Podívejte se, jak umírá váš laptop. Desítky na to mají mocný nástroj powercfg

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 77

Názory k článku

12. 03. 2020 22:19

To nejdůležitější chybí: Nastavit dobíjení do nižší kapacity (např. 80%), aby se baterka tak neopotřebovávala, aspoň když neplánujem někam cestovat, v Linuxu: echo 80 >/sys/class/power_supply/BAT0/charge_stop_threshold
Druhá věc je, že při ceně baterky to celý nemá smysl moc řešit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 03. 2020 16:06

"Desítky na to mají mocný nástroj powercfg" Jo jo destíky na to mají mocný nástroj, který je tam ale už od WinXP

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 03. 2020 09:57

Mne zacal aj bez spustenia akehokolvek prikazu sam pri starte z vypnuteho stavu vyhadzovat hlasku o zlom stave baterky a jej doporucenej vymene.HP Envy 360.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
07. 02. 2020 16:01

Tak asi docela v pohode Battery report
SYSTEM PRODUCT NAME HP HP EliteBook 840 G6
BIOS R70 Ver. 01.03.03 10/08/2019
OS BUILD 18362.1.amd64fre.19h1_release.190318-1202
PLATFORM ROLE Mobile
CONNECTED STANDBY Not supported
REPORT TIME 2020-02-0715:56:59
Installed batteries
Information about each currently installed battery
BATTERY 1
NAME Primary
MANUFACTURER Hewlett-Packard
SERIAL NUMBER 13433 2019/08/06
CHEMISTRY LIon
DESIGN CAPACITY 49 515 mWh
FULL CHARGE CAPACITY 49 515 mWh
CYCLE COUNT

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
09. 01. 2020 17:36

Výjimkou ze dvouleté záruky na nový notebook je akumulátor, kde je záruka pouze půl roku. Alespoň tak to mám zažité já. A to hovoří za vše :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 12. 2019 09:38

Něco takového by bylo užitečné i u elektromobilů. Protože vzhledem k tomu že Tesla používá notebokové baterie tak nevěřím že to vydrží víc jak notebook... Navíc notebook nenechávám venku v rozmezí teplot -40°C - 40°C

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
18. 12. 2019 15:18

Podívejte se, jak umírá váš laptop. Microsoft na to má mocný nástroj Windows 10 trolololololol

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
17. 12. 2019 20:14

Tak tohle jsem taky neznal...LG Gram po dvou letech ukazuje 54, 5 Wh což je asi 94% Tak to je dobrý a asi to nějaký čas ještě vydrží...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PD
17. 12. 2019 13:06

Notebooky dokážou podat přesnou informaci o kapacitě baterie. Škoda, že to samý neuměj telefony, kde by se to hodilo víc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 12. 2019 19:31

..to je starý

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 12. 2019 16:19

Po dvou letech to píše 37,5Wh, původní kapacita je snad 46,5Wh. Akorát podle logu ještě v říjnu 41Wh, tak nevím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
16. 12. 2019 11:57

Zajímavý článek, hned jsem to chtěl vyzkoušet. Ale ouha - energy.dll nelze spustit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 12. 2019 10:46

čížku > "Jaké cvičení a fígle"??? (v čláanku)Macbook: po 5 letech 85% (550 cyklů).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 12. 2019 10:28

Notebook nestárne.. Notebook zraje..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 12. 2019 09:58

Mě by spíš zajímalo, co se jinak u nových notebooků, že se vybíjejí i ve vypnutém stavu (nebo i hibernaci což je vlastně také vypnutý stav). Když si dám plně nabitý vypnutý modernější notebook do batohu a týden nebo dva na něj nesáhnu, pak už ho většinou ani nezapnu. Baterie tam klesá tak o čtvrtinu za 3 dny. U starých notebooků když jsem ho vypnul, tak najel klidně i za měsíc a zmizelo mu třeba jen 10%.
Znamená to, že dnes se notebooky nedovedou vypnout úplně a žerou pořád?
Bios a různé wake funkce jsem se snažil prolézt a povypínat. Nic nepomohlo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (10)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 12. 2019 08:27

Úplně se mi zastesklo při pohledu na ten Nexus One. To byl aspoň telefon a ne ty dnešní zahnuté krabičky na mýdlo, naleštěné bídy od Samsungu a Huahnoje

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět

Zajímavý nástroj do dneška jsem o něm nevěděl díky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 12. 2019 22:19

Vsetko zavisi od managementu baterie.
Napr. Li-Ion baterie v autach (BEV, PHEV, HEV) maju velmi sofistikovany management. Pri bateriach hybridov (PHEV, HEV) sa spravidla vyuziva len oblast 20-80% z plnej kapacity, cim sa radovo zvysi pocet nabijacich cyklov. Vseobecne plati, ze pri kvalitnom managemente strati bateria rocne len okolo 2.5% kapacity.
Pri notebookoch, tabletoch a smartphonoch nie je mozne predpisat zakaznikom vyuzivanie zmensenej kapacity 20-80%. Kazdy ma ine potreby, ale je vela ludi, ktori len prenasaju notebook praca-doma a vacsinou ho maju pripojeny na siet cez adapter. V takom pripade je najlepsie udrziavat 50% nabitie baterie. Napr. Microsoft Surface ma v novom UEFI nastavenie "Battery Limit", ktory automaticky udrzuje 50% nabitie s cielom predlzit zivotnost baterie pri pouziti v kiosku, atd. Iny vyrobca to ma vyriesene inym sposobom.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
15. 12. 2019 20:35

clanek dobry. ale u novych notasu je baterie nejmensi problem.
vetsina umre po zaruce z duvodu nekvalitnich materialu a zajimave konstrukce.
vsechny ty levne acery, hp, asus apod. + VSECHNX ultrabooky jsou neskutecne hrozne udelane smejdy, baterie zde vubec neni dulezita.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (19)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
15. 12. 2019 19:43

Zde jde v každém případě o individuální rozhodnutí k jakému účelu budu PC používat. Většina lidí nemá jedno, ani já ne, takže stolní PC (fyzický desktop) používám k tomu, kde mi nevadí trvalý chod na maximální výkon, vyhovuje mi možnost snadného připojení bezpočtu periferií (konektory vůbec neřeším je jich hafo k dispozici), samotný upgrade je dílem okamžiku lze v podstatě přidat, doplnit, vyměnit jakoukoliv komponentu (disky - NVMe 2x, SATA 6x, přidat RAM, vyměnit GPU, zdroj), případně si nechat jen bednu a komplet ji vykuchat, není problém přizpůsobit chlazení (vč. velmi výkonných režimů) jakékoliv změně konfigurace, vždy bude dost místa i vstupních/výstupních míst. V tomhle NB nejsou tak flexibilní. Dále mají často omezení v BIOSu, nelze na nich nastavit vše jako na běžné ZD (2 - 4 litry) a určitě musí člověk hodně sledovat, kdy skončí podpora ze strany výrobce, ZD stolních PC jsou mnohem universálnější (méně vybíravé) na změnu OS, různé ovladače, v pohodě jedou i na základní a výkon - možnosti nejsou nijak zásadně omezeny. NB je přenosné zařízení, kde se za tuto možnost platí sníženým výkonem (bez diskuze viz maximální odběr a možnosti chlazení - umístění komponentů, jak nestačí chlazení nastupuje snížení výkonu), omezenou možností upgrade (z tohoto hlediska jsou méně ekologické - vždy nákup nového, s novým monitorem, novou baterií) a je také nutné počítat s nákupem nové baterie či powerbanky (nejde o vadu, ale o vlastnost). Nevím proč bych měl používat NB v době, kdy nejsem nikde na cestě, stejně budu chtít připojit velký monitor, jinou klávesnici, myš s velkou podložkou, výkonnější reproduktory a tak dál.
> Sám jsem už od školy vše vyřešil tak, že používám jak NB tak stolní PC dle potřeby, nevidím žádný důvod proč se zříkat jednoho z řešení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
15. 12. 2019 19:40

A do měsíce jako obvykle přijde revoluční článek o bateriích, že mají neuvěřitelnou výdrž a vydrží roky a že už se testuje a bla bla bla a realita bude taková, že se nic nezmění a bude to pořád stejná písnička... trh potřebuje, aby se tyhle věci prostě kazily a nic nevydrželi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 12. 2019 19:17

Bohužel Li-Ion baterie stárnou bez ohledu na používání. I kdybyste je strčili do skříně a nepoužívali, tak budou stárnout. Ještě si pamatuji na specialitu Sony VAIO, tyto notebooky s oblibou vybíjely akumulátor i ve vypnutém stavu, a to tím stylem, že po 2-3 týdnech byl akumulátor vybitý, i když jste ho třebas ani 1x nezapnuli. Výrobce se k tomuto faktu nikdy pořádně nevyjádřil. Ale zase měly celkem užitečnou funkci, že jste si mohli nastavit, že se má využívat pouze 50% kapacity akumulátoru, tj. akumulátor pak pracoval jen v rozmezí kapacit 25% - 75%. Tím šlo dlouhověkost akumulátoru natáhnout na několikanásobek oproti využívání cyklů 0% - 100%.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (10)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor