Český Telecom ve své tiskové zprávě uvádí statistické údaje o počtu případů podvodných přesměrování na čísla s vyšším tarifem. Podle statistik řešil Telecom v dubnu 150 sporných případů, přičemž v lednu minulého roku to bylo 500 případů, v listopadu 300 a na začátku roku letošního pak 250.
Linky se zvláštním tarifem slouží k poskytování informačních služeb, soutěží, loterií nebo jiných speciálních služeb. Datové linky začínají předčíslím 976, hlasové pak 90x. Škodlivý software může přesměrovat klasické modemové připojení k Internetu (dial-up) na linky s vyšším tarifem a zákazník pak platí obrovské částky.
Otázkou je, nakolik lze přičítat tuto klesající tendenci opatřením Telecomu a nebo spíše přechodu zákazníků na ADSL a tím pádem přirozenému mizení tohoto problému. Jak vyplývá z nedávno uveřejněných finančních výsledků, za poslední rok klesly výnosy z vytáčeného připojení o 50,4 % a provoz samotný pak o 53,4 %.
Zdroj: Tisková zpráva