S NASA kolem světa za několik vteřin

Diskuze čtenářů k článku

verča  |  04. 02. 2006 19:58

chtěla sem se zeptat, jestli někdo nevíte, kde bych si mohla stáhnout na plochu snímky zeměkoule(aktuální).je tam hranice mezi dnem a nocí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kadaník josef  |  29. 10. 2005 21:52

Dobry den. Zkousel jsem to nainstalovat ale nesloto! Nevim proc ale rad bych to uz videl!!dekuji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
host  |  16. 10. 2005 23:55

Ahojte, nevíte někdo na co slouží adresa www.worldwinddata.com ? Díky za odpověď...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Josef Ladnar  |  20. 08. 2005 20:40

dá se tam dát čeština?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Max8  |  29. 06. 2005 21:24

normalne to pustim a nabehne mi tam:
Unable to locate a compatible graphic adapter. Make sure you are running the latest version of DirectX.
poradte mi prosim co s tim mam delat? moc diky za odpověď

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Max8  |  29. 06. 2005 21:26

pomooooooc tak sem neco napiste ja to cely den stahoval porad sem se na to tesil a njednou to nejde tak honem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  02. 07. 2005 00:32

Viz http://worldwind.arc.nasa.gov/download.html

Doporucujou tam tyhle graf. karty:
* nVidia GeForce 2 Ultra
* ATI Radeon 7500
* Intel Extreme Graphics 2

A k DirectX. Dej Start - Spustit - dxdiag. Aktualni verze je 9.0c. Jestli mas neco starsiho tak si stahni nejnovejsi ze stranek MS (http://www.microsoft.com/windows/directx)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
p  |  07. 09. 2005 14:29

měl jsem stejný problém a našel jsem (na stránkách kompatibility HW pro tento program), že musím mít ke kartě NVIDIA starší ovladač (z roku 2004). Když jsem ho nahrál, začlo to FUNGOVAT. (ale googleearth se mi zdá svižnější a podrobnější ...)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pierre  |  21. 04. 2005 15:19

Jsem schovaný pod proxynou a jelikož se v tom programu nedá nijak nastavit tak mi to nemůže stahovat zvětšené mapy.. Nedají se někde volně stáhnout?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tirak  |  18. 04. 2005 10:25

Zaujimala by ma aktualnost jednotlivych snimkov, kolko su stare? hodinu, den, dva, tyzden????

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  23. 04. 2005 12:08

Je to stare - z roku 99-2002

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
anarchist  |  17. 04. 2005 13:17

Ještě kdyby mi tak NASA půjčila "svůj" comp, ten můj se chystá odletět. Když nevypnu 1km/pixel, můj PC to sotva ustojí..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
anarchist  |  17. 04. 2005 13:20

P.S. nějak mi uniká, proč to tak vytěžuje CPU i když se s tim nehejbe..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vševidoucí oko  |  17. 04. 2005 20:05



Je to docela žrout výkonu, ale není divu. Nejspíš mezitím natahuje z netu část podrobnější mapy nebo mapový čtverce v nejbližším okolí...nebo přepočítává reliéf...záleží i na rychlosti připojení a taky na podrobnosti, tj. jak jsi vysoko nad zemí (tj. na glóbusu, ne u kompu s konzervou fazolí v ruce) a jestli máš zrovna zapnutý "hustý" hladiny jako GeoNET Populated Places (kde jsou místní názvy snad každý p*dele).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Freaky  |  16. 04. 2005 21:36

to by me zajimalo, jak se to Jan Šindeláři podarilo zvetsit na ten Detailnější pohled na Washington D.C.
ja jsem si s tim softwarem hral 2dny a nikdy se mi to nepovedlo zvetsit tak, abych videl ve meste detailne ulice ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Freaky  |  17. 04. 2005 00:24

uz jsem na to prisel, je to v sekci "USGS Urban Area Ortho" .... bohuzel jen nekolik malo americkych mest ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vševidoucí oko  |  17. 04. 2005 04:38



Jde to snadno, jen u pomalejších přípojů (mám 512k) je třeba chvilku počkat na ortho data, je jich dost a chvíli to trvá...samozřejmě musíš mít místo podrobnýho Landsatu zapnutou hladinu U.S.G.S. Urban Ortho...ale pak už je to je to paráda...zamáčk jsem i slzu nostalgie v oku, když jsem opět spatřil okna domu svého někdejšího bydliště...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ditom  |  16. 04. 2005 16:56

Taky vám nějak nesedí jednotky délky Altitude? Píše to metry, ale vsadil bych se že jsou to stopy.... (i ta fotka Prahy - ze 40km??? Těch cca 12km už bych věřil....). Řekl bych že soudruzi udělali chybu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mato  |  15. 04. 2005 18:12

poznam tento soft asi od vianoc... a mam stiahnute vsetky mapy ktore su teraz koli vytazeniu servera nedostupne... je to zhruba na jedno dvd. je tam prevazne usa ale aj napr australia himalaje korea...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mobil-man, Mobil-man  |  15. 04. 2005 19:01

Ja uz ted (po 2 dnech) mam v slozce toho programu asi 1.1 GB a bude to pribyvat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
chupacabra  |  15. 04. 2005 09:55

Jaka je ta min. výška 100m ? Jsem na 10km nad severní moravou a pořád je to rozmazaný, nechce se zaostřit... procák je vyhulenej na 100% a nevím co to dělá..., nechal jsem to asi 15-20min ale pořád nic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mobil-man, Mobil-man  |  15. 04. 2005 14:31

100 metru je moc nizko (aspon na moravu) ale takovych 20 KM uz jde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mobil-man, Mobil-man  |  15. 04. 2005 15:25

Jak mam zvolit kterou cast chci videt co nejdetailneji? Kdyz si neco priblizim, tak to necita spis jeho okoli, ktere jak nevidim, ale napr. mesto ne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gemini  |  15. 04. 2005 15:41

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
chupacabra  |  15. 04. 2005 17:12

Asi jsem špatně pochopil autora, který uvádí, že lze teoreticky dojít až na hranici 100m, takže vidět sever moravy z 20km je sice pěkný, ale asi ne tolik zajímavý jako např. z oněch 100m...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mike  |  17. 04. 2005 10:44

No já to pochopil, prostě když se podíváš vpravo nahoře v okně programu (teda pokud to máš zapnutý) na informace o souřadnicích a výšce, tak při maximálním přiblížení je tam 100 metrů. Víc už to zvětšit nemůžeš ani kdybys ses zbláznil. V tomhle zvětšení už ale samozřejmě nic vidět není, jak píše autor... Kdyby ale ta daná oblast čirou náhodou byla nafocená ve větším detailu, resp. by ty data byly dostupný v programu, tak bys to mohl vidět i z těch 100 metrů. Sever Moravy nebo prostě celá ČR i Evropa ale asi není dost zajímavá pro NASA.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PSiCHOCOWBOi, PSiCHOCOWBOi  |  15. 04. 2005 02:56

Na to že mam jit do skoly...a cumim na toto...na tom neco musi byt...:)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rool50  |  14. 04. 2005 17:41

K widlím se už vracet nebudu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Carlos  |  16. 04. 2005 12:53

Aaaa cekal jsem, kdy se ozve nejaky zakomplexovany linuxar....nejsem odpurce linuxu mam ho rad a bezi mi na nekolika serverech, ale mel bys pochopit, ze proste na desktop neni vhodny, prave z duvodu ochuzeni o nektere aplikace (treba tato ze)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jakub Hegenbart  |  17. 04. 2005 00:33

Proč zakomplexovaný? Jak jste přišel na komplexy? Třeba se mu nechce instalovat hodinu systém jen proto, aby si něco vyzkoušel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tom  |  18. 04. 2005 11:25

No pripada mi hloupe, zavrhnout ze zasady win, jenom proto, ze ze jsem linuxar. Mam dual boot z toho duvodu, ze se nechci o takoveto veci ochuzovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Libor Chocholaty  |  29. 06. 2005 13:09

A proto vyplaznu 9500Kc za Woknousy? (nebo 4300 za OEM?) To mi prijde kvuli vyzkouseni jedne pekne aplikace trosku mrhani prostredky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Miro  |  14. 04. 2005 17:21

By som povedal, ze to bol super program, pokial nevydali v1.3. Pred v1.3 boli mapy Landsatu (aj Europa) v rozliseni 15m(dobry pohlad z 10000), teraz su online len 30m(pohlad len z 30000). Je to (vraj) len docasne a aj preto bacha: terajsie mapy, co sa natiahnu do cache su nastavene na expiraciu (myslim ze na 1mesiac) a potom si ich musite zase stianut. Autori tvrdia, ze nove 15m Landsat mapy budu este lepsie a krajsie ale nevedia kedy, pretoze ich renderuju. Takze mozno za mesiac.
Inac dobry web sajt je http://www.worldwindcentral.com/hotspots/ kde su obrazky zaujimavych lokacii zo starych Landsat 15m map a pri kazdom je aj shortcut, na ktory, ked sa klikne, tak Vas to zavedie na to miesto.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bzuco  |  14. 04. 2005 16:22

Počujte, keď som sa dopátral po tomto unikátnom diele, tak tam bola samozrejme nižšia verzia, ale boli tam v jednej sekcii aj balíky (niektoré aj stovy MB) rôznych zaujímavých oblastí ako GrandCanyon v USA a podobne. Samozrejme, že ich stiahli, lebo vraj majú preťažené linky. Nemá ich niekto, alebo neviete nejaký náhradný zdroj, nejaký mirror ??? Rád by som to stiahol, nech to čo najmenej potom ťahá z netu. Stačí to ptom hodiť na jedno dvd.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
iiii  |  14. 04. 2005 14:27

nektere oblasti v USA jsou docela zabavne
jak tam nekdo rukou v photoshopu zacmaraval ruzne veci

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
neregistrovaný - neregistrovaný  |  14. 04. 2005 15:28

Jo, třeba Area 52, a stejně jim prosítá talíř.  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zvedavec1, Zvedavec1  |  14. 04. 2005 20:58

Ze bys dal sakra rovnou priklad?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ZooM  |  29. 05. 2005 10:44

Koukni se tam na D.C. tam toho hube hodne rozmazanyho

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zvedavec1, Zvedavec1  |  29. 05. 2005 11:07

Tam jsem se samozrejme dival jako prvni ... nic, vsechno v pohode

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ovo  |  14. 04. 2005 13:23

Celkem zajimavě vypadající software (soudě podle článku, sám jsem ještě nezkusil). I celkem slušně napsanej článek, jen mi tam chybí jedna věc - co to potřebuje aby to běhalo - hw konfiguraci, že to potřebuje windows, atp.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
100r  |  14. 04. 2005 13:51

http://worldwind.arc.nasa.gov/download.html
skuste checknut tento link, su tam poziadavky na pc. je tam aj link podporovanych grafickych kariet, dnes mi vsak hlasilo 404. ale ked som si woldwind stahoval asi 3 tyzdne dozadu, islo to.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jester  |  14. 04. 2005 13:13

http://www.geodis.cz/www/www_data/index.php?page=barevne_ortofoto.html

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Premek  |  14. 04. 2005 12:44

Opravdu pekne. A na 3 Mb/s to beha solidne.
Otazka z jineho soudku - ma nekdo zkusenost, jestli se oplati vetsi rychlost pripojeni? Kdyz stahuju neco velkeho, tak se vetsinou na 3Mb/s ani nedostanu - ale spis kvuli te druhe strane odkud to stahuju.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Digero  |  14. 04. 2005 14:23

Na koleji mam 100 Mb (1Gb do Nixu) a linku plne vytizim kdyz stahuju odnekud z cech iso linuxu. Myslim ze 3 Mb jsou plne dostacujici a nema smysl vetsi kapacita.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
elipsoid, elipsoid  |  14. 04. 2005 12:03

Neni to spatna vec, hlavne je gratis, ale mnohem lepsi mi prisla Keyhole, bohuzel je ale placena. Tusim, ze ji vyuziva i google. Hlavne USA tym byly skvele pokryty a treba i v Baghdadu byly v pohode videt auta na ulici...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  14. 04. 2005 11:59

Pokud mate limitovana/zpoplatnena data tak BACHA na ten soft! Hral jsem si s tim chvilku a soslo to 140MB dat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jindru  |  14. 04. 2005 11:31

zabira to na disku dost mista(GBy) ale kdyz necachovany to je hukot

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Je to tam:)  |  14. 04. 2005 10:55

Fakt se mi to líbí,dobrej projekt, konečně něco užitečnýho, za co se nemusí platit:)Stejně z nás vládá vysosá dost peněz, tak proč by nám jiná nemohla dát něco gratis:)
DOBRÝ!!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mobil-man, Mobil-man  |  14. 04. 2005 17:02

Jo jenze NASU plati vlada Spojenych statu americkych. A tem moc penez nedavame, ale je to dobry.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rejpal  |  15. 04. 2005 06:24

Co je na tom uzitecnyho ???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Clown  |  14. 04. 2005 10:54

a cely to je na pytel, kdyz je clovek skovanej za proksynu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Alois  |  14. 04. 2005 11:16

Taky jsem za proxy serverem... :( - ale běží mi to
Aplikace World Wind si bere nastavení připojení k internetu z MS Internet exploreru. Pokud je ale vyžadována nadřazeným proxy serverem autentizace, je třeba přesměrovat explorer na lokálně nainstalovanou proxy, která bude komunikovat s nadřazenou proxynou už s autentizací sama.. (Používám WinProxy - pro dva uživatele free verze)...
PS: Po navázání spojení bude třeba vymazat cache World Wind, aby došlo k znovunačtení dříve nedostupných map a snímků)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sranki, Sranki  |  14. 04. 2005 10:15

No Europa je pofotena z maximalnym rozlisenim 15m takze sa na to da pozerat aj z vysky tak 3km. Amerika ma aj orthomapy z rozlisenim 1m a hadze to fakt pekne fotky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nobuddy  |  14. 04. 2005 08:23



"... jako je detailní fotomapa Prahy na serveru Atlas..."
Nějakej link by mi docela bodnul...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vodnik  |  14. 04. 2005 08:44

mapy.atlas.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
num3r0  |  14. 04. 2005 08:52

zkus klikat na to "sladke" + a vono se to priblizi ... a bude z toho ortofotomapa (Prahy) :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
compi, compi  |  14. 04. 2005 08:10

http://mesh.dl.sourceforge.net/sourceforge/nasa-exp/World_Wind_1.3_Full.exe

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
compi  |  14. 04. 2005 08:04

Doporučuji stahovat ze Sourceforge, stahovaní přes BitTorent ze stránek NASA je strašlivě pomalý. zkuste to třeba tady

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kz  |  14. 04. 2005 09:10

To je jen ze začátku, za pár minut se to rozjede.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ACMik  |  14. 04. 2005 11:22

jj, jelo mi to z torrentu pres 10Mbit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dyndy  |  14. 04. 2005 07:25

Típněte mi někdo nějakou fotečku Severní Koreje, dík.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor