reklama

ŠIK: jak dostat poučení a reklamu k mladým

Do škol se dostává nová „internetová televize“. Má zabavit a především poučit studenty středních a základních škol.

Podceňují přípravu na budoucí povolání, experimentují s drogami, neuvědomují si odpovědnost za své činy… Žáci základních škol a studenti středních škol nebo gymnázií jsou mladí lidé, kteří zpravidla varování a poučky dospělých berou jako „vopruz“, aniž by si uvědomovali závažnost takových varování.

Existuje nespočet teorií, jak by měli pedagogové dělat svou práci, aby žáky dokázali zaujmout a potřebné informace jim vštípit do hlavy. Nyní však přichází nový způsob komunikace s mladými lidmi, a to způsob hodný své doby – multimediální a zábavný. Novinka má název ŠIK (Školní informační kanál).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Představení projektu ŠIK proběhlo včera v Liberci

Jak poučovat puberťáky?

Celý systém je prostý – ve školách budou na místech, kde se o přestávkách zpravidla shromažďují žáci, instalovány velkoplošné obrazovky. Jejich sledováním se žáci pobaví, ale zároveň i poučí. Program vysílání je složen z krátkých videospotů – jednou to bude nějaká zajímavá informace (například program kina), poté něco užitečného (např. jak postupovat po odcizení mobilu), pak přijde na řadu poučení (např. o škodlivosti drog) atd.

Program vysílání je tvořen centrálně, a to v Hradci králové. Jednotlivé školy mohou klást požadavky o zařazení zvláštních informací určených pouze na jejich obrazovky, nicméně vše je nutné řešit přes centrálu. Programové schéma se mění jednou týdně, aby bylo aktuální.

Klepněte pro větší obrázek
Obrazovka Školního informačního kanálu

ŠIK provozuje společnost ŠIK CZ, která také zajišťuje přípravu videospotů. Tým profesionálních grafiků, kameraman a fotograf připravují stále nové spoty. Jejich obsah vymýšlí skupina odborníků složená z pedagogických pracovníků, psychologů apod., kteří se inspirují i problémy jednotlivých škol nebo rodičů žáků. Cílem je efektivním způsobem oslovit, zabavit a poučit mladou generaci.

Žáci dostanou 50" plazmy

Srdcem technického zázemí je hlavní server připojený na páteřních linkách internetu. V jednotlivých školách jsou jen malé klientské stanice. Vše běží na Linuxu, konkrétně na Debianu. Klientské stanice jsou bezobslužné počítače, které se ovládají vzdáleně ze serveru. Instalace znamená zapojení elektrické sítě, internetové sítě a zobrazovače...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ukázkový terminál - obrazovky budou ve školách zpravidla zavěšeny mimo dosah žáků

Zobrazovacími jednotkami jsou plazmové televize s úhlopříčkou 50 palců. Jedná se o průmyslové obrazovky značky NEC. Proč plazmy? Mají lepší kontrast, větší pozorovací úhly a především jsou oproti LCD panelům levnější. Veškeré jejich ovládání je zajištěno dálkově z centra ŠIKu, včteně zapnutí, vypnutí a ovládání hlasitosti. Účelem je, aby se školy nemusely o provoz obrazovek vůbec starat a také, aby jejich možnosti nastavení nezkoumali žáci.

Klepněte pro větší obrázek
Obrazovky jsou ovládány dálkově, ale přeci jen mají pár ovládacích prvků. Po prvním testováním v praxi se však ukázalo, že i ty žáky lákají k hrátkám. Proto byly deaktivovány.

Klient je ovládán prostřednictvím webové aplikace. Kromě nahrání nového playlistu k promítání je možné nastavit vzdálený monitoring kritických parametrů hardwaru nebo třeba rychlosti síťové odezvy. Obsluha pak může být kdykoli informována o provozních problémech.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klientský počítač je ovládán vzdáleně

Technické řešení projektu zajišťuje společnost EXAC, internetové připojení Telekom Austria Czech Republic, neboli Volný.

Za vším hledej byznys

Někteří žáci se do školy začnou možná i těšit, protože to si zde budou moci vychutnat program v HD rozlišení. Na obrazovkách mohou být kromě videí zobrazeny další dva panely – horizontální pruh s průběžným textovým zpravodajstvím (např. RSS zpráv iDnes nebo ČTK) a svislý pruh s grafikou, tedy nejčastěji s logy partnerů. Nechybí informace o dni, datu a čase. Vysílání je odlišené pro přestávky a pro čas vyučování.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ukázka zobrazení videospotů

Do projektu je zatím zapojeno dvacet škol, převážně středních. Osloveno je tak hned v počátku přibližně 16 tisíc žáků a studentů. Projekt je financován společností ŠIK CZ, ziskovost má zajistit pronájem prostoru ve vysílání inzertním partnerům a také státní příspěvky. Podporu přislíbili zástupci všech českých krajů a ministerstva školství, spravedlnosti, životního prostředí a vnitra. Samotné školy neplatí nic, naopak si mohou přivydělat na provizích, pokud seženou nějakého inzerenta.

Síť obrazovek rozmístěných ve školách, a to ještě na nejfrekventovanějších místech, kde nebude o pohledy desetitisíců školáků nouze. Navíc s plnou kontrolou toho, co bude na obrazovkách vysíláno a zázemí grafického studia na tvorbu videospotů. To je sen každé marketingové agentury, která chce efektně oslovit mladou generaci. Nadšeni z takového řešení musí být i klienti. Proto doufejme, že se při dalším rozšiřování tohoto projektu nebude zapomínat na jeho ušlechtilé poslání.

Více informací na www.sikcz.cz

Témata článku: Byznys, Reklama, Plazma, Program televize idnes, Program televize všechny stanice

34 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Josef Němec 11. 4. 2008 14:30:21
    mila LADY: Ani me neprekvapuje ze pises z interniho adresniho rozsahu...
  • lady 10. 4. 2008 9:24:01
    pánové dovolte mi aby se do vaší diskuze přidala i žena a zároveň...
  • Kalič 9. 4. 2008 20:35:28
    Tak jsem byl vomrknout ty jejich TV ve škole....musim řict ...reklama tam...
reklama
Určitě si přečtěte

Facebook o nás ví vše. Díky dobře skrytému vyhledávači se to dozví i ostatní

Facebook o nás ví vše. Díky dobře skrytému vyhledávači se to dozví i ostatní

** Facebook o nás ví vše, protože mu to sami řekneme ** V jeho nitru se skrývá mocný vyhledávač ** Mohou jej zneužít stalkeři, sociální inženýři a další nezbedníci

16.  2.  2017 | Jakub Čížek | 76

Vybíráte herní periferii nebo hardware? Pak zapomeňte na nálepku Gaming

Vybíráte herní periferii nebo hardware? Pak zapomeňte na nálepku Gaming

** Herní hardware se od toho běžného často liší jen vzhledem ** Při výběru stále nezapomínejte na základní parametry ** Poradíme jak vybrat herní hardware i periferie

20.  2.  2017 | Stanislav Janů | 35

10 nejhorších produktů v historii Microsoftu

10 nejhorších produktů v historii Microsoftu

20.  2.  2017 | Karel Javůrek | 128

Pojďme programovat elektroniku: Žádný bastlíř se neobejde bez armády švábů

Pojďme programovat elektroniku: Žádný bastlíř se neobejde bez armády švábů

** Každý bastlíř se po čase neobjede bez armády švábů ** Dnes si některé z nich vyzkoušíme ** Třeba zázračný posuvný registr

19.  2.  2017 | Jakub Čížek | 38


Aktuální číslo časopisu Computer

Stavba 3D tiskárny

Výbava domácí elektrodílničky

Budoucnost 5G sítí

Velké testy microSD karet a vodních chladičů

Přehled mobilních tarifů

reklama
reklama