OK, nejdrív promin, že reaguju tak pozde, ale mám vlastne porád jenom desne moc práce a tohle lamentování se mi obcas prihodí, když už me všechno fakt leze na nervy Následující popis by sice asi patril spíš nekam jinam, ale budiž, souvisí to s tím co jsem psal, takže tedy tady....
RedStar jako znacku jsem NIKDE na netu nenašel (a to vážne umím hledat jinak než v Cesku, z cehož plyne, že tato firma bude jedním z tech marketingových dobrodruhu , nicméne patrne alepson z Ceska a tudíž když už tedy prispíváme na rozvoj východní asie, tak alespon pres ceskou firmu, což JE fajn (kdyby to šlo, kupoval bych jen ceské výrobky, jako to delali podobne nemci po válce, jenže jak jsem psal ..."všechne je jinak". Je tu alespon taky jistá šance, že našinci vybrali z toho množství primárních výrobcu snad to lepší a že bude taky nejaký prípadný support k necemu, ale to je otázka...
RedStar RS-215R - fakt subjektivní popis
-------------------------------------------------------
Provedení:
- robustní, vzhledem k velikosti dost težké (oba skoro stejne, i když zdroj a elektronika bude jen v jednom)
- patrne drevotríska, polepené imitací dreva (brown), príp. cernou fólií
- nikde nic nedrncí, vypadá to poctve slepené, i když pri bližším pohledu to vypadá jako rucní práce
- na mém kusu je nejak ledabyle naraficený IR senzor, je proste "ohnutý dovnitr", ale z principu to funguje, dokonce na ovladac reagují pres odrazy at je namírený m místnosti 5x5m skoro kamkoliv
- tlacítka na bedne nic moc, ale na vše je stejne lepší používat ovladac
- elektronika v hlavní bedne je zezadu prišroubovány inbusy, i když jsem je zprvu podezíral, že je to spíš imitace, alespon ty zpredu, kterými je upevnen ovládací panel s IR, ledkami, tlacítky a 3,5mm samicí jacka pro sluchátka
- do druhé bedny se bez násilí nelze dostat asi vubec
Funkce:
- na predním panelu hlavní bedny jsou ledky a tlacítka, kterými je možné ovládat hlasitost, basy, výšky, vyvážení LR a aktivovat jakýsi LOUD (zduraznení basu - což je fajn, protože pri poslechu potichu/vecer clovek fyziologicky slyší hur basy - ty totiž vnímáme hlavne celým telem, spíš než ušima
- 5 ledek funguje jako hrubý indikátor hodnot, ale jen když se neco deje pres tlacítka ci ovladaš, jinak zustane svítit jen jedna (ale stejne svítí pekelne moc, ty modré ledky nám byl cert dlužen, úplne by stacilo je schovat za panel s malilinkatými otvory - no nic...
- IR ovladac je pekne malinkatý a hodne prehledný (opet hlasitost, balance, výšky, basy, MUTE, LOUD) ... navíc je na nem ale 9 tlacítek (3x3) která jsou honosne nadepsána "DSP MODE" 1-8 a OFF (NIKDE o tom ale není jediná zmínka v manuálu, nikde na netu, co to vlastne je)
- DSP MODE ... hmmmm, me to spíš pripadá jen jako 9 presetu pro nastavení basu a výšek, pricemž ŽÁDNÝ z nich není použitelný na poslech muziky a všechna tlacítka aktuální nastavení basu a výšek zmení (OFF tedy nic nikam nevrací - nastaví spíš výchozí hodnoty, které jsou ale také pro muziku nic moc - hodne prehnané basy, trošku mí%n výšek)
- presnost nastavení: BASY/VÝŠKY +-
- VÝCHOZÍ nastavení po zapnutí ...je vždy stejné, bedny si nepamatují aktuální nastavení hlasitosti, basu, výšek a balance nekde v pevné pameti (jako to treba umí jedny Gembird 5.1, které jsem kdysi porídil 2x na jakési ozvucování)
Zvuk:
Predevším opravdu nic nikde vyjímecne nešumí (a to ani na maximum halsitosti i výšek), nebrumí (ale bacha na to, kudy vede signálový kabel, kolem sítových zdroju neco nachytá..., symetrický vstup to proste není) a nedrncí (to výbec). V klidu v naprostém tichu noci maloulinké brumení slyšet je, ale opravdu jen lehce, to je normální, cokoliv slyšitelného to zamaskuje. Ale opravdu dlouho jsem ty bedny na maximum nemel, jen pár sekund, to bych zabil sousedy v paneláku.... a nebo oni pak me. Ostatne taky poslouchat muziku moc nahlas (a to i do sluchátek) znamená krátkodobe hluchnout zejména ve výškách (proste máme v uších výbornej multiband kompresor/limiter, kterej se ale vzpamatovává z dlouhodobého rámusu dost dlouho a nekdy se taky už nevzpamatuje, když clovek poslouchá ten "rachot lebek" porád....).
Díky onomu výchozímu nastavení, které není moc fajn pro hudbu se muže zdát, že bedny hrají strašne moc zahuhlané basy a nemají tolik výšek; hudba takto zní neprirozene (pricemž toto je také subjektivní vjem, ale používám k hodnocení svuj snad muzikantský cit, zvucil jsem taky kdysi veselo-metalovou kapelu. Výchozí nastavení odpovídá možná tak rozume tichému panelákovému ozvucení vecerních herních seancí . Osobne ladím výšky a basy podle co nejprirozenejšího znení hlasu zpeváka/cky, který si jakžtakž jsem schopen pamatovat . Tím je ovšem nastaveno prirozene vše, protože jednotlivé nástroje se nijak nedají z celku "vykousnout", nedá se ríct, že by šlo nejak extra nastavit jak má hrát basa, kytary, cinely, to proste fakt nejde a nikdy to porádne nepujde, pokud je celek smíchaný, možné je to jen ve studiu ve více stopách - jenže po/behem smíchání se ješte delají masteringové úpravy, jako treba multiband komprese (na jednu stranu vynikající vec, na druhou stranu se tím vlastne celkový prirozený zvuk schválne zmrší, aby byl víc "in", kdo umí porádne dela mastering, je kouzelník a v podstate "rozhoduje celáý zápas" )
I dobre hrající a znející kapela, špatne "zmasterovaná", muže znít hrozne proti bande která toho vlastne moc neumí, ale má na drahé studio - ale "zvuk" je taky otázka módy
=> Po zapnutí vypínacem vzadu doporucuju IHNED dost výrazne stáhnout basy a mírne pridat výšky, konkrétne pro me 3-4x BASY- a 1-2x VÝŠKY+ (každý znás je jinak "multiband hluchý", každý clovek má jinou krivku vnímání, kolikrát i pro každé ucho jinak, (což pak JE prušvih) a takhle krivka se "vlní" podle akustického tlaku/hlasitosti, predevším ty basy pres uši skoro vubec nejdou - proto se taky opravdu u 5.1 sestav muže subwoofer dát opravdu, ale opravdu kamkoliv, jde jen o to "dunení", takže v paneláku je to vlastne stejne totálne k nicemu )))) Celkové vnímání celého spektra 20Hz-20kHz je kombinací spousty vecí a samozrejme ideálu se dá priblížit jen kvalitním vícepásmovým ekvalizérem, který tedy dnes muže být i softwarový na PC, neco použitelného snad existuje jako pluginy do bežných prehrávacu, ale kvalita bude jako u každého softwaru ruzná, nekdy spíš hruzná...
Z toho co píšu vyplývá, že nemužu presne asi odpovedet na tvé dotazy jak ten který druh hudby ci nástroje hraje, ale poslouchám na tom zatím jen 128kBit WMA ze sluchátkového výstupu cínského MP3 prehrávace (cipset ALi M5661P), což znamená že zvukové spektrum muže být ješte ovlivneno impedancním neprizpusobením k linkovému vstupu reprobeden (2x cinch). Impedance je mrcha - je to frekvencne závislý odpor a samozrejme že linkový výstup CD prehrávace nebo pocítace bude víc fajn, ale i tak - pochlouchám na tom ted treba poslední dve desky Anny K (Noc na zemi a Vecernice) a treba posledního Kollera (Nic není na stálo). Dá se ríct, že tohle je dost rozmanitá muzika a možná ruzné styly nahrávání a masteringu.
CD AnnaK "Noc na zemi" je "by design" docela casto i zkreslená a to DOST HODNE, jak jednotlivé nástroje (snad i ty cinely, tak hlas, predevším kytary znejí schválne témer "digitálne" (což je na téhle desce práve to zvláštní kouzlo). "Vecernice" už je mírnejší, ale taky se tam najde dost brinkotu, Samozrejme že všude jsou jak HODNE drsne rockové veci tak pomalejší balady. Obe tyhle veci na tom znejí hodne fajn (a musím ríct, že na rozdíl od živáku, kde to podle me ti její Finové casto hodne flákají a treba minulý víkend na Okori jsem mel ke všemu skoro chut inzultovat zvukare, kolik jí tam nechal zbytecných basu, skoro všechny ostatní kapelky znely výborne i celkem z blízka, grrrrrrrr, pekne me nas... )
CD David Koller "Nic není na stálo", tak tam vubec žádné zámerné zkreslení není, jsou to daleko víc akustické nástroje, byt treba ze syntezátoru (v tom fakt není poznatelný rozdíl a styl hry na všechno je spíš vážnejší a rozmanitý, nicméne když tuhle vec poslouchám hned po té Anicce, se stejným nastavením basu/výšek (klidne bych ho uložil na fest, kdyby to šlo), tak to SAMOZREJME zní zase stejne výborne... A je to pekelne krásne zahraný, zazpívaný, nahraný, smíchaný, zmastrovaný ), je to proste BOŽÍ A o to víc me mrzí, že na té Okori hráli spíš staré veci od Lucie a Kollerbandu, ale ono to má svou logiku, an takovéhle akci
Mno, takže tímto jsem snad napravil to svoje prudení a považoval jsem za fér neco napsat, když jsi mi nejen odpovedel, ale snad i poradil. Dík za ty tipy na knížky. Sice už hodne dlouho nectu nic jiného než manuály a MSDN , ale zkusím to. Takže díky. Petr