Proč nevidíme chyb ve vlastních textech

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 124

Názory k článku

avatar
18. 08. 2014 14:54

Překlepy ani hrubky mi nevadí, avšak nesmysly typu "18-ti" "20tý" "10Km" "50kč" prostě neschopnost napsat správně číslovky a jednotky a totální neznalost číslovek řadových, to kritizuju veřejně a to především u novinářů - tam je to vyloženě tristní. Samostatnou kapitolou jsou negramotní tvůrci reklamních flashbannerů a klucí od řezané reklamy zasírající konkrétně Prahu nejen hrubkami, ale i estetickým odpornými cedulemi atp. Společným znamkem těchto nýmandů je demence jménem COREL DRAW :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 08. 2014 14:00

Číst blekotání gramatických nacistů je jako trávit čas na semináři o perspektivnosti hřebíků.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 08. 2014 10:11

Mám zásadu "čtyř očí". I když nečte text korektor, ale kolega, tak je to lepší, než když vše dělá sám autor. Kolega - na rozdíl od korektora - chytí i věcné chyby. Pokud jej ale text odborně zaujme, tak také přestává číst písmenka, takže 100% náhradou korektora není. Je na každém vydavateli, jak si to zorganizuje.Většina médií dává přednost aktuálnějšímu, obsahově kvalitnějšímu a bohatšímu obsahu před menším množstvím jazykově vypiplaných textů. Čtenář má lepší výběr, více článků poskytuje více prostoru pro inzerci.Nemá smysl nadávat v diskusích.
Mám pocit, že je médium pod moji úroveň? Tak ho nečtu.
Mám pocit, že bych uměl psát lepší články? Tak je píšu.
Mám pocit, že bych uměl vydávat zajímavější médium? Tak ho vydávám.
Jak jednoduché.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
X
17. 08. 2014 19:50

Pouze výmluvy proč je autor líný si to po sobě přečíst! Potřeba zavést dohled s rákoskou a mlátit přes prsty! Za chyby v titulku dostat extra nářez i na holou prdel!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
17. 08. 2014 15:49

Moc hezká obhajoba diletantství. Chyba nebo překlep se občas stane, všichni jsme lidi. Ale chyby, kdy první půlka věty chybí a druhá nedává žádný smysl, odůvodnit nejdou. Navíc hájit se tím, že chybí nevadí, protože druhý den je už článek zastaralý a nikoho nezajímá? Proč je tedy vůbec píšete? Nebo tím, že by se korektor nezaplatil, protože toho píšete strašně moc? Ale prosím vás, nejste CNN. Těch pár článků denně zvládne korektor přečíst za hodinu.Ale když už jste si tak pěkně zdůvodnili, že sám autor za nezachycené chyby nemůže a na korektora nemáte, tak si to alespoň čtěte mezi sebou. Něco jako pair programming pro novináře.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
17. 08. 2014 07:14

Ja bych az tak uplne nezamenoval fungovani lidskeho mozku pri psani textu za neznalost pravopisu. Kazdy dela pri rychlem psani chyby, ale pokud jich ma nekdo o tolik vic nez ostatni vcetne nadpisu (!!), tak to svedci i o necem jinem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 08. 2014 01:04

jen amatéři si myslí, že text se píše stejně, jako ho čtou - tedy lineárnějakýkoli profi text se x-krát přepisuje - kde byly ženské rody, jsou mužské - mění se nejen slovosled vět, ale i celková kompozicebtw. na neschopnost vidět chyby se dá krásně navlíknout německý gestalt

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 08. 2014 00:29

Kdo píše hodně chyb a hrubek, tak evidentně nečte knihy. A kdo nečte knihy, má malé vzdělání a nemůže dosáhnout takové úrovně, jaké by měl.Lidé by měli číst hodnotné knihy. Kdyby každý z nás přečetl antickou filosofickou literaturu (Sokrates, Aristoteles, Cicero), později novější (Karel IV., Komenský, T.G.M., Baťa...), tak by tady v životě nemohly řádit mafie, být korupce na nejvyšších místech a podobně.Vědomosti, které člověk získá z takových knih jsou nenahraditelné. Navíc já osobně jsem z nich zjistil i to, že informace, které se dnes učí ve školách, jsou často překroucené v pravý opak, jak byly napsány historickými osobnostmi a dokonce i jejich názory jsou "upravené".Bez toho, aby si lidé četli o velkých osobnostech, se velkými osobnostmi nemohou stávat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
17. 08. 2014 00:00

"Autor tak dnes musí provádět korekturu sám."
Si děláte srandu ne? Na Živě nepřibude denně víc jak 15 zpráv. To je tak těžký aby dal redaktor svou práci zkontrolovat svému kolegovi, který zrovna nemá do čeho píchnout? Taková kontrola ve většině případů nezabere víc jak 10 minut.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 08. 2014 21:58

Jedna vec je preklep ci chybejici pismeno. Druha vec jsou gramaticke chyby, to proste neokecate, at se snazite, jak chcete.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 08. 2014 17:46

No nevím, ale kluci se už párkrát v týdnu živě dušovali, že nemohou používat LibreOffice kvůli ne tak kvalitním slovníkům jako v MS Office (nepopírám). Tak nechápu, proč v tom Officu nepíšete ty texty? Každou hrubku (minimálně u českých slov) vám to podtrhne.Kdo chce hledá způsoby, kdo nechce hledá důvody.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
16. 08. 2014 16:38

Jeee moje klavesnice

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 08. 2014 15:44

Výmluvy, výmluvy... já myslím, že už jsem četl všecky výmluvy... Ani rádobyvědecký výzkum nemůže ospravedlnit lajdáctví a dlouhodobě tragicky nízkou úroveň jazyka českého v populaci, zejména mezi mladými lidmi. Tady chybí už jen "omlufte mojy češťynu, já sem dysgrafik woe" ... Autorská slepota zajisté existuje, ale nelze na ni svalovat lenost a ignoranství autorů, kteří mají ambice psát správně česky. Ono totiž často úplně stačí, pokud text místo autora přečte jeho kolega, nemusí to být ani korektor. Ale text si může opravit i sám autor, akorát musí být pečlivější a bdělejší, aby svoje chyby našel. Výmluvy na to, že web nemá na zaplacení externího korektora, jsou další nehoráznou výmluvou. Zvláště trapně tato výmluva působí u velkých komerčních webů, které se bez problémů uživí z reklamy nebo mají za sebou velkou společnost. V současné době na trhu práce došlo k velké devalvaci takovýchto povolání, a náklady na externího korektora jsou v režii celého webu naprosto zanedbatelné. Důkazem budiž skutečnost, že drtivá většina korektorů se pouze touto činností v žádném případě neuživí, většinou je to "bokovka", kterou dělají buď učitelé/učitelky českého jazyka, nebo novináři atd. Závěrem: ta chyba v titulku měla upoutat na danou problematiku? Za mě: trapné... nefunguje to. Já osobně jsem toho názoru, že každý píšící redaktor by měl umět alespoň základy české gramatiky. Pokud někdo má v každém svém textu hromadu chyb typu shoda podmětu s přísudkem nebo trapné překlepy, které lze najít a eliminovat po jediném pečlivějším přečtení, nemá ten člověk právo někam psát. Pokud je to skutečně kvalitní autor, který při sebevětší snaze má s češtinou problém, určitě mu redakce může zajistit externího korektora. Najmout pro web korektora není položka, která by zruinovala web typu Živě.cz.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 08. 2014 15:08

Doporučuji autorovi, aby si zopakoval základní školu, protože v poslední řádce mělo být "kreativní člověk a třeba JEJ slušně upozornit, že mu chybka unikla".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
16. 08. 2014 14:47

Teď nemluvím k autorovi, ale obecně.Důležitou vlastností lemplů je si svoje chyby z neznalosti, lenosti apod. umět okecat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 08. 2014 14:02

Proč nevidíme chyb ...
---
No ale hned v titulku ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
16. 08. 2014 13:55

Náš profesor elektrotechniky říkal - "Když se chce, i chcíplá koza de"
Takže já tento článek vidím jenom jako obhajobu vlastní lenosti a hlouposti. A ironicky od autora nejvíce chyb v článcích... CHYB, nikoli překlepů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět

Nejvic me mrzi, kdyz se snazim psat cesky na ceskem foru a porad mne nekdo opravuje, dosti hrubym spusobem, na anglickem forem se mi to nikdy nestalo, jen zridka a i to slusne a to tam delam urcite mnohem vic chyb nez tady. Hold Cesi a Slovaci uz zjevne nejsou takovi pratele jako kdysi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 08. 2014 13:18

Jen je dost smutné, když překlepy dělají novináři. Je to jejich práce. Kdybych já jako programátor dělal překlepy ve své práci, asi bych se tím moc dlouho neuživil. Nebo kdyby občas řidič autobusu přehlédl nějakou značku nebo doktor si spletl nějaký orgán, nikdo by jim to neodpustil. Chápu tohle jako obhajobu nás diskutujících, ale vás novináře tohle nijak neomlouvá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
16. 08. 2014 13:16

V tomhle článku chybí zásadní závěr - - právě proto existují tagzvaní korektoři.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 08. 2014 12:37

Tento článek chápu jako obhajobu špatné práce. Hned jste se toho pěkně chytli.Takže ono je redaktorů na Živě, potažmo na Mobilmánii 12 nebo 15, denně se vyprodukuje 1 velký článek, 3 krátké, většinou nepodložené drby, co by kdyby, koncepty a teorie o zařízeních, co se budou teprv vyrábět a jaké asi budou, s několika fotkama a videem a 5 bleskovek na 2 minuty psaní a korektora na plný úvazek byste ani při těch tunách dotěrné vyskakovací řvoucí reklamy neuživili. Proč taky, když je to psaní zítra staré. Ale i zítra i za měsíc to mluví o úrovni Vaší práce. Radši se shodíte a schováte za výzkum.Dokážete nadělat 3 překlepy ve 3 větách, 2 hrubé chyby, 2 slova se nedají ani uhodnout, jak jsou zkomolená a někdy Vám vypadnou i celá slova. O shodě podmětu s přísudkem ani nemluvím. Klidně necháte hrubku i ve velkém červeném nadpise rovnou na titulce, takže to člověka praští do očí jen co přijde.A když Vás někdo upozorní, že to mátě blbě, abyste si to opravili, protože to budou číst ještě tuny dalších lidí, tak místo trochy Vaší pokory, je pro Vás hned grammar nazi a díváte se na něj skrz prsty. Kašlete okázale na to. Abyste to opravili, to Vás ani nenapadne. Hlavně, že se chvástáte, kolik milionů lidí Vám sem chodí.Ale je zajímavé, že před 15 nebo 18 lety, když jsem to tu začal číst, tu zdaleka tolik chyb nebylo a sem tam nějakou jsem Vám rád odpustil. Jenže to jste byli mladí kluci ze škol a měli jste ctižádost, dělat věci jinak a líp. Nové koště dobře mete. Dnes máte veškerou techniku, stroje jak hrom, každý z Vás kritizuje detajly a pro oči nevidíte. A taky když jste začínali byli jste 4. Dnes máte ještě nad sebou 4 manaŽery, tak 1 korektora neuživíte.Škoda mluvit nebo se tu rozepisovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 08. 2014 12:25

Je jistý rozdíl mezi překlepem a hrubou chybou.
Šotek je sice neřád a vleze vám všude, ale zásadní neznalost i/y a s/z na něj neházejte.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
16. 08. 2014 12:08

Všechny ty argumenty mají každý něco do sebe, ale zkrátím ty psychologický výjevy úplně jednoduše. Všechen ten paskvil s psaním češtiny je pouze a jenom následek nesmyslnejch pravidel českýho jazyka. Przněj to ty pravidla hlavně, lidi jsou z nich pitomý, unavený a plácaj psaní, jak jim přide pod ruku a já s nima souhlasím. Není to prznění češtiny s úmyslem, ale přirozená reakce na něco, co nemá logiku, je uměle překombinovánio apd, prostě sračka, bahno. Pravidla českého jazyka jsou na světě snad jedny ty z nejhorších. Přitom náš jazyk přímo oplývá výstižnými výrazy, slovy a frázemi, které vůbec nepotřebujou ty shnilé zákonitosti pravidel jazyka českého. Takže vzhůru do překlepů a prdět na jazykokárce, mravokárce a bůhvíjaký zadarmo drahý (něco-kárce) či odborníky...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 08. 2014 11:37

Není nad to udělat rozsáhlou studii, když by prostě stačilo říct: "Hovnajs nám platí, tak se ani neobtěžujeme si to po sobě přečíst".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 08. 2014 11:13

Myslím, že by hodně pomohlo, kdyby si pisatel před tím než svůj příspěvek odpálí do neznáma, aspoň jednou v klidu, zdůrazňujii v klidu..., po sobě přečet a pokud ve škole češtinu miloval, tak myslím že moc chyb udělat nemůže. A ano na 100% to nezafungovat nemusí, obzvlášť když je jeden nametenej a nasranej. V článku se sice píše, že chyby nemusíme vidět ani když to po sobě čteme, tak nevím. Moje zkušenost je ta, že když po sobě to, co moje šedá kůra mozková vyjiráskovala čtu, tak občas vidím chyb jak nakakáno a ano, občas tam něco zůstane bez povšimnutí. Problém je nejspíš v tom, že v ten moment nejsme v klidu, zrovna totiž reagujeme na "tamtoho kreténa"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 08. 2014 11:01

Jasně, každý udělá někdy chybu, ale od toho mají rozumné weby korektory, kteří chyby opraví. Ne jako na Živě, kde pravidelně čteme chyby ve shodě podmětu s přísudkem a další hrubé chyby. Stačilo by klidně nechat článek přečíst kolegovi, který si těch nejhorších chyb všimne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
16. 08. 2014 10:49

Článek sice je zajímavý, ale pokud se v textu objeví chyba, kterou každý textový editor či webový prohlížeč s kontrolou pravopisu varovně podtrhne, tak se opravdu nelze vymlouvat na abstraktní myšlenky apod.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
16. 08. 2014 09:59

V první řadě oceňuji tu ironii (nebo že by zdravou sebereflexi?), že článek o překlepech a chybách napíše právě autor, který jich dělá na živě zdaleka nejvíc. :)Ad „typické výkřiky jako „Autor by si to měl po sobě nejdříve přečíst“, nebo styl ultimátních grammar nazi „Autor by si měl zopakovat základní školu“...Opravdový grammar nazi naopak ví, že autorská slepota existuje, a proto i vás tady opakovaně nabádá, abyste nechávali text přečíst druhým kolegou v redakci, nebo implementovali korektorské okýnko po vzoru Diit, ČT24 (označí se chybný text, stiskne se ikonka nebo klávesová zkratka a chyba se hned pošle autorovi). Sám jsem vám to navrhoval na fóru už před lety, protože v KAŽDÉM vydaném článku na Živě v té době byly chyby nebo překlepy (a možná stále jsou, všechno už tady nečtu), na které by se dalo obratem upozornit a opravit.Místo snahy o zlepšení kvality textu tady ovšem čteme téměř vyčítavý elaborát o tom, jak je autorská slepota normální a jak musíme chyby tolerovat, protože autor je kreativní a vydavatel nemá na placení korektorů... typické. Přitom i mnohé menší české weby korektury dělají, takže to není žádný daný stav webových věcí, ale čistě otázka priorit.Vám holt vizitka textů plných chyb nevadí, budiž, to je čistě vaše právo, ale pak se neshazujte skoro trapnými výmluvami, proč to nejde, když to řešitelné je...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
16. 08. 2014 09:49

Mně se moc líbí pojem "zkušený a trénovaný grammar-nazi" Tak za prvé, aby člověk viděl chybu v textu, nemusí nijak zvlášť trénovat, stačí, když čte víc, než dvě česky vytištěné knihy ročně. Za druhé se mi líbí srovnávání lidí, kteří na chyby upozorňují, s nacisty. Vím, že je to pojem zavedený, ale je to opravdu zhůvěřilost. A za třetí - stále proklamovaný názor, že na pravopisu nezáleží, hlavně, že je sdělení rozumět, považuji za názor člověka, který nedokáže napsat deset řádků textu bez deseti chyb - takže tím, že se snaží omlouvat chyby druhých, omlouvá chyby vlastní.Autorskou slepotu na druhé straně chápu a také vím, že kdo nic nedělá, nic nezkazí. A sám mám také spoustu svých oblíbených a běžně "používaných" překlepů - například zásadně píšu "prootže". Nejblíž je mi názor, že by každý web měl mít možnost upozorňovat na gramatické chyby, například tak, že se chybný text označí a klepne se na tlačítko. Ušetřilo by to spoustu zbytečných keců v diskusích, jak upozorňování na chyby, tak okřikování těch, komu chyby vadí, těmi, kdo na český jazyk házejí bobek, protože se již považují za světoobčany.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
16. 08. 2014 09:47

V textu je pravopisná chyba, no a co? Pokud se tím zásadně nemění význam věty, tak to přece není pro každého inteligentního člověka problém. (V češtině mi vadí nejvíce dvojité zápory, které jdou proti logice.) Sdělení rozumí tak jako tak. Když přece čtu nějaký text, jde mi o myšlenku. Forma je umění. Za pravopisnou chybu je v Česku trest intelektuálního opovržení a u typografické chyby stačí říct „já těm počítačům prostě nerozumím“?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 08. 2014 09:45

Je to ve stylu čtení. Při korektuře to nesmíš číst jako běžný text, kdy to prostě jen přejedeš očima, ale chce to sledovat slovo od slova. Když to čte zkušený člověk pozorně, tak prostě ví, kde jsou problémová místa. Následné gramatické chyby jsou pak již pouze o neznalosti. Překlepy jsou pak již trochu jiná kategorie, obzvlášť u dlouhého textu.Některé chyby v nadpisech jsou ale tak do oči bijící, že se jedná vyloženě o špatnou práci daného člověk (nadpisy nutně nedělá sám autor). Nadpis je ta jedna věc, která by měla být vždy 100% i u superlíné redakce. Pokud jsi lempl, tak to čti 10x písmenko od písmenka. Zabere to méně než 1% celkového času stráveného nad článkem, přičemž nadpis je z pohledu webu a redakce to nejdůležitější na celém textu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 08. 2014 09:38

Přijde mi to podobný, jako když si po sobě testuju nějaký program co jsem napsal - tím, že je to moje dílo a vím jak se to chová uvnitř je většinou test 100% úspěšný. Z omylu mě vyvede až tester, který má hledání chyb v popisu práce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
16. 08. 2014 09:32

Pro mě je kvalita textu měřítkem, nakolik autor onoho textu usiluje o čtenářovu pozornost a pohodlí.Nejhorší je, když text vůbec nedává smysl a nepodaří se ani to primární - předat čtenáři jednoznačnou informaci. A když autor text neopraví ani po upozornění, neumím si to vysvětlit jinak, než že je prachsprostý ignorant. Tam ani alibi, kterým se Karel Javůrek ohání v tomto článku, nepomůže. http://www.zive.cz/chytre-hodinky-od-microso... ... Překlepům, které vedou k nějakému novotvaru, by se autor měl také vždy vyvarovat, protože jej odhalí sebeprimitivnější kontrola pravopisu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
16. 08. 2014 09:32

Já všem těm grammar-nazi internetovým silákům samozřejmě strašně fandím, nicméně KAŽDÝ, kdo někdy zkusil napsat delší souvislý text, ví, že chybám a překlepům se prostě nevyhne. A i kdyby to po sobě přečetl 10x, neuvidí je :) Funguje jediné - pauza na zapomenutí textu a vrácení se k němu třeba po týdnu. Což je ovšem v novinkové rubrice pochopitelně nesmysl :)Hlavně to tak nehrotit ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 08. 2014 07:32

No on už ten název článku: "Proč nevidíme chyb ve vlastních textech" je přinejmenším poněkud archaický. Ale chápu. Kdyby se to napsalo současnou češtinou, riskoval by autor překlep ve slově "chyby", protože jeho mozek se právě zaměřoval na vyšší cíle.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 08. 2014 03:42

Proto si myslím, že když se sejde tým lidí, kteří se chtějí živit psaním, měla by mít taková redakce korektora. Člověka, který nepíše, ale čte. Protože každá hrubka vrhá na autora akorát špatné světlo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět

To má být obhajoba vašich nadřízených?Viz článek přejmenování IE:David Polesný - šéfredaktor Živě.cz"O změně názvu se nedávno v Microsoftu vedli vášnivé diskuze."Zpátky na ZŠ bych ho poslal s tou češtinou

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (17)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 08. 2014 01:52

Překlepy a šotci tu od dob, kdy existuje psané písmo byli, jsou a budou. Co mě mrzí, že některé weby, například i tento, nevychází čtenářům vstříc a nedávají možnost jak na takové chyby autora upozornit. Pokud "říkáte", že k tomu slouží třeba diskuze, pak se mýlíte. Málo který autor čte tak rozsáhlé diskuze pod svým článkem abych hledal hlášení o šotcích, protože na to prostě není samozřejmě čas, což chápu. Na jednom webu to mají vymyšlené pěkně. Mají tam na hlášení chyb a překlepů zvláštní funkci... Co je ovšem opravdu chválihodné, že to funguje a člověk tam narazí na překlep nebo faktickou chybu mnohem méně než na ostatních webech a to hlavně proto, že před ním už spousta jiných lidí danou stránku četla a vždy se najde někdo, kdo zašle informaci o chybě... Možná to neopravuje ani přímo autor, ale chodí to na nějakou "haldu", odkud si to bere kdokoliv, kdo má právě čas může to opravit...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
16. 08. 2014 01:47

tolko prace a pritom taka blbost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
16. 08. 2014 01:05

Nejlepší jsou překlepy ve stylu:
jsme
jsemStačí prohodit dva znaky a rázem z toho je úplně jiný význam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
16. 08. 2014 00:51

Dneska se na všechno udělají výzkumy a zjistí se že vlastně nikdo za nic nemůže.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
16. 08. 2014 00:41

Mne osobne preklepy nevadia, pokiaľ to nezmení zmysel toho, čo chcel autor povedať.. Navzdory tomu zastávam názor, že človek, ktorý má písanie ako povolanie, by mal v rámci zodpovednosti za svoje dielo, nechať skontrolovať článok druhou osobou, pokiaľ si sám nie je schopný opraviť po sebe chyby. Ja pracujem v automobilke, ak by som bral svoju prácu rovnako ľahkovážne, nechceli by ste si to auto asi kúpiť..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 08. 2014 00:37

protroze sme deenmtei

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
16. 08. 2014 00:26

Ano, hlavní je pochopit smysl textu a co jím chtěl autor sdělit. Mimochodem, proč mi připadá, že se v angličtině dělá méně chyb (oproti třeba češtině) ? Je to způsobeno dynamikou našeho jazyka (pády, skloňování, y/i...) ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (11)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor