Slavný Gimp a jeho historické nadstavby

Diskuze čtenářů k článku

avatar
24. 07. 2010 00:00

"nemá totiž důstojnou konkurenci" (idem písať o Windows)

Myslím že Paint.NET na mnohé veci stačí, pomocou pluginu vie čítať/ukladať PSD (http://psdplugin.codeplex.com/),... objavili sa už aj efekty akcelerované GPU (http://blog.getpaint.net/2010/07/17/gpu-blur-effec... ... a ja osobne som rád že je aj 64-bitový.

Samozrejme nič proti GIMPu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 07. 2010 15:30

jj, škoda že linuxová varianta paint.mono nefunguje, rád bych to vyzkoušel. Ale myslím že to při načítání .psd dost často zamrzne, protože to zabere moc paměti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 07. 2010 21:16

Chudák GIMP. Jakmile se o něm někde něco napíše, okamžitě se objeví spousta grafiků kteří ho začnou pomlouvat a srovnávat s Photoshopem. Programů je dost a dost, pokud se vám nelíbí GIMP, proč ho používáte, pokud ho nepoužíváte, proč vám proboha tolik vadí? !!! NECHÁPU !!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
23. 07. 2010 22:21

To je českej folklor - vyjádřit se úplně ke všemu a nejvíc k tomu co "nepoužívám" nebo "nesleduju a vůbec mě nezajímá".

viz: http://maly.blog.sme.sk/c/72147/Trvale-udrzitelna... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 07. 2010 18:47

Hm... Photoshop bezal na Sun Solarise i na SGI IRIXe (aj ked to boli dost stare verzie 2.6 ci 3.0).. aj ked si matne spominam, ze to nebolo 100% nativne (nieco sa tam emulovalo)..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 07. 2010 19:05

to ještě GIMP ani neexistoval :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 07. 2010 12:49

Photoshop je možná drahý, ale pokud se bere jako výdělečný nástroj, tak je levný. Zaplatí se po jedné až dvou zakázkách.

Kdyby se mělo totéž dělat v GIMPu, tak všichni dají výpověď!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 07. 2010 13:08

Jistě, ale pokud nejste přímo grafik, ale například webkodér, který dostává podklady v .psd, je gimp velmi užitečná věc (nebudu kvůli prohlížení psdček kupovat photoshop).

Taktéž na nějaké to domácí ořezávání fotek.

Ještě by vývojaři mohli dodělat, aby se správně z .psd načítaly barevné přechody. Ale věřím, že to brzo zvládnou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
22. 07. 2010 13:32

Psdčka umí prohlížet a převádět do jiných formátů kdejaký prohlížeč, nebo třeba i souborový manažer(Salamander) atd.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
22. 07. 2010 13:40

kdejaký prohlížeč? pokud vím tak to neumí ani MSIE, ani Firefox, ani Opera a zatím ani Chrome, navíc je potřeba také ořezávat a rozřezávat a podobné drobné úpravy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 07. 2010 16:24

nepovedal "internetovy", v kontexte clanku a diskusie najskor hovoril o grafickych prehliadacoch a ano, ma pravdu, kazdy z nich vie orezavat a robit drobne upravy, niektore (napr. IrfanView) priamo podporuju pluginy photoshopu, RAW, a milion dalsich formatov.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
22. 07. 2010 22:30

já to pochopil ale proč si kamarádsky nerýpnout? kdejaký prohlížeč přece může být internetový prohlížeč, prohlížeč pdf souborů, prohlížeč doc-ů a já nevím čeho všeho xD

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 07. 2010 14:29

Ano, skoro všechny grafické nástroje umí prohlížet náhled (nejraději s .psd pracuji pomocí nástroje kolourpaint - linuxová obdoba MSPaint).

problém je, že se pracuje pouze s náhledem, který je součástí .psd. Tedy když vám tam překáží nějaká vrstva, nemůžete ji vypnout. Oproti tomu zas u náhledu máte jistotu, že vypadá tak, jak má - ukládá ho samotný photoshop.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 07. 2010 11:19

Vzdy mi vadilo to uzivatelske rozhranie. Uz skoro 20 rokov pouzivam windows a nemohol som si na to ovladaie zvyknut. O to mam vacsiu radost z tejto 2.7. Urcite vyskusam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
22. 07. 2010 11:06

Už má Gimp nedestruktivní efekty vrstev ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
22. 07. 2010 11:45

OLOL kdo nesouhlasí s otázkou ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
22. 07. 2010 11:04

Ano, jsem beznadějný technomorous, ale původní rozhraní GIMPu jsem měl nejradši. Možná proto, že jsem nidky pořádně nepoužíval PhotoShop.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 07. 2010 11:52

+1

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 07. 2010 21:52

Suhlasim. Zatial vsetky zmeny rozhrania, ktorych som bol svedkom boli podla mna k horsiemu. Ale jednookenny rezim neratam, ten sa da vypnut

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 07. 2010 09:33

u gimpu mi chyba GPU akceleracia pri praci s obrazkami, podobna ako to ma Photoshop... (zatial som nic poriadne ani neodgooglil ak viede pridajte linku)

Ak tam zoomujem velky obrazok, je to uzasne plynule, no na GIMP-e to je des a hroza.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 07. 2010 08:53

gimp neni spatny, ale mohli by uz konecne z photoshopu vykrast vybirani tvaru. to mi na nem vyrazne chybi a nema smysl si ho instalovat na mj pocitac .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 07. 2010 07:47

Zde je rozhraní Photoshopu pro OSX, jak můžete vidět, je podobné tomu z GIMPu. Řekl bych, že vše co GIMP dělá, je že kopíruje Photoshop pro OSX.

http://en.wikivisual.com/images/3/36/PhotoshopCS_2... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
22. 07. 2010 08:12

Ono pokud to clovek s Photoshopem mysli vazne, tak potrebuje dva monitory. Jeden na fotky a druhej na nastroje. Cili snazit se rvat nastroje do stejnyho okna jako fotku mi pride dost kontraproduktivni...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 07. 2010 08:30

Pozor, keď niečo vyzerá podobne, VÔBEC to neznamená, že aj funguje podobne. Pod OS X sa síce v množstve natívnych programov plance viacero paletiek po ploche, avšak po kliknutí na plochu (alebo inom prechode do inej aplikácie) tieto automaticky zmiznú (samotné dokumentové okno prirodzene nie, napríklad kvôli akciám typu ťahaj a pusti). GIMPové paletky aj pod OS X celkom nezmyselne a NECHUTNE permanentne zavadzajú – keď ich netreba (neaktívny program). Natívne OS X aplikácie sa správaju RADIKÁLNE inak. Možnosti prevádzkovania GIMPu pod OS X som trochu podrobnejšie rozoberal v mojom staršom článku:

http://www.macplanet.sk/portal/...

Keď už sme pri tých klonoch, pod OS X stojí za pozornosť programček Seashore. Nie je to síce klon GIMPu, jeho autor píše natívnu OS X aplikáciu (hlavne čo sa týka rozhrania, integrácie do systému), pri čom však využíva programovú základňu GIMPu (na riadenie kresliacich funkcií atď). Pôvodne sa snažil vzhľadom kopírovať prvé verzie Photoshopu (verzia Seashore 0.1.9), najnovšie však vydal verziu 0.5.0 s totálne prerobeným jednooknovým GUI (pre program jeho kalibru myslím že celkom správny krok, aj keď inak jednooknovým aplikáciám nefandím):

http://seashore.sourceforge.net/...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 07. 2010 08:51

Já vím, jak OSX funguje a to co píšeš, se dá dělat v GIMPu pod Linuxem, navíc GIMP pro Windows snad ani oficiálně není a je to práce nějakého nadšence. Jenže 90% uživatelů zná jen Windows a myslí si, že všechno musí být v jednom okně a když není, tak je to hned špatně, protože oni to znají jinak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  24. 07. 2010 14:55

Nenuťte uživatele přemýšlet. Krása je v jednoduchosti a plynulosti. TO jsou dvě věty, které vám každý zkušený návrhář GUI řekne. Je to také v tom, aby aplikace vydaná pro určitý OS respektovala pravidla daného systému a nepřinášela tam ty svá. Příklad může být právě ten Gimp - všude vypadá téměř stejně. Další příklad je třeba iTunes, ale je jich mnoho ...

Každý uživatel je zvyklý na určitý workflow a když mu předložíte něco jiného (i na tak nekonzistentním OS) jako je Windows, tak prostě bude nespokojený, i když to GUI bude dávat logiku a v jiném kontextu bude geniální. Ad nekonzistence Windows - to není nic, čím bych chtěl tento OS napadat - jen narážím na to, že mnoha vývojářům se nelíbilo, jak vypadala ta šedá okna a začali si vykreslovat svá tlačítka, a kdoví co vše - každé okno pak vypadalo jinak a klávesové zkratky fungovaly u každého okna úplně odlišně. O nabídkách v oknech nemluvě. Některé OS - třeba právě Mac OS X mají nabídky uspořádané vždy stejně. Pokud někdo uvede program s odlišným GUI, tak v konkurenci zanikne (pokud jí má) a je jedno, jak je geniální.

Co se týče další konkurence - můžu jmenovat třeba Pixelmator - není založen na GIMPU, ale na knihovnách ImageMagicu a je komerční a jen pod Mac OS X, ale vzhledem k tomu, jak "krátce" je vyvíjen, je to docela solidní konkurence pro oba zmíněné programy na jmenované platformě. Rád dám vývojářům pár korun, když vidím, že se snaží a je jedno, jestli je to donationware, komerční, nebo free ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 07. 2010 07:43

"Gimpshop zamče všechna okna v jednom hlavním"

tak toto je perla pane Čížek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
22. 07. 2010 09:39

A stále není opraveno. Pan Čížek, to dobrý češtin.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 07. 2010 01:57

K tomu tvrzení, že „slovo GIMP je pouhý akronym“, chybí vysvětlení, že to je zároveň, jak je v open-source světě tradicí, i slovní hříčka. Slovo „gimp“ v angličtině znamená „mrzák“, což hezky vystihuje smysl pro sebeironii mnoha tvůrců svobodného softwaru.

Jinak ta věta, že dnešní GIMP zvládá to, co Photoshop před 10 lety, mi připomněla, že dnešní GIMP mi na Linuxu na 3GHz dvoujádrovém CPU běží asi tak rychle, jak mi běžel před 10 lety Photoshop na Pentiu 133 MHz. Tedy skoro tak rychle. Ten Photoshop přeci jen běžel rychleji,

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 07. 2010 02:24

A mame prveho... Vravis GIMPa?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 07. 2010 02:53

Je zajímavé, že realisté Linux poctivě dvě dekády denně používají jako svůj hlavní a prakticky jediný systém, 24/7/365 (protože nejsou pokrytci a stojí si za svým přesvědčením, i za cenu neustálých problémů). Tudíž jej znají skrz na skrz a o jeho přednostech i záporech vědí své. Zaslepení fanatici, kteří jakoukoli kritiku linuxového světa odmítají už z prinicipu, i když je pravdivá, se na to dívají zpovzdálí, z bezpečí komerčních vymožeností, přitom o spoustě věcí z reality nemají ani páru. To se to pak fanatizuje, teoretizuje a vysmívá, když jsou nohy v teple. Kdysi se takovým lidem říkalo „salónní revolucionáři“.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 07. 2010 03:01

Nezaregistroval som ziadnu kritiku, reagoval som len na klasicky zaciatok flamu. Vysmech ale priznavam A ak skutocne pouzivas nieco, co ti sposobuje neustale problemy len kvoli svojmu presvedceniu, zasluzis si ho

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 07. 2010 03:14

Jenom zaslepený fanatik bere osobní zkušenost jako začátek flamu.Na mém příspěvku nebylo flamového nic. V prvním bodu jsem vysvětlil, že GIMP není „jen akronym“,jak tvrdí článek, ale humorná hříčka, v druhém bodu jsem napsal, že mi na starém Pentiu jel Photposhop rychleji než na mém dnešním počítači. Což je taky pravda. Bohužel. Radost z toho nemám. Brát to jako flame může pouze zaslepený fanatik (tak se tady mimochodem projevuješ dlouhodobě), pro kterého je GIMP nebo linuxový software obecně svatá kráva, o které se nesmí říct nic nelichotivého.

Jinak tvoje poslední věta je asi stejně tak moudrá jako říct třeba o Václavu Havlovi, že když těm komunistům nedal pokoj jen kvůli svému přesvědčení a nedržel hubu jako ostatní, tak si to vězení zasloužil (tím se mimochodem vůbec nepřirovnávám k osobnosti jako Havel, ale pokleslý princip uvažování je stejný).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 07. 2010 04:01

Pokial ide o tvoju osobnu skusenost, povedal by som, ze si tie stare zlate casy prilis idealizujes. Mnohe z tych P133 existuju dodnes a ubezpecujem ta, ze by si sa k tej rychlosti vratit nechcel

A pokial ide o tvoj druhy odstavec, vyvolava vo mne chut pohadat sa, kto z nas je vacsi fanatik "Otvarat hubu" v presvedceni, ze tak prinesies lepsiu buducnost je nepochybne uctihodne, ale pouzivanim nevyhovujuceho SW len preto, ze je slobodny si akurat tak potentujes pritomnost. Obzvlast, ak si budes nespokojnost verejne ventilovat nekonecnym frflanim

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 07. 2010 05:38

Samozřejmě, že na P133 by uspokojivě nejel dnešní software, Windows ani Linux (s grafikou). Ale tehdejší (protože byl mnohem jednodušší) tam jel dobře. I tehdy byl patrný velký rozdíl mezi tehdejším Photoshopem a tehdejším GIMPem. Pamatuji si to dost dobře.

A co se týče přesvědčení a zásadovosti, ty mají k racionalitě a pragmatismu daleko blíž, než se mnozí domnívají. Pokud má člověk dvě možnosti: buď rezignovat a smířit se s (podle něj) nevyhovujícím stavem a tím pádem mít stoprocentní jistotu, že se nic nezmění, a nebo zkusit něco dělat pro to, aby se to změnilo, čímž se to pravděpodobně taky nezmění, ale malá šance tu je, zvolení druhé možnosti je racionální, pragmatické rozhodnutí.

A ještě bych se vyjádřil k slovu „flame“. Rozumní lidé slova „flame“ či „troll“už dávno vypustili ze svého slovníku. V internetových diskusích neexistuje zprofanovanější, zdevalvovanější slovo, které by tak moc pozbylo původního významu. Flamewar znamená vášnivá diskuse s osobními výpady. Typické pro „bojovníky proti flame“ je to, že flame sami vyvolávají. Můj původní příspěvek neměl s definicí flamewaru společného vůbec nic. Byly to dva odstavce o GIMPu a nikoho neurážely. Tvoje reakce na něj pak byla typickým úvodem do flamewaru - osobní výpad (místo argumentu). Bylo by dobré, kdyby si ti, kteří se podobnými reakcemi snaží „zabránit flamewaru“ už uvědomili, že za prvé jsou jejich reakce neupřímné (nejde jim o dobro diskuse jak tvrdí, ale o to, že někdo napsal něco negativního o něčem, co mají rádi, a tak se snaží oponenta umlčet falešnou nálepkou „flame“, což je ten nejjednodušší způsob), za druhé i kdyby se jednalo o reakci na skutečný flame, stejně mu nezabrání tím, že napíšou „prosím,nereagujte na flame“. Tohle nikdy nefungovalo, každý si reaguje jak chce na co chce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 07. 2010 06:51

s Kozcem zbytecne marnis cas...ten Tulda vsude byl, vsechno zna a od vseho ma klice

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 07. 2010 18:22

To samé se dá tvrdit i o J.M.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 07. 2010 21:48

Zabudol si vsetko videl. Bez toho to niesom ja

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 07. 2010 17:03

Súdruh Kozec je takový malý stalinista. Kritika režimu, pardon - systému je oportunismus, pomýlenost a frakční úchylkářství. Vše, co nepodporuje jeho obsesi, je flame. Kdyby za minulého režimu učil na VŠ, už bys nestudoval. On všechno ví, ke všemu se fundovaně vyjadřuje, ví jak windowsáci kradou Photoshop na červené oči, ví, že nikdo nechce jednookenní GIMP, i když průzkumy mezi komunitou ukázaly pravý opak; zkrátka je to takový Chuck Norris světa informatiky. Berme ho shovívavě; na Slovensku se už profláknul a hledá nová odbytiště.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
22. 07. 2010 13:37

Giordano Bruno ci Jan Hus pro sve presvedceni zemreli a ty bys rekl, ze si to zaslouzili, nebo bys v ruce drzel pochoden?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 07. 2010 21:50

> ty bys rekl, ze si to zaslouzili, nebo bys v ruce drzel pochoden?

To su jedine dve moznosti, z ktorych si mam vybrat?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

>>dnešní GIMP mi na Linuxu na 3GHz dvoujádrovém CPU běží asi tak rychle, jak mi běžel před 10 lety Photoshop na Pentiu 133 MHz. Tedy skoro tak rychle.

Tomu nevěřím. Grafické úpravy jsou aplikací jednoduchých algoritmů, takže záleží na hrubé výpočetní síle v pohyblivé řádové čárce. Proto na stejném hardwaru poběží stejné algoritmu (např. Gaussovo rozostření) přibližně stejně rychle.

Před deseti lety byl nejen slabší hardware (cca odhaduju 0.5-1.2 GHz, 64-128M RAM), ale editovali se obvykle i obrázky s menším rozlišením.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 07. 2010 08:40

Chtěl jsem odpovědět, ale pořád mi to píše „příspěvek nesplňoval pravidla diskusí a nebude zobrazen“. Nějaké slovo se tomu filtru nelíbí, ale nevím jaké (žádné sprosté tam nebylo).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 07. 2010 08:42

Tak zkusím dva odstavce rozdělit do dvou příspěvků, jestli to vezme:

Já jsem i před těmi 10 (i více) lety upravoval obrázky ve vysokém rozlišení, řádově tisíce pixelů na výšku nebo šířku. A právě na nich se tehdy mimořádná pomalost GIMPu nejvíc projevovala. Photoshop s nimi ani na takové šunce neměl žádný problém.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 07. 2010 08:50

Druhou částnevezme,tak ji zkusím taky rozdělit:

GIMP očividně používal a používá jiné algoritmy než Photoshop. Tam, kde Photoshop zvládal filtry v reálném čase, úplně hladce a bez jakýchkoli prodlev, GIMP dlouho trhaně postupně po obdélníčcích vykresloval.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 07. 2010 08:56

Samozřejmě dnes už to na superrychlých vícejádrech není tak vidět. Ale rychlostí vykreslování je omezován stále - není to jenom algoritmy těch filtrů samotných, ale celým jeho jádrem...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 07. 2010 08:58

Ta věta měla ještě pokračování, ale to už mi filtr příspěvků nevzal. Nevím proč, nebylo v ní nic závadného (žádné ani nejmenším náznakem neuctivé slovíčko). Myslím, že redakce Živě.cz by udělala nejlépe, kdyby tento hloupý, nesmyslný a čtenáři hojně kritizovaný filtr konečně poslala na zasloužený odpočinek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
22. 07. 2010 01:12

Vzpomínám jak mi nedávno kolega v práci vykládal, že objevil jeden skvělej program, který je zadarmo - byl z toho nadšenej a udivenej zároveň, hlavně špatně chápal to, že je zadara. Akorád mu občas padl - na Win. Zachvilku jsme přišli na to že se jedná o GIMP.

No, dneska provozuje Gimp na Ubuntu 10.04, tam mu to nepadá

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
22. 07. 2010 09:51

tolik k platformové nezávislosti

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 07. 2010 23:26

Zadny unix program nemuze dobre fungovat na windows, on se proste spoleha na kvalitni OS ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 07. 2010 10:21

Asi mám kliku (nebo je to tím, že dělám jen jednoduché úpravy), za 10+ let používání GIMPu na WIN (98, 2k, XP, Vista) mi nepadl ani jednou. Jediný co mi vadí, že občas při startu začne vyhledávat písma, i když jsem žádná nepřidal, což ho na skoro minutu zasekne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
22. 07. 2010 00:20

Bylo by hezké zmínit kolik se investovalo do vývoje PhotoShopu a kolik do GIMPu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
22. 07. 2010 09:50

Proč? Mně je to jako uživateli jedno, mě zajímají dvě věci: funkčnost a cena.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
22. 07. 2010 11:21

Eh. V tom případě nechápu proč jste jako uživatel četl tenhle článek, který víceméně srovnává PS a GIMP a proč jste se vůbec jako uživatel obtěžoval diskutovat mezi odborníky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 07. 2010 16:21

1. preco by ten clanok nemal citat?

2. nazov clanku v ziadnom pripade neinformuje o tom ze bude porovnavat s PS

3. preco by nemohol debatovat vo verejnej diskusii

4. kde ste zobrali ze nie je odbornik, co podla vas odbornik v tomto kontexte znamena a preco sa za odbornika povazujete (aspon tak som to pochopil z tej reakcie)?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
23. 07. 2010 09:55

on tady iskutoval nějaký odboérník?..kde?..i "uživatel" si rád přečte srovnání, aby se vyvaroval softu, který pro grafika nemá moc velký přínos..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor