Testy | Monitory

Recenze prohnutého monitoru AOC CU34G3S. Ve dne práce, večer hry

Extrémně prohnutý, širokoúhlý monitor skvěle poslouží pro práci, aby vás večer vtáhnul do děje vašich oblíbených her. Extrémně nároční hráči se ale musejí poohlédnout jinde.

Plusy

  • Pohlcující herní zážitek
  • 165 Hz, adaptivní synchronizace
  • Velmi dobrý kontrast

Minusy

  • Pomalejší přechody
  • Zbytečné HDR
  • Kvalita reproduktorů
8,3
Hodnocení

Se zakřivenými monitory s poloměrem 1,8m (1800R) mám dlouhodobé zkušenosti, byl jsem tedy zvědavý, nakolik téměř poloviční poloměr zakřivení změní vnímání obrazu. Stručně řečeno: zakřivení vás více vtáhne do herní scény, ale není tak extrémní, aby bylo zbytečně rušivé. Upřímně, pocitově není mezi 1800R a 1000R tak dramatický rozdíl, jak by odpovídalo pohledu na čísla.

Monitor jsem pár týdnů používal v tradičním kancelářském nasazení, kdy jsem využíval široký prostor pro rozmístění ovládacích prvků nebo zobrazení více dokumentů vedle sebe. Neměl jsem pocit žádných větších kompromisů a zakřivení nepřekáželo ani ve Photoshopu nebo Premiere Pro. Nemyslím tedy, že se musíte většího zakřivení bát. Je v pohodě zvládnutelné a v neherním nasazení nebude zdrojem zbytečných kompromisů.

26e68502-f990-49c9-b2b3-fbbba162970a

Hlavně by ale u tohoto monitoru měli zbystřit hráči. Širokoúhlý prohnutý obraz oceníte nejvíce u automobilových nebo leteckých simulátorů, kdy vás okolí po stranách více obklopí. Stejně tak u her z pohledu třetí osoby bude zážitek z okolního prostředí intenzivnější.

Pokračování článku patří k prémiovému obsahu pro předplatitele

Chci Premium a Živě.cz bez reklam Od 41 Kč měsíčně
Váš názor Další článek: AMD i Nvidia navyšují tržní podíl v grafických čipech pro počítače. Na úkor Intelu

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,