Poslední bitva o AGP – test 16 grafických karet

Šestnáct grafických karet pro AGP slot jsme podrobili důkladnému testu. Náš test vám pomůže při koupi nové nebo bazarové grafiky v případě, že nechcete vylepšovat celý počítač. Zajímavostí je srovnání legendární GeForce4 Ti4600 se současnými kartami či zápolení kdysi též velmi populární GeForce FX5900 XT s moderními pixel shader 2.0 hrami. Nenechte si ujít také mobilní grafiku v desktopu nebo souboje GeForce 6600 GT vs. Radeon X700 Pro a Radeon 9800 Pro, případně GeForce 6200 AGP vs. Radeon 9550 a 9600.

Doom 3

Doom 3

Výrobce: id Software
Vydáno: 30. července 2004
Rozhraní: OpenGL
Nastavení: high detail, v konzoli pak "com_preloadDemos 1" a "timedemo hell2", počítám až výsledek z druhého průchodu timedema

Že jste na GeForce4 Dooma 3 dohráli? No, možná, low detail, 800 × 600, bump mapping off (stejně nefunguje, jak má) ... High detail, který zapíná anizotropní filtrování, společně s na shadery intenzivní mapou pekla stařičkou architekturu NV25 spolehlivě zničí.

Karty ATI dostávájí v Doomovi 3, jak už je zvykem, pořádně na frak (situace se zlepšuje se sérií X1000, ta však slotu AGP zatím nehrozí). Vše se změní až ve vysokém rozlišení s anti-aliasingem, kde 128MB GeForce 6800 a 6600 GT nezvládají do své paměti umisťovat velký objem dat. Být v testu GeForce 6800 GT AGP, Radeon X800 XL by v posledním grafu určitě nevedl.

 

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,