Poslední bitva o AGP – test 16 grafických karet

Šestnáct grafických karet pro AGP slot jsme podrobili důkladnému testu. Náš test vám pomůže při koupi nové nebo bazarové grafiky v případě, že nechcete vylepšovat celý počítač. Zajímavostí je srovnání legendární GeForce4 Ti4600 se současnými kartami či zápolení kdysi též velmi populární GeForce FX5900 XT s moderními pixel shader 2.0 hrami. Nenechte si ujít také mobilní grafiku v desktopu nebo souboje GeForce 6600 GT vs. Radeon X700 Pro a Radeon 9800 Pro, případně GeForce 6200 AGP vs. Radeon 9550 a 9600.

Far Cry

Far Cry 1.3

Výrobce: Crytek
Vydáno: březen 2004
Rozhraní: DirectX 9.0
Nastavení: high detail, AF i FSAA zapínám v ovladačích
Ke stažení: Uložená pozice, testovací timedemo a nastavení hry

GeForce4 Ti4600 podporuje pouze pixel shader 1.3, což se konkrétně ve Far Cry dost negativně odráží na vzhledu vodní hladiny. Proto je také výsledek u této karty označen hvězdičkou, srovnání není objektivní. Všem kartám GeForce, včetně těch odvozených od NV40, nesedí mapa s pobřežím a vodní hladinou zdaleka tak jako Radeonům s 256b sběrnicí.

F.E.A.R

F.E.A.R.

Výrobce: Monolith
Vydáno: říjen 2005
Rozhraní: DirectX 9.0
Nastavení: v tomto XLS
Ke stažení: single-player demo

Přestože jsem raději ponechal detaily textur pouze na střední nastavení (medium), rychlejší karty se 128 MB paměti jsou v nevýhodě. Doplatí na to hlavně GeForce 6800. GeForce4 Ti4600 samozřejmě velkou část efektů nezobrazí a běží tedy docela rychle, naopak pro architekturu GeForce FX je F.E.A.R jednou z her, která zcela obnaží jejich slabinu. Měkké stíny jsem raději nezapínal.

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,