„Právo na opravu“ se firmám vůbec nelíbí, bojuje proti němu Apple i John Deere

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 118

Názory k článku

27. 04. 2017 11:49

Nejde pouze o opravy, ale i o upgrady HW, zakaznicky servis mi pri dotazu na nejblisiho prodejce baterky pro macbook pro s vaznym hlasem doporucil dat notebook do servisu a 14 dni cekat az mi baterky vymeni, to jsem s diky odmitl, baterku si koupil a vymenil sam. Kdyby vedeli ze jsem si sam pridal pamet asi by jim vybouchli hlavicky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 03. 2017 09:51

NA TOTO SA TESIM, pretoze casto ide jednu suciastku pre ktoru vyhadzujeme cele zariadenie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
11. 03. 2017 14:46

Tajdle holky s mikroskopama to rozjeli ve velkým.
https://www.youtube.com/channel/UCPjp41qeXe1o_lp1... ...
www.mendonipadrehab.com
Practical troubleshooting, board-level repair and microsoldering support for everyone working with mobile devices. Moc pěkný je třeba rozbor toho co dělat a co nedělat s utopeným founem a hlavně proč. Akorát trochu ukecaný.
https://www.youtube.com/watch...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 03. 2017 10:58

podle meho jde o ochranu "trhu" servisu a taky zrovnopravneni.
Servis se proste nedostane k soucastkam protoze "strategie" vyrobce a cele to jde proti uzivateli a to ve statech nemaji radi. Vetsinou se to resi soudne ale tohle plosne narizeni nemusi byt spatne, i kdyby jen prinutilo vyrobce prodat nahradni dil komukoli. Servisni manual by byl bonus.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
09. 03. 2017 09:46

To můj už poněkud starší DELL Latitude E6320 sice není ultratenký jako jablečné ekvivalenty, ale dá se u něj vyměnit téměř vše v domácích podmínkách počínaje šuplíkem s diskem, přes displej a konče základní deskou a veškeré zásahy jsou velmi podrobně popsány v návodu. A zrovna Apple se svými cenami produktů by podobnou výměnu umožňovat měl. Když už si kupuju mobil za 20k+, tak očekávám lepší chování výrobce, než maximální snahu o znepříjemnění zásahu dovnitř zařízení a totální závislost na předražených servisech.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
09. 03. 2017 06:37

Tenhle zákon povede jenom k tomu, že výrobce bude už z principu dělat zařízení "neopravitelné". Tohle je třeba i případ notebooku MSI - nevyměníte si procesor, grafickou kartu atd. - vše je součástí základní desky, která je navíc z vrstveného spoje, takže oprava může být jen výměnou.Ovšem díky tomu, že až na RAM a HDD měníte vlastně všechno, tak počítám, že cena "opravy" se bude velice blížit novému kusu.A ani bych se nedivil, kdyby tohle výrobci začali dělat i u mobilů a další elektroniky - stačí třeba "pro vyšší ochranu a životnost" zalít komponenty tenkou vrstvou epoxidové pryskyřice a "opravu" provedete jenom výměnou kus za kus.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
08. 03. 2017 22:08

A zachvilku budou chtít i zdrojové kódy programů ...Klidně ať napaří záruku 10 let a je po vadných součástkách.
Ale nutit někoho zveřejňovat know-how, to je trochu moc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 03. 2017 21:43

Myslím, že v první řadě jde o to, aby se zamezilo okrádání zákazníků. Tím, že jim prodám "černou skříňku", kterou mohu opravit jen já, se stávají zákazníci mým rukojmím. Divím se, že něco takového v USA dosud tolerovali. Něco tak pokřiveného bych očekával spíš někde v jižní americe. Ale jak je vidět američané si s tímto problémem snaží poradit chytře, jak je jejich zvykem. Právo na opravu bude obecné a bude platit pro všechny výrobce. Nikdo nebude diskriminován. To je skutečná demokracie v praxi. Myslím, že už dnes je v podstatě rozhodnuto a ani Apple to nemůže změnit vahou svých peněz. A pokud si myslí, že ano, tak to bude jen drahé a zbytečné. Myslím, že akcie Apple už teď půjdou jen dolů. Takže kdo je máte, prodávejte. ☺

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 03. 2017 15:33

Ono by mohlo stačit, pokud ten zákon projde v jednom státu. Přeprodávat potom originální díly do jiných států bude velmi jednoduché. Stejně tak zveřejnit návody do světa.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
08. 03. 2017 15:11

Rád bych se podělil o svoji vlastní zkušenost, kdy mi přestal fungovat Iphone 5s. Autorizovaný servis mi sdělil, že se nedá opravit, leda vyměnit za nový kus s doplatkem cca 10 tisíc. Když jsem namítl, že je to skoro cena lepšího Iphone SE, a tedy nemá moc smysl....pracovník se jen pousmál. Doma mi to nedalo a když už byl telefon v podstatě bezcenný, zkusil jsem vyměnit baterii, kterou jsem koupil v eshopu za 250,- Kč včetně nářadí. A telefon sice už jako záložní, ale pracuje bezchybně dodnes. Představa, že si Apple zcela záměrně bere 10.000,- za baterii je naprosto v souladu s tím, že toto nařízení se mu nelíbí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
08. 03. 2017 13:59

snad se povede trocha nahlodat MONOPOLY
vyhazování věcí kvůli korunovým opravám, které se v autorizovaném servisu za autorizované ceny často těžce nevyplatí
-
je opravdu Zběsilost!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (14)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
08. 03. 2017 13:48

Právo na opravu a povinnost pomoci s opravou není totéž.Americké právo není kompatibilní, takže stejně to na čem se dohodnou, nebo nedohodnou, není přenositelné na trh zde.
Základem je, že i v Americe jim jde o levnou opravu. On by jim to i autorizovaný servis opravil, jenže draho. Tady je jen snaha ušetřit a ta bude padat jen na ceně dílů. Takže ikdyž jim Apple uvolní servisní manuály a originální náhradní díly neznamená to, že opravy budou zásadně levnější. Upřímně v Americe kde svobodně můžete žalovat kohokoliv za cokoliv je tohle hodně nebezpečný precedens. Protože problémem je odpovědnost za škodu v souvislosti s opraveným zařízením. Náklady na analýzu a vyřizování reklamací, soudy, právníci v souvislosti s neodbornou demontáží a montáží opravdu pro firmu můžou být víc než opruz.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
08. 03. 2017 12:54

V případě Apple nejde jen o peníze, ale o to, že by to narušilo filosofii Apple mít vše pod naprostou kontrolou (mají velmi omezené portfolio produktů, HW si navrhují sami, uživatelé mají podstatně omezeny možnosti zásahu do zařízení).
Upřímně řečeno si myslím, že skalní applisti (ovečky) budou své miláčky dávat jen do autorizovaných servisů, protože to říká Apple a přes to vlak nejede

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
08. 03. 2017 11:48

v ČR jsme naprostí idioti, měli jsme nejtvrdší záruční podmínky = 2 roky, nyní to je ještě +- pořád zachováno, ale bylo to změněno před 4mi lety, jediní kdo proti změně protestovali byli VV s Vít Bárta, to o něčem vypovídá

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 03. 2017 11:12

problem se zverejnovanim schemat je v tom, ze by se zjistilo jaka kurvitka tam cpou. on takovy mene kvalitni material na namahanem miste zajisti umerne "dlouhou" funkcnost a nasledny nakup nove veci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (30)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
08. 03. 2017 11:00

Tady je hezky vidět, z čeho má Apple tolik prachů..Vždyť na normální uživatele naprosto hází bobek a jde jim jen o zisk!Google si ty prachy alespoň vybere nepřímo, od jiných subjektů. A ne, Google osobní data doopravdy neprodává, byl by sám proti sobě, když je umí nejlépe využít právě on.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (21)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
08. 03. 2017 10:59

Je pochopitelné, že se Apple brání. Asi nikomu by se nelíbilo, kdyby se o opravu snažil prvně nezkušený uživatel a po jeho neúspěchu by možná ještě více „rozbitý“ telefon donesl do servisu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (22)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor