Facebook je už přes dva roky na burze a jeho výdělky neustále stoupají, stejně jako počet uživatelů po celém světě. Twitter na burzu teprve míří, ale jak se lze přesvědčit, Twitter z hlediska trakce příjmů i uživatelů rozhodně není takový trhák jako Facebook.
Web Quartz vzal data Twitter a Facebooku během posledních několik let a porovnal je z hlediska příjmů, počtu aktivních uživatelů a průměrného výdělku na jednoho uživatele.
Srovnání Twitteru a Facebooku v posledních letech (Zdroj: Quartz)
Jak je vidět, Twitter je ve srovnání s Facebookem ve všech těchto vlastnostech několikanásobně slabší. I když je Twitter zaměřen na jiný koncept sociální sítě než Facebook, už teď je jasné, že z hlediska vývoje cen akcií bude hodnota nižší nejen při vstupu na burzu, ale pravděpodobně i do budoucna.
Twitter má také pomalejší nábor nových uživatelů, takže ani nelze předpokládat, že při stávajícím nastavení dokáže udržet krok s Facebookem nebo ho dokonce dohnat. Přímým konkurentem Facebooku je tak především Google+ od Googlu, který nabízí podobné vlastnosti a jako platforma je stále více propojená skrze další služby od Googlu.