Rusko je téměř bez čipů a ani Čína mu nepomůže. Spojené státy to nedovolí

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 145

Názory k článku

10. 07. 2023 18:31

To su zase kydy. Uz pred polrokom som tu cital ako rusko skrachuje lebo europa neodobera lacne energie. A kto na to doplatil? MY lebo berieme DRAHE energie zo zapadu. Nasrat im na taku politiku ked mama po 70 rokoch v praci nema kvoli idiotskym politikom za co kurit a kupovat potraviny kedze inflacia aj kvoli tomu vyskocila na vyse 10 percent.
Okrem toho na zbrane netreba drahe a vykonne cipy lebo tie su aj tak znicene. rusko si kludne vystaci so svojimi alebo s cinskymi na ktore nemaju americke teroristicke sancie ziadny vplyv. A vsimnite si ako sa usa poklonkuju cine ako im uz lezu do riti. V kuse nejaka navsteva z ameriky v cine a NIE opacne. Vedia ze su v riti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 11. 2022 20:02

Americké ministerstvo financí začalo uvalovat sekundární sankce na zprostředkovatele, kteří pomáhali dodávat mikroelektroniku do Ruska. To pomocí nich krom velkého množství zmetků, získávalo i použitelné polovodiče. Ruští výrobci jsou schopni uspokojit pouze 3 % domácí poptávky (ruský údaj, nejsem schopen ho ověřit). Něco se nějak propašuje vždycky, ale v tomto případě je potřeba takové množství, které je nereálné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
07. 07. 2022 14:27

"Rusko je téměř bez čipů" cize co, zastavili ockovanie?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 07. 2022 09:10

V pořádku... Nacistickému RuSSku nas*at...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 07. 2022 09:03

Elektronky to jistí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
06. 07. 2022 07:02

Na světě je cca 170 států. Z nich asi 30 zavedlo sankce proti Rusku a likviduje si jimi ekonomiku, zatímco Rusko na tom vydělává díky zvýšeným cenám surovin a rubl sílí (na rozdíl od předluženého dolaru).
Firmy ze zbylých cca 140 zemí ochotně zprostředkují jakýkoli nákup čehokoli kdekoli.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (15)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
05. 07. 2022 15:05

Rusko je téměř bez čipů a ani Čína mu nepomůže. Spojené státy to nedovolí.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------Hlavně že nedošla VODKA STOLIČNAJA !
Kde se pije, tam se žije .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 07. 2022 17:50

5.kolona se zasejc rozjela, kdo vlastně tentokráte může za to, že je válka? Eu, Alžběta, Biden? Vlastně skoro celý svět, krom ruZka samozřejmě(tomu se jen zvrtla specop.) Já bych voličům SPD trojkoalice spíš radil, řešte si svý exekuce a nečekejte, že válečný chaos z východu vás ochrání před věřiteli.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 07. 2022 14:59

Znám českou firmu která přestala obchodovat s Ruskem a celá výroba jde stále do Ruska přes Indii. Jen to trvá o měsíc dýl a Indové si vezmou provizi. Činu to v době nedostatku čipů vůbec nebolí, prodávají do Ruska místo čipů celé výrobky a ve výsledku se nic moc nemění. Ten koho sankce nejvíc bolí je EU.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 07. 2022 13:10

Kdyz si umeli americane obstarat titan na vyrobu SR-71 ze SSSR, tak si Rusove budou umet sehnat čipy na vyrobu svejch prskavek taky...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 07. 2022 11:00

To se mi nějak nezdá. Třeba takový Apple v Rusku dál prodává všechny svoje výrobky. Když nemají USA kontrolu ani nad svými firmami, těžko budou kontrolovat, co dělá Čína. A než někdo začne tvrdit, že Apple se z Ruska stáhl - ne, není to pravda. Vedení se stáhlo, ale Premium Resellerům (to, co je u nás iStyle, iWant atp) dál dodávají veškeré zboží. Vlk se nažral, ale koza zůstala celá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
01. 07. 2022 18:53

Jaderne zbrane.
Tady je uplne jedno kdo to vyhraje,ale co je kdo schopnej obetovat a ja SEM skalopevne rozhodlej otom,ze jestli SE Tu bude tlacit gryndyl a do toho risk ohrozeni dodavek plynu tak jak pude do tuhyho tak sounalezitost bude ta tam ozbrojene bandy totalni chaos apod. A to asi nikdo nechce treba Tu stejnou sracku co za covidu kdy Nas kontrolovali jestli muzem jezdit mezi okresama jaky by to bylo tentokrat?
Se proberte jestli jeste prituhne tak Nas ceka exodus Bez jadernych zbrani. Je v zajmu vsech obnoveni vyjednavani a diskuze o dodavkach pokud chceme nejakej udrzitelnej rozvoj a pri Tom nezakopat 30%lidi pod drn ve jmenu "svobodnych zitrku". Mozna by bylo dobre schladnout hlavy a podivat SE,co prijde po konfliktu a jak hlavne postavit silnou stabilni situaci tady,protoze jak pride na lamani chleba tak SE na Nas zbytek evropy vysere. Kvuli nenavisti k agresorovi vsichni spadneme pod drn,protoze jsme cestni,ale zbytek evropy prezije,protoze nas necha padnout...SE proberte a zacnete byt racionalni

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (9)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
01. 07. 2022 00:40

Ale copak, potíže v ráji?
Vždyť Putin vyhlásil, že přivede Rusko do 18. století, tam žádné čilý nebyly. Takže toto je jen postupným krůčkem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 06. 2022 18:57

Myslím, že se ten problém krapet zveličuje. Neexistuje nic, co by nešlo vyrobit i s čipy o 15-20 let technologicky zpátky. Defacto všechno existovalo v principu už před těmi 15-20 lety a taky to fungovalo. Na to, abych mohl postavit funkční tank, tak nepotřebuji hi-tech čipy poslední doby. Nebude tam sice LCD displej s GPS navigací, a podobný srandičky, ale to ani nedělá tank tankem.
Já kupříkladu jezdím 20 let starou feldou, a dojedu s tím taky kam potřebuji, stejně tak jako s nejnovějším Karoqem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
30. 06. 2022 18:54

K te armade. Co si myslite, ze se nachazi ve vehiklech, raketach, komunikacich a zamerovacich systemech, ktere byly uvedeny pred deseti az 50ti lety? Intel i9-12900K? V ojedinelych pripadech tam budou custom analog a digital cipy na 90-180nm se zvysenou odolnosti vuci radiaci a EMP, ale ve vetsine tam budou TRANZISTORY. V tom monstroznim kramu co se trefil do toho udajneho nakupniho strediska budou mozna jeste ELEKTRONKY.Lidi nikoho nezajimaj.podniky a statni sektor to pasujou pres satelitni zeme vic jak deset let, nezapominejme ze na pokrocile technologie ma ban nejen rusko, ale i cina a to dost dlouho. Dokonce i na nase CNC, co se pasujou pres turecko.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
30. 06. 2022 17:19

Nesouhlasím s autorem článku. Na rusi je cypů dost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 06. 2022 17:18

rusové jsou celkem dobří, udělat z prehistorických součástek cokoli, třeba jako legendární SU-24 který ve své době pěkně zamotal amíkům hlavu. Možná tak opět donutí rusy k podobným kouskům.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 06. 2022 16:16

Čipy se nedovávají přímo do Ruska, ale do Ruska jdou přes okolní země. Tzn. přes Turecko, Gruzii, Kazachstán, Mongolsko a Čínu. Ve výsledku omezení na čipy ruský zákazník pozná jen z důvodu o trochu vyšší ceny. Tyto země nic neporušují, sankce na Rusko nezavedly, takže můžou jakékoliv zboží do Ruska dovážet.
Problém nastává u velkých společností, které si nechávaly vyrábět čipy na míru. Ty jsou nuceny si zakládat pobočky mimo Rusko.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
30. 06. 2022 15:49

Je to možné, že ten pokles skutečně takový je. Na druhou stranu, rusáci sami o sobě v podstatě nic nevyrábí, vyjma těch par kusů vojenské techniky. A do toho ty čipy vždy seženou jen se to prostě vypere přes prostředníka například tu Armenii co výše někdo naznačoval. Amící samozřejmě tlačí protože můžou a hlavně vědí že je tlačí čas. Naši šikmoocí soudruzi mohutně investují do výroby a vývoje čipu a ač zatím na Tajvance zdaleka nestačí, přeci jen to jde nahoru a při jejich průmyslové základně je to jen otázka času kdy se dopracuji do stavu kdy saknce od amíku pro ně nebudou relevatní. Koneckonců "Stoltenberg i další alianční lídři opakovaně označili Čínu za „určitou výzvu“ pro západní hodnoty, zájmy i bezpečnost. Šéf NATO dnes upozornil, že Čína bude brzy největší ekonomikou světa a že NATO musí s Pekingem jednat o řadě klíčových otázek". Navíc ani ty sankce zas tak moc nefungují protože... " 19 z 20 nejrychleji rostoucích obchodních společností za poslední rok je z Číny. Tržby předních čínských dodavatelů čipů a souvisejících technologií domicilovaných v Číně rostou několikanásobně rychleji oproti zbytku světa. Proč tomu tak je?Paradoxně k tomu nezanedbatelnou měrou přispěly sankce, které USA uvalila na čínské technologické giganty v čele s Huawei Technologies v roce 2020. bla bla bla". Nicméně zatím ještě par let amíci čas mají, mezitím soudruzi budou schopni dělat pouze zastaralou technologii na strojích které splašili ještě před sankcema v Japonsku a v Holandsku. Bohužel do 18 měsíců (takže reálně do 36) budou schopni si osvojit si vyrábět "kopie" ASML strojů a to už bude pro západ problém.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (10)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
30. 06. 2022 15:45

Tak jsem si dohledal ruský E-shop s komponentami(intel, AMD, nvidia...) a většina CPU i GPU skladem... U pár věcí jsem si porovnal cenu s cenou na Heuréce a vychází to podobně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
30. 06. 2022 15:22

Možná by armády budoucnosti místo čipů mohly zase používat šípy. Války v minulosti, když se ještě bojovalo s luky, šípy, oštěpy a meči, měly nejspíš menší uhlíkovou stopu, takže byly z dnešního pohledu pravděpodobně ekologičtější?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
30. 06. 2022 14:51

Čína sama nemá dosť čipov za 30 dní pred rokom vyrobila 30,8 mld. čipov rôznych zložitostí (1,026 mld. čipov denne), ale spotrebovala 82,7 mld. čipov (2,756 mld čipov denne) a to Čina spotrebuje len 22% svetovej výroby čipov (https://diit.cz/clanek/cina-je-pro-vyrobc... ) teda na svete sa denne spotrebuje 12,527 mld.čipov alebo ročne sa vyrobí 4 572,455 mld. čipov a to je cca. 70% požiadaviek na výrobu teda svet by bol schopný spotrebovať za rok 2021 cca. 6 532, 078 mld., kusov. A v Q1 2022 rástol medziročne trh o 23% v peniazoch nie kusochChina Now Produces One Billion Chips a Day published July 15, 2021
Chinese semiconductor makers 30.8 billion chips in June,
Yet China imported 51.9 billion semiconductors in June, which means that the country could fab around 37% of its semiconductor needshttps://www.tomshardware.com/news/china-now-produces-o...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
30. 06. 2022 14:20

Myslite ze rusi pouzivaju v armade nejake cipy? Lebo tie sa pouzivaju na mierenie. To by potom asi priznali, ze bombardovanie skol, skolok, nemocnic, divadiel, nakupnych stredisk a autoservisov robia cielene. Ale mozno tam tie cipy dali naopak, aby ich aspon bolo vidno :) Kazdopadne dufam, ze sa im ta ich operacia naozaj vyplatila...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (15)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
30. 06. 2022 14:04

Čína může dodávat do jiných zemí. Třeba do Arménie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 06. 2022 14:03

Samozrejme armáda nepríde skrátka . Potom nebudú čipy do pračiek, ladničiek, umyvačiek riadu a áut! Montovať do každej pračky , auta mašinistu je blbé. *Rusi sa asi vrátia do 80. rokov ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (40)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
30. 06. 2022 13:52

Tak určitě. Vojenská technika to je přesně ta oblast, kde si objednám čipy z aliexpresu. V zemi, kde armáda kvůli bezpečnosti nahradila počítače psacíma strojema...
Ten zbytek se přeprodá přes Indii, Turecko, a různé středoasijské banánistány. Kšeft je kšeft.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor