Když ze 100 lidí jede 93 na Windows, 6 na Macu a 1 na linuxu, je logické, že se vyučuje Windows. Souhlasím, že by se na školách měly vyučovat i alternativy, ale určitě ne na ZŠ, tam je potřeba naučit základní činnosti s počítačem a to je prostě grafické rozhraní, které je ve všech OS víceméně stejné a stejně se ovládá. Na střední by už klidně mohlo být něco pokročilejšího, terminál se neztratí, ale opět je nutné rozlišovat zaměření školy. Na průmce se IT může vzít do hloubky, ale k čemu by bylo třeba na ekonomce programování? Na ekonomku člověk nejde aby se naučil programovat, pracovat s terminálem, dělat weby, grafiku a podobně.
Chápu, že jsme na IT webu a lidé zde do počítačů vidí, ale ruku na srdce, co se tak obvykle s počítačem dělá? Posílají a přijímají se maily, chodí se na facebook, poslouchá se hudba, sleduje se video, čte se web a k tomu jeden specializovaný program nutný pro práci (v případě té zmíněné ekonomky třeba nějaké účetnictví a k tomu MS Office). Většině lidí je úplně jedno, jak počítač funguje, nepotřebují vědět, co je uvnitř, potřebují aby to fungovalo, aby to bylo jednoduché. Takže si koupí nějaký počítač (desktop, notebook) s předinstalovaným OS, vůbec netuší co mají uvnitř za HW a prostě to používají. Případně se jim o to někdo znalejší (člen rodiny, kamarád, soused) občas postará. To je převážná většina populace.