Nemá, ve třídě si musí kázeň a řád vytvořit učitel s podporou vedení školy a školského úřadu. Mobil k případné výuce zapnete až já řeknu, konec diskuze. Dnešní problémy vznikají jen proto, že škola řeší kdo jsou rodiče žáka (nesmí mít vliv na rozhodování) a také ustupuje všemožným diskriminovaným aktivistům, jak přistupovat k výchově žáků, nyní nemám na mysli tělesné tresty*. Myslím rovný, čestný přístup k prohřeškům žáků i učitelů (také jsou jen lidé) s tím, že každý by měl dostat druhou šanci, ale pozor, jen druhou ne neomezenou. Pak by si nikdo nemohl stěžovat, proč a jak byl kdo potrestán, vyloučen, dostal výpověď atd., každý by věděl co bude následovat po překročení mezí.
* Když jsem já chodil do školy už také byly zakázané, přesto jsem pár schytal od učitele, ředitele školy (ten na střední nás přímo chytal za školou, někdy jsme zdrhli, jindy nás dostal ), trest jsem přijal místo kázeňského trestu (důtka, snížená známka s chování - jistě, také se chlastalo, kouřilo, jéje), rodičům domů nikdo nic nehlásil (ještě se nebonzovalo) a já bych se neopovážil na učitele donášet, dostal bych ještě jednou. Dnes jsou děti někdy příliš ufňukané nebo naopak drzé a myslí si, že jim vše projde. Takže já volnou výchovu nepodporuji a neprovozuji. Dítě musí vědět co je správné/špatné, jak se kde chovat, kde jsou mantinely, na druhou stranu musí mít v rodiči kamaráda a mít k němu takovou důvěru, že se může naprosto se vším svěřit. Nevím, neúspěch ve škole, v jiné zájmové činnosti, šikana, sexuální orientace, problém ve vztahu a tak dále. Platí, že chyba/neúspěch slouží k tomu, abychom si vzali ponaučení a příště byli úspěšní, zachovali se jinak, lépe. Nejedná se o konec světa ani o důvod k hroucení se nebo k agresi.