Retro Pitva: do útrob Atari 800XL

Názory k článku

vransen  |  26. 02. 2012 21:21  |  Microsoft Windows XP IE 8.0

Těžko říct, jestli to mělo přežít věky. Elektronika byla vždycky použij/zahoď. Nevím, jak Atari, ale konkrétně třeba Sinclair měl problémy s gumovou klávesnicí, která se celkem rychle vychodila a sehnat náradu bylo prakticky nemožné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
26. 02. 2012 21:39 | Microsoft Windows 7 Chrome 17.0.963.56

Takový nejistí až stydlivý jsou naši milý geekové před kamerou :))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
fithusk  |  26. 02. 2012 21:48  |  Microsoft Windows 7 Firefox 10.0.2

Co bych za to dal, kdybych mohl žít v době kdy, si člověk musel počítač spájet sám.
BTW. tato pitva mě inspirovala natolik, že přemíšlím o zbastlení Atariho

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (10)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 02. 2012 23:00 | Microsoft Windows 7 AppleMAC-Safari 5.0

Nadčasový design

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Poltergeist  |  26. 02. 2012 23:04  |  Microsoft Windows 7 Opera 9.80

Co takhle ten legendární MACINTOSH ? Údajně nerozdělatelný bez správného vybavení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
rollsroyce  |  26. 02. 2012 23:08  |  Unknown IE 9.0

Takovy zaostaly kram? Proc nepitvate iMac, Macbook Air, iPad atd,?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (9)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
27. 02. 2012 00:04 | Macintosh OS X Opera 9.80

Je to vývar tyhle starý bedny..
Ač se mě osobně nedotkly..
Jde z toho prostě respekt..
Člověk to rád pokouká..
A jiní zpět zatlačí slzu..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
27. 02. 2012 00:20 | Microsoft Windows 7 Firefox 10.0.2

Při pohledu na tuto pitvu se mi derou slzy do očí. Pamatuji časy Atari 800XL a kazeťáku s Turbem 2000. K tomu se přidala přenosná ČB televize Merkur či Pluto a člověk byl král.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
skutecnykosmonaut  |  27. 02. 2012 00:20  |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Někde na netu jsem kdysy viděl článek, jak si za totáče, v tý době asi desetiletá holka, na koleně doma postavila přesnou kopii ZX Spectra.Vzhledově na hony vzdálený originálu ale plně kompatibilní. Jediný co,tak vždycky když to zapnula,tak musela z kazeťáku nejdřív nahrát basic. Rodiče neměly prachy na to aby jí to šli koupit do tuzexu.
Jinak tady zajímavej odkaz pro ty,co by si chtěli něco prehistorickýho po večerech spájet. http://mcu.cz/comment-n1540.html...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
27. 02. 2012 00:27 | Linux Opera 9.80

presne tenhle typ-atari 800xl byl muj prvni pocitac - na nem jsem se ucil programovat. A muzu rict-jak se nekdo tady ptal-nedalo se znicit. Byla to kvalitne provedena prace. Jedine co jsme s bratrem nicili,byl joysticky. Diky tomu vznikl tehdy muj dalsi konicek-elektro. Joysticky jsme s otcem predelali na joypady. A u tech jsem pravidelne pajel tlacitka :D To je vic jak dvacet let stara nostalgie.... :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Kroxigor  |  27. 02. 2012 05:18  |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Jo jo to když dnes vyprávím dětskám, že pro připojení joysticku jsem si musel udělat modul a joystick jsem dělal ze zvonkovejch tlačítek (měl jsem Didaktik Gama) nevěřej nechápou.
Stejně nebyla to krása postavit si tiskárnu BT-100 a k tomu přípojnej modul a moct doma tisknout. Tenkrát jsem byl král a nevadilo, že to tiskne A4 skoro 20min

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Abox  |  27. 02. 2012 07:58  |  Microsoft Windows 7 Opera 9.80

Az mi slza ukapla. Poprve jsem ho videl na vojne v 1985. Pak jsem si v 1986 tehda za 1050 bonu (6.300 Kc) koupil.
Krasne casy.....i ty turbokopiraky na tech cartridgich. Jeste tu mam dodnes literaturu - ceskou, polskou...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
pucmeloudek  |  27. 02. 2012 08:18  |  Microsoft Windows 7 Chrome 17.0.963.56

Hmmm, asi si zas po letech zahraju great american cross a projedu u.s.tour... Ale jenom na emulatoru, tahat z pod podstele to nebudu, stejne uz ty kazety nebudou citelny a cartridge s (nejenom) turbem taky prestala fungovat :(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 02. 2012 09:30 | Microsoft Windows 7 Chrome 18.0.1025.39

trapný atari, ať žije amiga.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
THeBaNDiT  |  27. 02. 2012 09:32  |  Microsoft Windows 7 Firefox 10.0.2

jo, Atari 800XL, mam ho este kdesi v pivnici v orig. krabici (aj so zdrojom a sivym magnetofonom), a mal som k nemu aj disketovu mechaniku a Atari ihlickovu tlaciaren, no tie otec kedysi davnejsie predal svojmu znamemu...Ucil som sa na nom programovat... aj nejaka ta hra sa zahrala, ked kamos, ktoremu otec chodil pracovat do Nemecka, doniesol nejake tie joysticky... :D Bolo to legendarne, zabava priam neskutocna, nie ako dnesne casy, ked dnesna mladez frfle nad dnesnou technikou a nevie si ju vazit...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
27. 02. 2012 09:52 | Macintosh OS X Firefox 10.0.2

Zajímavý pohled do historie. Já se bohůmžel setkal s prvním počítačem až o nějakou dobu později, s Amigou 1200 Ale byly to fajn časy
Mimochodem, můžete mi někdo říct, k čemu sloužil ten drátek propojující ty dva kusy plechu na klávesnici? Děkuji

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
aaaa_  |  27. 02. 2012 13:04  |  Microsoft Windows 7 Firefox 10.0.2

to bola doba.. cas v tych rokoch subjektivne plynul asi 50x pomalsie :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
externí redaktor AVmania.cz | 27. 02. 2012 15:43 | Microsoft Windows XP IE 8.0

Mám doma pod postelí Sinclaira ZX Spectrum ve verzi +2 a +3 a taky Amigu 500. Ještě na konci 90. let jsem na tom pařil gamesy, protože jsem jednoduše neměl vlastní PC. Musím říct, že zdlouhavý nahrávání her z kazet mě nikdy moc nebavilo, ale koho by bavilo žejo? Nicméně hry byly skvělý a musim říct rozhodně náročnější než ty tehdejší i současný na PC. Hlavně proto, že většinou neexistovala možnost uložit hru, když jste postoupili do nějakého vyššího levelu. Jedinou vyjímkou bylo Sim City 1 pro ZX Spectrum, kde opravdu šlo udělat save game v menu a následně bylo třeba zmáčknout tlačítko record na kazeťáku, což jsem často využíval

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
darken  |  27. 02. 2012 16:33  |  Microsoft Windows 7 Opera 9.80

Děkuji. krásné vzpomínky. Já měl ZX Spectrum, Didaktik Gama a C64, kde jsme s bráchou vydávali vlastní časopis a měli jsme i pár předplatitelů, takže srdeční záležitost. Jak bylo řečeno výše, člověk se cítil jako král.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 02. 2012 20:41 | Microsoft Windows 7 Firefox 10.0.2

ja mam svoje atari 800xe rozsirene na 320kb ram a sio2sd zabudovane priamo v atari doma :) raz do mesiaca vydavam magazin ATA..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
ITTomas  |  28. 02. 2012 07:18  |  Microsoft Windows XP Firefox 10.0.2

Zdravím,
tak toto je moje srdeční záležitost též. Dostal jsem ho k vánocům, kde ho naši koupili od souseda z paneláku od naproti. Měl jsem Atari 800Xl, 2x Joystick do ruky, Kazeťák s Turbem a spoustu her + aplikací. A také literaturu z Atari klubu od známého. I sám jsem něco naprogramoval a později převedl pomocí dokoupené cartridge do Turba 2000. Ta cartridge se dávala seshora a byla dělaná amatérsky. Krásné vzpomínky na obrovský ČB televizor s kurzorem 3x3cm v Basicu. Do teď mám oční následky v podobě dioptrií z probděných nocí s tímto kouskem. Byla to, ale úžasná věc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bbrt  |  28. 02. 2012 14:10  |  Microsoft Windows XP IE 8.0

jojo to byly časy, a ty periferie plotr z Merkura nebo jednojehličková tiskárna BT 100 (tisk A4 15 minut , přes kopírák) .
Co bylo výhodou člověk se naučil programovat s minimálními prostředky na systém. K tomu musel prolézt celý OS, prozkoumat možnosti čipů, aby z nich vytěžil maximum. To bylo pořádná škola z které těžím dodnes.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Iban  |  28. 02. 2012 23:12  |  Microsoft Windows 7 Chrome 17.0.963.56

Ten nápis Korea na čipech.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radiusxe  |  01. 03. 2012 21:45  |  Microsoft Windows 7 Firefox 10.0.2

Mam doma funkcni Atari 800XE, dostal jsem ho v roce 1989, kdyz mi byly 4 roky a nejdriv jsem na nem hral jen hry a pak o 2 roky dele uz jsem programoval v Basicu :D, to byla sranda, kdyz nekdo prisel do pokoje a na TV se rozsvitilo: "co chces" nebo "penize nebo zivot" a pekne to blikalo a svitilo barvama.Asi pred 6 mesice jsem to zas chtel vytahnout, abych dedu zkusil (a ukazal pritelkyni muj prvni pocitac) a prestala fungovat paskova jednotka. Nejde play, nepretaci dopredu, ale dozadu normalne pretaci. Gumicky spadly nejsou.Nevite co s tim?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
11. 03. 2012 10:38 | Linux Firefox 10.0

Já měl od ledna 1987 Atari 800XL(1050 TK tj. cca 5000Kč)+magnotofon XC12 (cca 490Tk tj. 2500kČ)vše zakoupené v Tuzexu, byl to krásný stroj, voněl novou elektronikou, prostě paráda.
Tehdy nebyl internet ani jiná možnost koupě SW, jedině snad v Tuzexu za drahé peníze, naštěstí existovala síť Atariklubů a oficiální a nepostihované šíření kopií SW :o).Jelikož jsem neměl prostředky na FDD jednotku (1050TK) špekuloval jsem jak na to, a jednou jsem měl sen, bylo to o Atari klávesnici a krabici se zásuvnými sloty na periferie, později jsem to někde viděl v časopise, takže buď jsem byl vizionář nebo šlo o Dejavu :oD.Tehdy jsem se vrhl na anylýzu FW a zjistil, že OS je připraven pro rozšíření o neexistující zásuvné moduly (např. LPT, COM, řadič FFD atd.)Vyrobil jsem pro začátek zesilovač sběrnice s jedním slotem (nebyl problém osadit až 8 konektorů) zásuvnou desku s EEPROM do níž jsem napsal driver pro FDD a to vše připojil k řadiči FFD (vyrobeno podle návodu v Amatérském rádiu) a k 5,25″ FD DD DS (360kB) jednotce koupené na inzerát za 1200Kč.Jelo to v modu standartním Atari, daly se používat diskety nahrané v orginál Atari mechanice (90kB) nebo vzšší kapacita (130kB) tady jsem nahrával na obě strany místo orginál hustého zápisu Atari, takže to nebylo kompatibilní (vše totiž obsluhoval 6502 v Atari a ten už vyšší hustotu-rychlost zápisu nestíhal obsloužit).
Oproti magnetofonu to byl fičák a komfort, OS Atari FDD plně obsloužil se vším komfortem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor
Aktuální číslo časopisu Computer

První test AMD Ryzen

Velké testy: 22 powerbank a 8 bezdrátových setů

Radíme s koupí Wi-Fi routeru

Inteligentní domy