Programátorské konkláve – objevil se bílý kouř?

(Inzerce) Programátorské konkláve neboli hackathon se uskutečnil v prostorách Tieto Czech. Programátoři uzavření do jedné místnosti museli za 24 hodin vymyslet řešení daného problému.

Účastníci měli k dispozici jídlo, pití, spacáky a samozřejmě počítače. Celé jejich sezení skončilo, až když se nalezlo nové řešení pro zákazníka. Proto to vzdáleně může připomínat papežské konkláve, kdy jsou kardinálové při volbě papeže zavřeni do Sixtinské kaple a dveře se jim neotevřou, dokud není zvolen nový papež, což je oznámeno bílým kouřem z komína nad Sixtínskou kaplí.

Cílem akce Tieto CXHack 2015, upořádané v Ostravě, bylo během 24 hodin přijít na způsob, jak zvýšit zákazníkovy tržby v maloobchodní oblasti. V poslední době se totiž kamenné prodejny v severských zemích potýkají s úbytkem návštěvníků a tím pádem dosahuji menších tržeb. Celá akce začala prezentací zadání z Finska a na vývoji řešení se kromě českého týmu podílely i týmy z Rakouska, Finska a Švédska.

Po zhruba dvouhodinové analýze problému přišli ajťáci z Tieto Czech s nápady, co by mohli zlepšit. „Vymysleli jsme implementaci řešení monitorování nákupu přímo v nákupním vozíku, čímž by odpadl zdlouhavý proces vykládání zboží na pokladní pás před placením. Vydali jsme se tuto myšlenku ověřit i u veřejnosti v nedalekém obchodním centru. Výsledkem byla opravdu pozitivní zpětná vazba, a proto jsme se mohli pustit i do dalších fází,“ říká Radim Kazlepka, jeden z účastníků hackathonu a člen ostravského týmu.

V tomto momentě jsme náš tým rozdělili na několik částí a paralelně tvořili design, front-end a back-end řešení. Vývoj trval až do ranních hodin, kdy jsme měli k dispozici funkční prototyp.“ Aplikace byla postavená na bezdrátové komunikaci mezi zbožím a nákupním vozíkem. Vše by se následně zpracovávalo na serveru, odkud by zákazník dostal informace o ceně nákupu přímo do svého mobilního zařízení.

Programovalo se doslova celou noc. Účastníci napsali více jak 10.000 řádků kódu, zahráli si 5 zápasů ve stolním fotbálku a vypili 32 energetických drinků. Hackathon skončil následující den odprezentováním projektu porotě. „Akce nám ukázala novou cestu, jak můžeme pracovat. Poznali jsme nové kolegy, ověřili si svoje znalosti a zkušenosti. Taky jsme ukázali, že v Ostravě máme kvalitní myšlenky, umíme zvládnout proces vývoje a doručit produkt, který má velikou šanci na úspěch,“ pochvaluje si účast v unikátním hackathonu Radim Kazlepka. On a jeho tým v současné chvíli pokračují v nastartovaném vývoji produktu.

Petr Lukasík, generální ředitel společnosti Tieto Czech dodává: „Podobné akce pořádáme, protože pro zaměstnance představují výzvu. Kluci museli během velmi krátkého času zmobilizovat všechny své vědomosti a dovednosti. A to je samozřejmě velmi důležité i pro dlouhodobý rozvoj celé firmy, protože jen tak se firma může posouvat dopředu a nalézat účinnější způsoby, jak uspokojovat požadavky zákazníků. Podobné akce zároveň fungují i jako praktický teambuilding, kdy ve zkráceném čase probíhají v pracovním kolektivu procesy, které by se normálně projevily v řádech měsíců.“

Co to je hackathon?

Hackathon je akce, při níž programátoři, případně ve spolupráci s grafiky a webdesignéry, intenzivně pracují na zadaném softwarovém projektu. Slovo „hackathon" vzniklo složením slov hack a maraton. Slovo hack zde přitom odkazuje na komunitu „hackerů", působící od 60. let 20. st. na univerzitě MIT. Spojovala je touha hravým a tvůrčím způsobem řešit obtíže a překonávat limity programovacích jazyků. Nejde tedy o použití v takovém smyslu slova hacker, které se vztahuje k počítačové kriminalitě. Hackathony bývají obvykle vypisovány na časové období od jednoho dne do týdne. (Zdroj: Wikipedie)

 
Další článek: 4 programy pro stahování pomocí torrentů

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,