Poslední bitva o AGP – test 16 grafických karet

Šestnáct grafických karet pro AGP slot jsme podrobili důkladnému testu. Náš test vám pomůže při koupi nové nebo bazarové grafiky v případě, že nechcete vylepšovat celý počítač. Zajímavostí je srovnání legendární GeForce4 Ti4600 se současnými kartami či zápolení kdysi též velmi populární GeForce FX5900 XT s moderními pixel shader 2.0 hrami. Nenechte si ujít také mobilní grafiku v desktopu nebo souboje GeForce 6600 GT vs. Radeon X700 Pro a Radeon 9800 Pro, případně GeForce 6200 AGP vs. Radeon 9550 a 9600.

Counter-Strike: Source, Half-Life 2

Counter-Strike: Source

Výrobce: Valve Corporation
Vydáno: říjen 2004
Rozhraní: DirectX 9.0
Nastavení: Video Stress Test – high detail, reflect world, trilinear, FSAA disabled

Na GeForce FX5900 jsem vynutil DirectX 9.0 příkazem "mat_dxlevel 90". Pixel shadery 2.0 její výkon však, jak vidno a podle očekávání, zcela pohřbily. Na GeForce4 Ti4600 DirectX 9.0 samozřejmě nevynutíte, proto má karta vysoké skóre za cenu nižších zobrazených detailů hry.

Half-Life 2

Výrobce: Valve Corporation
Vydáno: listopad 2004
Rozhraní: DirectX 9.0
Nastavení: high detail, reflect world, trilinear, FSAA disabled
Ke stažení: testovací timedema: coast, city 17 a prison

Half-life 2 a mapa s velkou vodní plochou = voda na mlýn kartám ATI Radeon. Radeon X700 Pro pak předčí jinak skoro ve všem výrazně rychlejší 6600 GT, to platí ale jen pro 256MB verzi, výsledky 128MB verze jsou a zůstanou trošku záhadou. Na GeForce FX5900 XT byl stejně jako u hry CS: Source vynucen DirectX 9.0, GeForce4 Ti4600 opět zobrazovala méně detailů (pouze podpora DirectX 8.0), což jí hlavně na vodní hladině ušetřilo hodně počítání.

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,