Nvidia | Hry | RTX 2070 | RTX 2080

První hra ukazuje ray tracing v praxi. Grafická karta se pořádně zapotí

Technologie ray tracing je hlavním lákadlem poslední generace herních grafických karet od Nvidie. Zatím jsme ukázky této technologie mohli vidět jen v rámci dema připravovaných her, nyní už je konečně tato technologická novinka dostupná v rámci hry Battlefield 5. A jsou tu první výsledky.

Redakce Guru3D otestovala jak je ray tracing náročný na výkon. Testování probíhalo na grafické kartě GeForce RTX 2070, 2080 a 2080 Ti, tedy na tom nejlepším, co nyní Nvidia pro ray tracing může nabídnout. A je znát, že i nejvýkonnější hardware má s ray tracingem co dělat.

Při běžném hraní v rozlišení 4K s detaily na maximum poskytuje nejvýkonnější RTX 2080 Ti slušných 80 FPS. Ovšem po zapnutí ray tracingu s detaily na Ultra klesá výkon na nehratelných 22 FPS. Redakce proto snížila rozlišení na 2560×1440 bodů, kde se sice snímková frekvence zvedla na 40 FPS, ovšem pro online hru jako je Battlefield 5, je to stále málo. Chtělo by to 60 FPS a více. Redakce Guru3D proto musela snížit rozlišení ještě více, a teprve v rozlišení 1920×1080 bodů se FPS dostalo na 58 FPS.

U levnějších karet RTX 2080 a hlavně RTX 2070 byla situace ještě mnohem horší, jak se můžete přesvědčit v přiložených grafech výše v galerii. Hlavně u nejlevnější RTX 2070 nemá podle výsledků vůbec smysl tuto technologii zapínat.

Dá se tedy očekávat že ray tracing bude pro tuto generaci karet zatím jen opatrný start. Pro majitele nejvýkonnější RTX 2080 Ti bude celkem dilema, zda mají hrát ve 4K se vším na maximum bez ray tracingu, nebo snížit rozlišení až na 1080p, aby si tuto technologii mohli ve hře zapnout.

Majitelé pomalejších modelů GeForce 2080/2070 jsou na tom ještě mnohem hůře, protože tyto modely mají méně jednotek odpovídající za výkon v této nové technologii realistického nasvícení scény. Prozatím to tedy vypadá, že u současné generace grafických karet GeForce bude ray tracing spíše technologická zajímavost a teprve až další generace budou mít dostatečný výkon, aby se nemuselo drasticky snižovat rozlišení, nebo úroveň detailů ve hře samotné.

Diskuze (64) Další článek: Co s vybitou Teslou? Stačí ji nabít tažením na laně, ale oficiálně to nejde

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,