Také mi přišla zásilka s doplatkem. Mohu potvrdit, že se jedná o zásilku odeslanou přes China Post. Na zásilce uvedena cena 5 USD, skutečná cena kterou nechtěl nikdo doložit cca 4EUR. Základ DPH ČP stanovila na 292kč ???!!!??? a to přes to, že skutečný obsah neodpovídal popisu obálky a jednoznačně nesměli zásilku poslat dál bez komunikace s adresátem a řádného proclení.Jelikož mám s ČP smlouvu na služby a smlouvu o elektronické komunikaci, měli povinost mi příchod zásilky oznámit. Což se samozřejmě nestalo.Jelikož jsem před lety při uzavírání smluv a zplnomocňování počítal s podobnými kulišárnami, plnou moc jsem České poště omezil platností na 1 rok. Tudíž zásilku neproclili legálně. Spojil jsem se tedy s celní správou a projednal s nimi další postup, dostal jsem informaci ať postupuji cestou reklamace a po jejím ukončení oni zahájí správní řízení s ČPZaplatil jsem tedy poště nesmyslných 211 kč doplatek a jal se službu reklamovat.Ovšem ouha, reklamaci nelze podat na pobočce, nelze ji provést přes infolinku, pouze dostanete telefon a e-mail na celní poštu. Po 12 dnech a 316 pokusech se tam dovolat výsledek stále žádný. Osobně jsem se dostavit pokoušel, ale provozovna není veřejnosti přístupná. Vše jsem už na začátku sepsal a odeslal na uvedený e-mail, přesto, že se jedná o reklamaci a poskytovatel je povinen alespoň potvrdit převzetí, první odpověď došla po 12 dnech.
Bohužel neobsahuje číslo reklamace/případu a nelze se tedy obráti výše, třeba na ombudsmana jež ČP má.Kdo má datovou schránku tak to může řešit přes ní, je to jediný způsob jak mít potvrzeno doručení reklamace.Nyní čekám zda do 30 dnů vyřeší. Něco podobného jsem jaksi očekával, udělal jsem všechna opatření aby se to nestalo a od začátku celý případ dokumentuju včetně nahrávek hovorů a jednání na pobočce. Nejvíc mě štve že pošta aktivně zablokovala možnost použít eCeP tím, že se předem prohlásila za deklaranta a následně nešlo vyplnit údaje o zásilce na jejich webu. To mě utvrzuje v názoru, že se jedná o cílené jednání na kterém nelegálně vydělávají zneužíváním dominantního postavení a poškozováním zákazníků.