08. 2003 10:21

IMHO me spamm emaily nevadi krome tech ktere se odesilaji s falesnou adresu odesilate, tzn,. ze se na to neda odpovedet a kliknutim na unsubcribe v mailu se neda odhlasit. To jsou IMHO nejhorsi maily. BTW vrcholem je kdyz vam k tomu za dva tydny zacne chodit jiny spamm s nabidkou software proti spammu. Je to primo IMHO viditelne odkud vitr vije

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zelva  |  25. 08. 2003 12:11

ááá, další jedinec co používá "IMHO" a neví co to znamená. Jezevizace živě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LiMi  |  03. 03. 2004 09:36

musim reagovat... proc myslis, ze to IMHO pouzil spatne? me to do te vety sedi... buh vi, jestli Ty vis, co to znamena

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rony  |  25. 08. 2003 10:18

ja by som radsej nerozoznaval.

Ano, viem rozoznat spam od mailu, ale isty cas mi to trva.

Prosim chytralkov aby mi neradili spamfiltre - to nie je to o com sa bavime.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel Vávře  |  25. 08. 2003 08:07

Abych pravdu řekl, mrknu na každý reklamní mail,  který mi přijde. Málo jich ale oslovím, resp. dále využívám. Tak 00nic.

Ale mám jinou věc do diskuse. Mně by zajímalo, jaký je rozdíl mezi spamem a "legitimní reklamní zprávou". Většina nevyžádaných mailů nabízí nějaké produkty. Považuji je za spam. Ale taky za reklamní mail.

To že tam autor píše, že má adresa byla zakoupena... To nic neznamená.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zelva  |  25. 08. 2003 08:18

typický spam je rozesílán s podvrženými received: záznamy a zhusta pomocí open-relay smtp serverů nebo ad-hoc smtp serverů bez MX záznamů. Oproti tomu "legální" reklama má povětšinou existující doménu i odesílatele. Ale samozřejmě to nelze brát na 100% jako určující metodu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  25. 08. 2003 08:29

Tohle me privadi k otazce, kterou resim uz dlouho. Spam ma za ukol propagovat nejakou sluzbu/vyrobek. K cemu je mail s podvrzenou adresou a bez kontaktu na firmu? Stejne se da predpokladat, ze za nim stoji vyrobce. Mozna je moje otazka naivni, ale ja dostavam spam jen s kontakty, vlastne s podvrzenou adresou jsem dostal jen jeden (na akci Staropramenu - vazne me ta jejich stupidni kampan sere - odeslany z domeny sejnoha.com mimochodem).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
asd  |  25. 08. 2003 08:55

to funguje asi tak, ze tam mas uvedene linky kam mas kliknout pripadne jiny zpusob, jako je email nebo redirect.
nelegitimni adresy se pouzivaj kvuli omezenim co SMTP servery maji u nekterych provideru a kvuli nemoznosti zarazeni na banlist tak jednoduse.

jedno z pravidel co mam je mazat vse kde je uvedeno "do not reply" a neni domena mezi pas through

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mentor  |  25. 08. 2003 09:04

Spam = nevyžádaná pošta.
Tudíž nemá cenu se bavit o nějakých legitimních reklamních zprávách. I toto je spam.

<A HREF="http://mentor.bloguje.cz">Mentor</A> (test, jak se tady vlastně zadávají odkazy)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jerry III  |  25. 08. 2003 09:33

Spam prave neni nevyzadana posta. Kdyz ti napise nekdo ohledne tvyho projektu co si uvolnil verejnosti aniz bys o to pozadal tak je to spam? Podle tebe ano...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jr  |  25. 08. 2003 09:39

To, co řekl Mentor, je IMHO přesná definice SPAMu. Takže i pokud je to "jen" reklama, je to SPAM, ať si říkají (nejen reklamní) firmy co chcou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Palmexman  |  25. 08. 2003 09:50

Co napsal Mentor není žádná definice spamu. Zamysli se nad tím, co napsal Jerry.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lefič  |  25. 08. 2003 10:14

Ať je modrá síla bublinek s Tebou, Palmexmane, sám se zamysli. To, o čem píše Jerry se týká tak 1 % lidí a ti s tím samozřejmě počítají. Souhlasím s Mentorem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Palmexman  |  25. 08. 2003 14:48

No nevím - když se podívám do své pošty, tak vidím maily typu "Zdarec, kdy zajdeme na jedno?" nebo "Posílám fotky ze včerejšího grupáče". Je jich větší půlka, a přestože jsem je po nikom nevyžadoval a nikdo se předem neptal, jestli je budu chtít, tak si je vždycky s chutí přečtu. Prostě - nevyžávaná pošta není totéž co spam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
deMentor  |  25. 08. 2003 15:24

pulky (mysleno poloviny) jsou z principu stejne, tzn. neni zadna "vetsi" nebo "mensi" pulka. Doufam ze ta vetsi pulka z vas to pochopila

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Palmexman  |  25. 08. 2003 15:44

Děkuji za informaci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
puk  |  25. 08. 2003 10:31

v tej definicii chyba podstatna vec - nevyziadany email musi byt zaslany velkemu mnozstvu prijemcov - az vtedy je to spam.  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mentor  |  25. 08. 2003 10:51

Takže když odešlu milion e-mailu, ale každý bude trochu jiný (nebudou tam 2 stejné), tak to nebude spam? Lidé, kteří musí smazat většinu pošty, protože je to pošta nevyžádaná, je celkem jedno, jestli stejné e-maily dostalo pár set (tisíc,milion) dalších nešťastníků. Z pohledu příjemce je spam = nevyžádaná pošta.
O počtu ks bych se bavil až u posuzování výše trestu za spam. Tam to má IMHO význam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rotacak  |  25. 08. 2003 13:59

Nemela by to bejt spis nevyzadana REKLAMA a ne nevyzadana posta???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
puk  |  25. 08. 2003 10:34

co mi pride ohladom mojho velkeho projektu na adresu, ktoru som uviedol ako kontaktnu adresu a tyka sa to projektu to nie je nevyziadany email. ak uvediem kontakt na seba, tak je to logicky preto, ze chcem aby ma kontaktovali ak je to potrebne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mareg  |  25. 08. 2003 14:28

Podle me je to presna definice.
Hromadne (ale klidne i jednotlive, jenze komu by se to vyplatilo, ze ) rozesirana reklama k jejimuz odberu jsem se neprihlasil je spam.
Podobne diskuze co je a co neni vyvolavaji akorat prachmizerni pitomci, kteri na tom vydelavaji a otravuji s tim ostatni. Protoze co je a co neni spam, kazdy prumerne inteligentini clovek lehce rozezna. Diskutovat o tom muzou jen lide jejich IQ se pohybuje v oblasti nuly, nejcasteji zleva a kteri se snazi omluvit sami pred sebou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kda  |  25. 08. 2003 07:59

email reklama je cesta do pekla.
proc? protoze dobrovolne se moc lidi neprihlasi a nevyzadana reklama jde bez rozmyslu i s domenou na banlist.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondra  |  25. 08. 2003 11:17

Nemáte někdo aktuální seznam banovaných smtp serveru? Stačil by mi odkaz na aktualizovanou černou listinu. Nechci e-mailové adresy, postačí IP adresy počítačů, ze kterých se často odesílá Spam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zelva  |  25. 08. 2003 12:08

http://spamcop.net

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor