Aktualizováno!
Už jsou k dispozici záběry přímo z dotčeného automobilu, tak můžete sami posoudit, zda bylo možné nehodě zabránit:
Více je nehoda rozebrána v novém článku.
Toto se nemělo stát. Autonomní vůz Uberu srazil devětačtyřicetiletou ženu. Neštěstí se odehrálo na předměstí Phoenixu v Tempe. Žena skončila v nemocnici, kde svým zraněním později podlehla. Uber okamžitě zastavil pilotní testy svých autonomních vozů.
Podle dosavadních informací byla nejspíše na vině chodkyně, která nečekaně vstoupila do vozovky mimo přechod, i na tuto situaci však měl automobil bez problému zareagovat. Ostatně v rámci povoleného pilotního provozu v ostré dopravě se vozy Uberu, Googlu a dalších pohybují v zástavbě poměrně nízkou rychlosti (desítky km/h).
Uber potvrdil, že vůz řídil v autonomním režimu, za volantem však seděl profesionál, který měl na jízdu dohlížet. Zjevně se jednalo o tak nečekaný akt, že nestačil zareagovat ani on.
Těžko říci, jak zareaguje samotná Arizona, ta totiž byla zatím autonomním technologiím otevřená a poměrně úspěšně do Phoenixu přitáhla prakticky všechny hráče ze Silicon Valley. To by se nyní mohlo pod tlakem veřejného mínění změnit, zpráva o zabijáckém robotickém autě se totiž pochopitelně okamžitě stala událostí dne mnoha amerických webů.
Uber k testům používá Volvo CX90 vybavené lidary a další technikou pro autonomní jízdu. S automobilkou loni uzavřel rekordní kontrakt, v rámci kterého by mu měl výrobce během následujících let dodat až 24 tisíc vozů. Uber se zároveň nechal nedávno slyšet, že za rok hodlá začít testovat vlastní robotickou taxi službu.